A trecut mai bine de un an de când cei de la Muc-Off au lansat noua soluție anti-pană pentru biciclete No Punctures și alte 6 luni de când am introdus respectiva substanță în anvelopele noastre tubeless pentru a o testa. În cazul unei soluții de etanșare pentru tubeless, testul constă practic în numărul de pene acumulate și felul în care arată după 10 luni de la introducerea în anvelopă.
Cei de la Muc-Off s-au lăudat cu faptul că aceasta poate să acopere găuri de până la 6 mm și poate rezista în anvelopă mai bine de jumătate de an fără să se usuce/evapore. Primul test a fost trecut cu brio, căci n-am avut nicio pană cu acestea. În mod intenționat, am introdus mai mulți spini în anvelopă, iar găurile au fost etanșate imediat, pierderea de aer fiind minimă. Nu am insistat ca să vedem ce se întâmplă cu găurile mai mari, căci nu aveam niciun chef să bag un briceag într-o anvelopă de 250 de lei de dragul testului, însă în situații normale, când cel mai des te alegi cu găuri de 1 până la 3 mm, aceasta a fost eficientă. În cazul unei tăieturi laterale a peretelui anvelopei, oricum va fi nevoie să bagi o cameră.
Produsul primit la test era livrat în recipient de 1 litru,cu gradație, iar pe ambalaj este explicat clar ce cantitate trebuie să folosești în funcție de disciplină. În fond, disciplina este în strânsă legătură cu volumul anvelopei, căci cele de șosea au un volum mai mic, pe când cele de enduro sau downhill, un volum semnificativ mai mare. Dacă recomandarea pentru XC era undeva la 70-75 de mm/roată, eu am folosit 100mm.
Soluția este desigur roz și în tonul produselor Muc-Off miroase extraordinar de bine. În fond, aceasta arată exact ca un iaurt cu fructe de pădure, deci atenție pe unde o lăsați ca să nu ajungă să fie ingerată de către cei mici.
Prima dată am introdus soluția în anvelope în toamnă și am pus la punct și tutorialul de mai jos, în caz că vă este util.
De atunci și până acum am parcurs aproximativ 2.000 de km cu bicicleta, cu mențiunea că timp de 3 luni de zile, a stat nemișcată în garaj. Aceea a fost și perioada decisivă pentru constistența materialului din interior, căci temperaturile extreme și statul în loc pur și simplu, putea să-i vină de hac. Însă nu i-a venit, iar zilele trecute când am desfăcut anvelopele, substanța era încă acolo: nu se întărise și încă se plimba prin interiorul anvelopei fiind gata în orice clipă să acționeze în caz de necesitate. Așadar, timp de 10 luni soluția a fost acolo. Comparativ, în roata de față am introdus soluția de etanșare de la Schwalbe, care chiar dacă nu s-a întărit, era într-o cantitate mai mică. Așadar, o veste bună.
Aceasta poate fi livrată fie în recipientul de 1 litru, fie la pliculeț de 140ml, ambele foarte ușor de utilizat. Varianta la pliculeț este oferită pentru 58 de lei, iar de aici mai departe îți faci tu calculele. În cazul unei biciclete de șosea sau de XC, un plic este suficient pentru ambele anvelope. Te scapă de penele cauzate de țepi sau tăieturi și împunsături mici, dar costă cât 4 camere de calitate. Pe de altă parte, scade ceva din greutatea roților, iar acestea sunt masă rotativă, deci oricine dorește să aibă roți mai ușoare. Cu aceste date în față, poți pune lucrurile în balanță și poți lua cea mai bună decizie. Eu personal, am decis de mult că nu mă mai întorc la cameră. Atenție ca jante sau anvelopa să fie compatibile tubeless.
Importator: SprintBike
Preț: 58 de lei – 140ml
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
De unde iei camere de calitate cu doar 14,50 lei? Cel mai ieftin am văzut cu 19,50.
E o soluție interesantă, dar în niciun caz nu e soluția minune tubeless-ul.
Experiența mea: jantă tubeless sincros (pe un scott), anvelopă tubeless ready. După trecerea pe tubeless o pană tip snakebite: o tăietură pe mijlocul anvelopei, de cca 4 mm, și una pe laterală, chiar la îmbinarea cu janta, de cca 2mm. Niciuna din cele două nu a fost rezolvată de soluția tubeless. Cea de pe mijloc s-a rezolvat cu șnur de pană. Cea de pe laterală nici măcar cu ăsta. Am schimbat cauciucul cu totul, cel găurit a rămas de rezervă pentru o bicicletă pe cameră.
Ce nu pot verifica: oare câte pane am evitat cu tubeless-ul?
Minune clar nu este. Spuneam și în text că o tăietură pe laterală este destul de greu de gestionat. :)