Încălțăminte Sidi Dragon 4 Carbon (2017)

Acesta este primul meu contact cu o încălțăminte SiDi, iar din capul locului pot spune că italienii nu se dezic niciodată când vine vorba de design. Dragon Carbon arată excelent, combinând perfect eleganța cu aspectul modern, iar cum vei afla mai târziu în acest articol, chiar și cu funcționalitatea.

Finisaje care nu lasă loc de niciun comentariu. Aceștia sunt noii SiDi Dragon 4 Carbon. Sfat de fashion: alegeți versiunea galbenă.

Imediat ce-i încalți, realizezi că aici este vorba despre treburi serioase. Sunt rigizi, iar din acest punct de vedere, nu-s neapărat cele mai comode încălțări pe care le-am testat vreodată, însă sunt clar orientate către competiții. Prima prindere, Soft Instep Closure System pe numele său, este o bandă legată cu sfoară de o rotiță.

Reglajul pentru călcâi.
Rotița cu pricina. O altă rotiță se află imediat, mai jos.
Deschidere largă pentru a introduce piciorul.

După ce ai băgat piciorul în încălțăminte, aceasta se poate ajusta cu ajutorul unei benzi cu click, apoi, mai departe, cu ajutorul unei rotițe. Rotița aceasta a fost denumită Techno 3, iar o jumătate a acesteia se ridică din loc, pentru a-ți permite s-o învârți în voie în vederea reglajului fin. Click-click-click și gata. Important este că în cazul în care se strică, poate fi reparată sau pur și simplu, înlocuită. Dimensiunile sunt însă relativ mici, iar cu o pereche de mănuși de iarnă, îți va fi destul de greu să realizezi reglajul respectiv. Sub aceasta, mai ai încă o rotiță similară pentru reglaj, iar la final, încă o bandă cu arici. Așadar, parctic ai 3 reglaje dinstincte care ajută la fixarea cât mai bună a labei piciorului în încălțăminte. Pentru a duce nebunia reglajelor și mai departe, cei de la SiDi au gândit un sistem și pentru fixarea călcâiului, astfel încât încălțămintea să nu se miște în momentul unui sprint spre exemplu. Scurt și la obiect, beneficiezi de reglaje din plin și e greu de crezut că nu-ți vei putea găsi poziția ideală.

Botul cauciucat și ultimul reglaj, cu bandă cu arici.
Pe lângă rotiță, poți regla din partea dreaptă și banda de prindere.
Călcâiul ranforsat.

Partea inferioară a călcâiului este ranforsată cu un material mai dur, pentru o durabilitate mai mare, pe când vârful este învelit cu un material cauciucat, util la sesiunile de pushbike. În ceea ce privește talpa, aceasta folosește un sistem introdus de SiDi încă din 1999, ce permite înlocuirea acesteia. Da, ai auzit bine. În momentul în care aceasta este deja prea uzată sau zgâriată, pur și simplu o deșurubezi, apoi o înlocuiești cu una nouă (pe care desigur că trebuie s-o achiziționezi separat). De regulă, știm prea bine cum arată o talpă după un sezon activ, în care te mai trezești că faci și push bike pe unele porțiuni cu pietre sau rădăcini. Astfel, din punct de vedere estetic, îi poți vinde ulterior ca noi. Crampoanele cauciucate pot fi de asemenea înlocuite oricând. Acestea au dimensiuni generoase și se înfig foarte bine în sol, atunci când împingi bicicleta la deal (sper că nu și la vale).

Talpă din carbon demontabilă.
Asemenea crampoanelor, demontabile și ele la rândul lor.

Dacă ești obișnuit cu încălțămintea clipless, nu o să ai probleme cu confortul, însă dacă aceasta va fi prima ta pereche, va fi necesară o perioadă până la acomodare. Fiind un produs pentru competiții, tebuie să ții cont de faptul că aceștia sunt contruiți mai mult pentru eficiență și mai puțin pentru confort. Astfel, sunt foarte bine fixați pe laba piciorului, iar atunci când pedalezi, îți imprimă acel sentiment de unitate cu bicicleta, adică exact ceea ce trebuie să facă. După mai multe ore, nu m-am ales cu dureri și nu mi-au provocat răni pe nicăieri.

Greutatea este de 725 de grame/pereche (măsura 43), o valoare care se încadrează în standardul unei perechi de top. Tot de top este și prețul recomandat, de 1.595 de lei, dar poți urmări perioadele de reduceri dacă te-ai îndrăgostit de ei iremediabil. Îi recomand cu căldură pentru competițiile de Cross Country sau pentru cei care doresc o încălțăminte clipless care să abunde în reglaje și să puncteze eficient și pe partea de funcționalitate.

Preț: 1.595 Lei
Importator: SiDi.ro

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma