Categorii: Blog

Pana mea

Relu Calotă revine cu o nouă poveste, de data aceasta despre… pana mea. Să-i dăm cuvântul.

„Ieri, am făcut iarăși pană mergând cu bicicleta prin oraș. Este a treia oară când mi se întâmplă și nici de data asta nu am fost pregătit. Mi-am adus brusc aminte de penele mele pentru că toate s-au întâmplat în aceeași zonă, lângă târgul Vitan.

Prima mea pană a fost acum trei ani. Abia îmi luasem bicicleta și evident nu aveam absolut nimic la mine care să mă ajute să rezolv problema. În ziua aceea am luat un cui în roata spate. Un cui atât de mare.

Probabilitatea de a lua un cui, mă gândesc, e destul de mică dar m-am bucurat că l-am găsit în fața unui magazin de biciclete. Cum nu aveam la mine cameră, pompă, leviere și nici pricepere în rezolvarea problemei, mi-am zis în sinea mea: hai că ai noroc Relule, pentru că s-a întâmplat aici! În secunda doi, după ce i-am arătat vânzătorului ce am pățit, mi-am dat seama că nu am portofelul la mine. Nașpa! Nu părea încântat să mă ajute moca. Norocul meu a fost că nu îmi uitasem și telefonul acasă (mi se mai întâmplă și asta) și am sunat un prieten, care mi-a adus bani. În felul ăsta, omul a fost mult mai drăguț și m-a ajutat să-mi rezolv prima pană.

După o experiență de felul ăsta îți propui să fii mult mai atent și să ai la tine tot ce îți trebuie. Evident, după o săptămână uiți și nu mai ții cont. Inevitabil o să-ți lipsească ceva la următoarea pană, asta dacă nu cumva mi se întâmplă numai mie.

Cam așa s-a întâmplat la a doua pană.

Îmi schimbasem bicicleta între timp. Îmi doream una cu roți de 29. Îmi luasem cameră de schimb de 29 dar am omis să mă asigur că pompa se potrivește la noile ventile. Știți? -ventilele de bicicletă sunt de mai multe feluri iar unele pompe nu au ambele variante. Eu am descoperit lucrul ăsta în momentul în care am făcut a doua pană, după ce am schimbat camera și trebuia să umflu roata. Am luat bicicleta în cârcă, pâna la prima vulcanizare, dar nici acolo nu am reușit s-o umflu. Nici ei nu aveau reducția care trebuia. Am umflat-o fără ventil. Ne-am chinuit să-l băgăm după dar nu am reușit să băgăm presiune cât să pot merge pe bicicletă. Am umflat-o cât să merg pe lângă ea.

După experiența asta m-am dus să-mi iau altă pompă, cu ambele variante de adaptate pentru ventile. Mi-am mai luat și un dispozitiv care face trecerea de la o varianta la cealaltă. Mi-am pus soluție antipană în ambele roți. În felul ăsta, mă gândeam eu, nu o să mai rămân ca fraierul în mijlocul drumului, pe lângă bicicletă, la următoarea pană.

Ei bine nu a fost chiar așa…

Ieri, am plecat de acasă cu puțină treabă prin oraș, cu gândul să curăț și bicicleta. Era destul de murdară după concursul de sâmbătă de La Broaște. Treaba este că pompa a rămas în rucsacul cu care am fost la concurs. Am descoperit lucrul ăsta după ce am făcut pana. De data asta a fost altfel. Aveam soluție în cameră. În momentul în care a explodat (cred că asta s-a întâmplat) a început să țâșnească lichidul ăla alb în toate direcțiile. Parcă era fântână arteziană. Partea bună a fost că eram foarte aproape de o vulcanizare și aveam la mine camera și reducția necesară.

Treaba este că pe mine o pană nu mă prinde niciodată complet pregătit. Sper ca voi să fiți mai atenți sau să nu faceți pană.

Spor la pedalat!”

Material redactat de Relu Calotă

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • A doua pana pe prima bicla pe care am avut-o am platit-o cu un pachet de tigari pe care il luasem cu 2 min inainte sa se sparga roata. Bine ca mai aveam din pachetul anterior vreo 3 tigari sa ma tina pana acasa :))

  • Toti patim cate ceva cu penele astea. Un sfat. Daca mergeti pe tubeless sa aveti la voi dopuri( fire ) de cauciuc de genul cum se repara penele la masini. Ar trebui sa se gaseasca seturi speciale pentru bicicleta (eu nu am gasit, dar nici nu prea am cautat ). Am improvizat o scula de introdus firul de cauciuc si firele respective le-am luat dintr-un set de reparat pene de masina (sculele nu pot fi folosite pentru ca sunt prea mari pentru anvelopa de bicicleta). Se pot taia cu foarfeca in mai multe dimensiuni destul de usor ( daca faci pana cat sa intre unul normal trebuie sa schimbi anvelopa :)) ) . Spor la reparat pene :D .

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

4 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma