Produsele de top de la Rudy parcă se succed cu o viteză din ce în ce mai mare: abia am testat anul trecut câteva produse high-end și iată, anul acesta, deja le-am primit pe următoarele. Este vorba despre noua cască Rudy Venger și ochelarii de top, Cutline. O să încep cu casca, dar înainte de toate, nu uita să vezi și prezentarea video din partea finală a articolului.
Ochelarii Rudy Cutline 2020
Aflați pe piață de ochelari încă de mai bine de 30 de ani, cei de la Rudy testează în permanență produsele sale împreună cu echipa continentală Team Bahrain McLaren, ceea ce înseamnă că primesc constant feedback de la profesioniști despre produsele pe care le construiesc. Astfel, a luat naștere o nouă pereche de ochelari de top, care urmează trend-ul zilelor noastre și punctează astfel cu o lentilă mare. Foarte mare. Atât de mare încât la un moment dat intervine problema esteticii cât și una tehnică: oricât de bine s-ar fixa acești ochelari, ar fi indicat să ai fața mai lată. În fond, asta a fost și singura mea problemă cu noii Cutline.
Altfel, o lentilă mare înseamnă protecție mult mai bună. Nu te deranjează vizual nimic atunci când îi porți, un alt avantaj care te face să te concentrezi mai mult pe ceea ce ai de făcut atunci când ții ghidonul în mână. Sunt de acord cu toate aceste caracteristici, chiar dacă unii dintre noi cu fața mai îngustă trebuie să plătească tribut imaginii. Sunt foarte ușori (35 de grame) și forma ramei din dreptul urechilor poate fi modificată de tine, astfel încât să obții o potrivire perfectă. Se pot regla de asemenea și din suportul pentru nas.
Iar faptul că sunt prevăzuți cu o margine cauciucată ce poate fi foarte ușor scoasă sau înlocuită, înseamnă că poți obține o pereche de ochelari care arată diferit de fiecare dată. Dacă ești priceput și în a combina culorile, poți înlocui acele margini cauciucat cu unele de nuanțe diferite. Dispun de 4 aerisiri generoase în partea de sus a lentilei și de alte două pe partea cauciucată superioară. Alte două se regăsesc pe partea cauciucată inferioară.
Lentila este desigur inima acestor ochelari și așa cum era de așteptat oferă vizibilitate UltraHD, așa cum îmi place s-o numesc. Se întâmplă ca lentila de pe ochelarii de test să fie de altfel și cea mai scumpă, ImpactX2 Photocromic iar aceasta se închide rapid la soare sau la trecerile dintre lumină și întuneric. Pot fi purtați astfel fără probleme și în zilele înnorate.
Design-ul îmi place mult deoarece menține o linie cumva clasică, fără artificii inutile, lăsându-ți totodată posibilitatea de a înlocuit tu acele bumpere cu unele de culori diferite. Cei care doresc un câmp vizual mai mare, pot renunța la aceste bumpere cauciucate. Confortul la purtare este de asemenea mare și l-am apreciat pe deplin. Disponibil în 8 culori distincte, prețurile pleacă de la 756 de lei pentru modelul cu lentilă clasică și poate ajunge la 1.135 de lei, pentru cei cu lentilă LaserPurple – care neutralizează radiațiile ultraviolete. Modelul testat poate fi achiziționat pentru 1.060 de lei.
Informații despre ochelari și gama completă, aici.
Casca Rudy Venger Cross 2020
Venger Cross pe de altă parte este un produs cu funcție dublă, ce acoperă două segmente: șosea și MTB. Iar asta-l face cât se poate de interesant, mai ales în combinație cu ochelarii care pot fi folosiți aidoma. Practic, design-ul este la limita dintre o cască de șosea și una de mountain biking, iar șpagatul este unul reușit, căci de regulă lucrurile de genu ăsta nu ies prea fericit din penița designerului și pot stârni hohote de râs. Venger Cross însă se ridică la nivelul așteptărilor și este una dintre căștile pe care aș putea să le port (eu fiind mai preocupat de imagine decât o divă din emisiunele TV cu rating mare).
Structura interioară este complet nouă, combinând diverse straturi pentru o eficiență mai mare în caz de necaz. Peste acest lucru, oferă și un confort foarte bun, o caracteristică pe care am întâlnit-o la majoritatea căștilor Rudy testate: o pui pe cap și pare din film. Revenind la construcție, acesta are un strat EPS care absoarbe eficient șocurile și un strat exterior din policarbonat rezistent la șocuri cu o construcție triplă In-Mould botezată X-Kross. În fine, analiza în detaliu a construcției nu mi se pare cea mai fericită, mai ales când mă lovesc de denumiri alambicate, dar știu sigur că inginerii italieni de la Rudy au făcut tot ce le-a stat în putiință ca această cască să te protejeze așa cum trebuie.
Pentru reglajul pe cap este responsabil sistemul RSR 10, cu rotiță, amplasat desigur în partea din spate a căștii. În ceea ce privește aerisirea, aceasta se face eficient, prin intermediul a 22 de guri de ventilație, însă faptul că am testat-o primăvara la o temperatură de aproximativ 16 grade celsius, nu reprezintă un etalon: răcoare a fost oricum. La căștile care oricum au un preț peste medie, mi-aș dori o prindere magnetică sub bărbie. Poate că investiția producătorului nu este atât de mare, dar pentru mine reprezintă o variantă extrem de simplă și care oferă un plus de funcționalitate.
Calitatea este de top, fără a lăsa loc de comentarii, o plasă de insecte este de asemenea instalată, bureții interior pot fi spălați sau înlocuiți după caz, iar o porțiune reflectorizantă în partea dorsală te va face ceva mai vizibil în trafic pe timp de noapte. Este disponibilă în 4 versiuni de culoare, vine cu cozorul inclus și este oferită pentru prețul de 650 de lei. Greutatea este de doar 270 de grame.
Informații despre cască, aici.
Prezentare video
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…