Din Infern, cu dragoste: Paris-Roubaix 2014

Praful se va ridica din nou prin tot nordul Franței, de la Paris și până pe velodromul din Roubaix în cadrul celei mai mari desfășurări de forțe de la Primul Război Mondial și până acum din acea zonă. Infernul Nordului, așa cum este cunoscută de public și caracterizată de participanți cursa Paris- Roubaix, își va derula o nouă ediție duminica aceasta, într-o zi de 13 perfect în ton cu toate lucrurile care pot merge anapoda în timpul ei.

De o asprime aparte, Paris-Roubaix face din rutierii fenomenali legende, cu condiția ca aceștia să o câștige, dar este la fel de discreționară ca un zeu și poate stoarce lacrimi și bocete chiar și de la cel mai dur bărbat. Lista cu sarcinile sisifice și ipostazele de multe ori asemeni trecerii prin furcile caudine este lungă și deasă, omniprezentă de-a lungul celor 260 de kilometri ai cursei pe pavate aflată la a 112-a ediție.

Tranșeul Arenberg s-ar putea să nu mai joace rolul decisiv în acest an, fiind aflat la circa 100 de kilometri de sosire, dar Mons-en-Pevele (km 208), lungă de 3 kilometri și Carrefour de l’Arbre (km 240) sunt ambele de 5 stele, gradul maxim de dificultate al unei secțiuni de pavate. Dacă mai punem socoteală și restul de secțiuni de 4 stele din ultima parte, drama se va servi pe pâine și în acest an. În total, anul acesta organizatorii au pregătit 28 de porțiuni pavate special pregătite să îi tortureze pe rutieri, pe care le-am enumerat la finalul articolului.

Tot anul acesta am putea asista la o consacrare, în toată puterea acestui cuvânt, și la scrierea unei veritabile pagini de istorie. Tom Boonen (Omega Pharma-Quick Step) deține numărul cel mai mare de victorii din Paris-Roubaix, 4, alături de rutierul din anii 70, Roger de Vlaeminck. Dacă acesta din urmă nu mai are cum să-și îmbunătățească palmaresul, Boonen e cu ochii pe trofeu și își va pune toată „armata” la treabă, cu Niki Terpstra, Zdenek Stybar și Stijn Vandenbergh în frunte. Totuși, rivalul său numărul 1, Fabian Cancellara (Trek Factory Racing) e pe val după victoria din Turul Flandrei de duminica trecută și cea din Paris-Roubaix de anul trecut, când l-a învins la sprint pe Sep Vanmarcke (Belkin), și el un pretendent la ridicatul mâinilor în momentul trecerii liniei de sosire.

Însă să nu uităm că Paris-Roubaix poate fi cursa oricui, după cum am aflat la edițiile din anii trecuți câștigate de Magnus Backstedt sau Johan van Summeren, chiar dacă rivalitatea Boonen-Cancellara a însemnat din 2005 și până în prezent doar doi alți învingători în afară de ei. Cât despre participanți, pe lângă cele 18 echipe de World Tour, îi vom mai vedea în acțiune și pe Bretagne-Séché Environnement (Fra), Cofidis, Solutions Crédits (Fra), IAM Cycling (Swi), Team NetApp-Endura (Ger), Topsport Vlaanderen-Baloise (Bel), UnitedHealthcare Professional Cycling Team (USA) și Wanty-Groupe Gobert (Bel)

Și ca să aruncăm o privire asupra supliciului care ne va face deliciul duminică în timp ce noi îi vom urmări comod din fotoliul de acasă, am dat peste un teaser sugestiv.

Cele 28 de secțiuni de pavate, numărate în ordine descrescătoare:

  • 28. Troisvilles (km 97.5 — 2.2km) ★★★
  • 27. Viesly (km 104 — 1.8km) ★★★
  • 26. Quiévy (km 106.5 — 3.7km) ★★★★
  • 25. Saint-Python (km 111 — 1.5km) ★★
  • 24. Solesmes (km 119.5 — 800m) ★★
  • 23. Saulzoir (km 126 — 1.2km) ★★
  • 22. Verchain-Maugré (km 130.5 — 1.6km) ★★★
  • 21. Quérénaing — Famars (km 135 — 1.2km) ★★
  • 20. Monchaux-sur-Ecaillon (km 140.5 — 1.6km) ★★★
  • 19. Haveluy (km 153 — 2.5km) ★★★★
  • 18. Trouée d’Arenberg (km 161.5 — 2.4km) ★★★★★
  • 17. Wallers — Hélesmes “Pont Gibus” (km 167.5 — 1.6km) ★★★
  • 16. Hornaing (km 174.5 — 3.7km) ★★★★
  • 15. Warlaing — Brillon (km 182 — 2.4km) ★★★
  • 14. Tilloy — Sars-et-Rosières (km 185 — 2.4km) ★★★★
  • 13. Beuvry-la-Forêt — Orchies (km 191.5 — 1.4km) ★★★
  • 12. Orchies (km 196.5 — 1.7km) ★★★
  • 11. Auchy-lez-Orchies — Bersée (km 202.5 — 2.7km) ★★★★
  • 10. Mons-en-Pévèle (km 208 — 3km) ★★★★★
  • 9. Mérignies – Avelin (km 214 — 700m) ★★
  • 8. Pont-Thibaut (km 217.5 — 1.4km) ★★★
  • 7. Templeuve — Moulin de Vertain (km 223.5 — 500m) ★★
  • 6. Cysoing — Bourghelles (km 230 — 1,300 m) ★★★★ Bourghelles — Wannehain (km 232.5 — 1,100 m) ★★★
  • 5. Camphin-en-Pévèle (km 237 — 1,800 m) ★★★★
  • 4. Le Carrefour de l’Arbre (km 240 — 2,100 m) ★★★★★
  • 3. Gruson (km 242 — 1,100 m) ★★
  • 2. Hem (km 249 — 1,400 m) ★★
  • 1. Roubaix (km 256 — 300 m) ★

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma