Ce poate fi mai tare decât un lanț auriu? Unul cu auriu și negru, căci combinația aceasta a reușit să-i înnebunească nu doar pe cei bogați ci și pe cei care se cred sau aspiră la un asemenea statut. Lăsând gluma deoparte, lanțul celor de la Connex, 10SB, nu arată degeaba astfel. Plăcuțele laterale și cele interioare ale lanțului, de culoare neagră, arată astfel deoarece aceasta reprezintă un înveliș care ajută împotriva coroziunii. Și cum poți să testezi un lanț dacă nu iarna, când apa, zăpada și toate mizeria de pe traseu sunt aruncate pe lanț?
Am montat lanțul pe un sistem de transmisie 1×10, iar datorită pinionului cu 42 de dinți am fost nevoit să păstrez lanțul cu toate cele 114 zale, căci altfel, patina schimbătorului era mult prea întinsă când lanțul rula pe pinionul mare. Nu de alta, dar în cazul schimbătoarelor Sram cu tehnologia Type II nu poți întinde patina ca la restul schimbătoarelor, un lucru bine de știut pe viitor. Cursa acesteia este limitată.
Trecerea lanțului de pe un pinion pe altul se produce relativ rapid, chiar dacă lateralele acestuia nu au un profil special în acest sens, care să-l ajute să se miște mai repede. Este dotat cu un quick release auriu, așa cum era de așteptat în cazul unui lanț de calitate, quick release care se prinde ușor dar care vine cu un design diferit față de Sram sau KMC. Zalele nu-s decupate, dar asta înseamnă un surplus de doar 10 grame față de lanțurile care adoptă acest design.
Revenind la proba din viața reală, acest lanț a primit multe abuzuri în această iarnă și încă le primește. După aproximativ 1.000 de km, măsurat cu lera, lanțul încă mai are peste 60% din capacitate, ceea ce înseamnă că ne putem aștepta la o durată de viață de peste 2.000 de km, în condiții dificile. O veste bună, căci dacă nu-l abuzezi, te poți bucura mult mai mult de el.
Cum poți face un lanț să ruginească? Spală bicicleta și nu-l șterge cu cârpa. Nu-l lubrifia. Sau întoarce-te din tură, unde ai trecut prin bălți, și nu-l atinge până a doua zi. Eu am mers chiar și mai departe. Am lăsat toată mizeria pe el, ca apoi să pedalez a doua zi într-o altă tură montană de 30 de km. Rugina nu și-a făcut simțită prezența, nici după mai multe zile, însă cu mizeria lăsată deliberat pe lanț nu am făcut altceva decât să-i scurtez viața prematur. Asta este și ideea unui test.
Lanțul Connex 10SB este fabricat în Germania, iar din toate lanțurile pe care le-am testat până în prezent, acesta s-a făcut remarcat în mod special prin culori, dar nu neapărat prin soluții tehnice deosebite. Este un lanț durabil care face ce promite: nu ruginește. Cu un preț de aproximativ 180 de lei, este mai ieftin decât totți concurenții de la Shimano, Sram sau KMC în condițiile în care nu cântărește cu mai mult de 10 grame decât oricare dintre cei menționați.
Producător: Connex/Wipperman
Importator în România: nu există
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Stiu ca cei de la x-factor.ro aduceu lanturi connex în romania