Categorii: AccesoriiDiverse

Rucsac Camelbak Skyline LR10 2018, la test

După o serie de rucsacuri testate anul acesta, a venit rândul lui Camelbak Skyline, unul conceput îndeosebi pentru cei care se dau la vale, așa cum ni se prezintă în fișa de produs, însă am aflat că poate fi utilizat la fel de bine și în turele montane. Asta deoarece este un rucsac compact, cu un rezervor de apă de apă de 3 litri și cu o capacitate de 7 litri pentru cele necesare. Asta se traduce într-o tură de 3-4 ore, considerând că poți consuma aproximativ 1 litru de apă pe oră. Vara.

Negru, simplu, cu mici tente de albastru.
Un rucsac compact care poate căra la nevoie chiar și cască fullface.

Greutatea de 650 de grame este mai mult decât acceptabilă pentru segment, aceasta crescând desigur odată ce începi să stochezi apă. La turele de 40-50 de km, nu am avut nevoie niciodată de mai mult de 1.5 litri de apă, așadar nu-l umple până la refuz căci nu vei face altceva decât să cari greutate inutil după tine. Modelul trimis la test este negru, după cum lesne se poate observa din fotografii, însă rucsacul poate fi achiziționat într-o combinație reușită de albastru cu roșu sau în varianta army-green (înțelegeți exact la ce mă refer).

Ca orice rucsac de la Camelbak și acesta de față este comod, are două prinderi pentru fixare cât mai precis, una peste piept și cealaltă peste abdomen. Bretelele și spatele sunt relativ aerisite, la acest capitol Skyline-ul nefiind lider de gamă. Ceea ce știe să facă bine însă este să ofere stabilitate. Amplasat ceva mai jos, acesta are un centru de greutate coborât, permițând părții superioare a corpului să se miște mai bine decât în cazul rucsacurilor care sunt amplasate mai sus. Toate bretelele sunt reglabile.

Prinderea peste abdomen este foarte solidă.
Iar cea peste piept ceva mai subțire. Dar fermă dacă o reglezi cum trebuie.

În interior, ai la dispoziție mai multe spații de stocare, pe care le poți folosi logic: unul este dedicat rezervorului de apă, celălalt reprezintă spațiul pentru scule, ai un buzunar superior pentru telefon și alte nimicuri, alte două mici buzunare aflându-se pe prinderea de abdomen. În partea din spate există două chingi care-ți va permite să prinzi casca full face atunci când urci la deal. Nu în ultimul rând, există un buzunar mare fără fermoar, care reprezintă de fapt partea din spate a rucsacului. Acolo poți stoca lejer o pelerină de ploaie compactă.

Buzunarul mic, pentru diverse obiecte. Atenție însă, nu este waterproof.
Buzunarul principal, suficient de mare. În interior se pot observa și restul de spații de stocare adiționale.
Acesta este rezervat doar pentru apă, dar la nevoie e suficient de mare pentru a mai găzdui obiecte relativ plate. Un caiet de matematică spre exemplu.

Furtunul de apă este stabil, acesta fiind ghidat atât în interiorul rucsacului cât și în exteriorul acestuia: pe partea superioară a bretelei și în partea inferioară a acesteia, în acel loc furtunul fiind prins într-o clemă de plastic. Important este că îl poți scoate ușor și cu puțină atenție, îl poți băga la loc pe porțiunile de traseu care nu sunt foarte denivelate. Ca să nu curgă apă prin muștiuc când ești puternic zdruncinat de terenul denivelat, îl poți închide cu ajutorul unei clapete din plastic, iar cazul este rezolvat rapid.

Ridici maneta din plastic gri și furtunul este blocat.

Pe de altă parte, fermoarele sunt foarte ușor de acționat, prinderea acestora fiind foarte lungă. Și pentru că ne-a prins și ploaia, pot spune că acest rucsac protejează bine bunurile aflat în buzunarul central, mai puțin în cel exterior care este deschis și ceva mai mult în cel mic, superior.

Camelbak nu a fost și nici nu va fi vreodată un produs ieftin. Doar ce-am aruncat o privire pe chainreactioncycles.com pentru a verifica prețul și mai bine de 70 de persoane analizau concomitent pagina produsului. Prețul de raft recomandat este de 137 de euro, însă reducerile pot ajunge și până la 100 de euro, ceea ce fac din Skyline o afacerea chiar bună, dată fiind competiția care marjează în acest segment cu prețuri ceva mai mari (de exemplu, Evoc). Este un rucsac suficient pentru o tură de 3-4 ore, permițându-ți să iei cu tine atât sculele, cât și o pelerină, două sandwich-uri și cel mai important, o cantitate importantă de apă.

Importator: RomEurotrade SRL
Preț recomandat de raft: 637 Lei

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma