Categorii: Dan Mazilu

Atelier tehnic pentru mecanicii de biciclete, organizat la Cluj-Napoca

Bicicletele devin din ce în ce mai complicate, chiar și cele „normale”, nu doar cele electrice. Așadar, pentru utilizatorul normal, cicliștii și bicicliștii de zi cu zi, întreținerea unei biciclete de generație nouă se poate dovedi a fi peste puterile noastre de înțelegere. Sau, chiar dacă ne pricepem, nu este exclus ca timpul necesar realizării unei operații mai complicate să se dovedească a fi prea lung, motiv pentru care mai degrabă preferi să duci bicicleta la un service autorizat. Aici ai șanse mult mai mari ca de bicicleta ta să se ocupe mecanici pricepuți care știu ce fac, în jumătate din timpul cât ți-ar lua ție sau poate chiar și mai repede.

Este și motivul pentru care, în martie, BikeFun România, importatorul bicicletelor Merida, a organizat la Cluj Napoca, la sediul magazinului Bella Bike, un atelier tehnic special dedicat servisării și întreținerii bicicletelor moderne. Iar “modern” nu este deloc exagerat folosit aici, pentru că bicicletele de azi, mare parte, au devenit foarte greu de demontat și poate chiar mai greu de pus înapoi. Și este suficient să ne gândim la cablurile de la ghidon care sunt trase acum prin headset.

Astfel, distribuitorii mărcilor importate de BikeFun în România au fost invitați și încurajați să participe, pentru a înțelege mai bine cum se fac anumite operații. La întâlnire a participat și mecanicul șef de la BikeFun Ungaria, care a explicat, prin exemple, cum se fac diferite operații de demontare, întreținere și instalare înapoi pe bicicletă a componentelor demontate și eventual înlocuite.

Așa că, pentru a vedea “mai îndeaproape” despre ce e vorba și, de ce nu, pentru a mai învăța ceva, am participat și noi, iar timpul petrecut acolo nu a fost deloc pierdut.

Personal pot spune că am fost șocat de cât de greu se schimbă o baterie Mahle integrată în cadru. Vorbim în special despre gravel-urile electrice Merida eSILEX sau cele pentru trekking și fitness Merida eSPEEDER. Dacă vă puteți închipui, trebuie să dai jos până și furca, pentru a deconecta firele care ajung la ghidon. E drept însă că este o operație care nu se prea face, decât dacă se stricaă acumulatorul, lucru rar.

Astfel de întâlniri sunt foarte utile atunci când se organizează și mi-ar plăcea să văd că se întâmplă din partea cât mai multor importatori de biciclete în România, mai ales că, așa cum a fost și în cazul întâlnirii BikeFun la Bella Bike, ocazia este una excelentă pentru socializare și întărirea relațiilor de prietenie. Mecanicii veniți la acest atelier au primit diplome de participare care atestă că acum știu să rezolve situații mai complicate și delicate decât restul mecanicilor.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma