Test – Geantă voiaj Castelli Duffel Bag

Aşa cum îi stă bine, fiind un aproape fanatic susţinător al cicliştilor, Castelli a lansat recent şi o colecţie de genţi de voiaj gândite special pentru cicliştii care călătoresc des la concursuri sau cantonamente. Genţile, deşi perfecte pentru echipamentul de ciclism, pot fi folosite evident, şi în viaţa de zi cu zi în vacanţele care poate nu au nicio legătură cu ciclismul. Aşadar dacă deţii aşa ceva împuşti doi iepuri dintr-o dată.

Noi am testat geanta tip „duffel” (corect şi duffle) una dintre cele mai încăpătoare din noua serie lansată. Poate te întrebi de ce trebuie ca pe geantă de călătorie să scrie ceva important pentru a o face potrivită pentru bagaje. Întrebarea este legitimă pentru că în general imprimarea unui logo cunoscut nu face decât să crească preţul produsului respectiv. În cazul de faţă faptul că pe geantă scrie Castelli este un lucru benefic.

Marca italiană de echipament pentru ciclism este cunoscuta pentru dorinţa neştirbită pe care o are pentru a oferi cicliştilor cel mai bun echipament posibil. Sloganul lor este cât se poate de grăitor: „un avantaj necinstit”. Aşadar putem fi siguri că orice poartă sigla Castelli oferă cea mai buna calitate posibila, chiar şi când e vorba de genţi. În cazul de faţă şi preţul este competitiv. Castelli Duffel are un preţ recomandat de 520 lei în timp ce alte genţi din aceeaşi categorie şi de capacitate similară au preţuri asemănătoare, dar nu le găseşti în România: SRAM Cycling Kit Duffel Bag este 566 lei, Thule Crossover Duffel este 692 lei, Timbuk2 Race Duffel Bag este 852 lei, OGIO Endurance 9.0 este 611 lei şi Hincapie Pro Duffle Sports Bag este 367 lei. Cu precizarea că toate preţurile, în afara de Castelli, sunt preţuri de SUA.

Dacă ar fi să o comparăm cu preţuri româneşti putem vorbi spre exemplu de Salomon Approach Duffle care costă 609 lei şi are o capacitate similară de 70 litri, sau Samsonite Paradiver cu un preţ de 531 lei şi doar 52 litri capacitate. Însă majoritatea dintre acestea nu sunt gândite special pentru ciclism.

Geanta Castelli are o capacitate foarte mare de 71 litri. Am putut să introduc în ea nu mai puţin de 7 seturi de echipament de vară plus multe altele. Vor încape şi restul de haine de schimb necesare după concurs sau cele casual pe care le foloseşti seara când ieşi cu echipa în oraş.

Materialul din care este fabricată este extrem de robust şi de calitate. Va face faţă fără probleme neatenţiei şi rigorilor la transport. Toate cusăturile şi cataramele din plastic se văd că sunt şi ele de calitate şi cu siguranţă vor rezista mult în timp.

La interior geanta dispune de câteva buzunare special gândite pentru echipamentul de ciclism. Există un buzunar căptuşit la interior cu material moale unde poţi transporta ciclocomputerul, telefonul smart şi chiar o tabletă de dimensiuni medii. Peste acest buzunar există altele 3, neînchise, unde poţi stoca obiecte de dimensiuni mai mici precum cheile, portofelul, ciclocomputerul sau centura pentru puls şi senzorul.

La interior mai există apoi 3 buzunare destul de mari, deschise, din plasă unde poţi organiza hainele mai mici precum lenjeria, şosetele, mănuşile de ciclism. La exterior avem alte 3 buzunare dintre care unul este protejat de ploaie. Unul din celelalte 3 buzunare exterioare este de mari dimensiuni, ventilat, impermeabil şi dedicat transportului pantofilor de ciclism sau al lenjeriei murdare. După un concurs desfăşurat pe căldură excesivă sau pe ploaie excesivă în acest compartiment special poţi păstra tot ce s-a murdărit la concurs.

Fără un efort deosebit, şi rămânând încă loc pentru altele, am reuşit să introduc în geantă următoarele:

  • 7 seturi echipament de vară (tricoul şi pantalon scurt cu bazon);
  • 1 set de iarnă (jachetă şi pantalon lung cu bazon);
  • 2 jachete vreme rece;
  • 1 maieu mânecă lungă iarnă;
  • 1 pantofi iarnă (mai înalţi şi mai grei decât cei de vară);
  • 2 set şosete (normale de vară şi de compresie);
  • 1 cască şosea;
  • 2 bidoane plastic de 750ml pentru apă;
  • 1 recipient prafuri pentru hidratare;
  • 2 perechi mănuşi iarnă, cu degete;
  • Toc ochelari;
  • Ciclocomputer cu centură şi senzor puls;
  • Încărcător şi telefon;
  • Aparat foto compact;
  • Mini trepied;
  • Cosmetice;
  • Lenjerie.

Toate acestea au cântărit 9,12 kg cu tot cu geantă. Geanta în sine, goală, cântăreşte 1,21 kg. Aşadar nu vor fi probleme cu greutatea dacă geanta va fi bagaj de cală în avionul cu care te duci în vacanţă cu bicicleta.

Întâmplător, în timp ce mă întorceam de la sesiunea foto pentru geantă, am trecut pe lângă o tufă mare de trandafiri. Fiind iarnă nu exista nicio frunză sau floare, doar sute şi mii de spini. Geanta s-a hârjâit groaznic de crengi moment în care mi-am spus că gata, e distrusă. M-a tras spre spate, atât de mare a fost frecarea. S-a auzit ca atunci când desfaci manşeta lată şi plină de velcro atunci când ţi se ia tensiunea la doctor. Când m-am uitat să analizez daunele nu mică mi-a fost surpriza când am văzut că nu se vede absolut nicio urmă, nimic. Nu am putut să-mi dau seama unde a fost locul care s-a atins de flori. Aşadar iată un test inopinat extrem de grăitor.

Castelli Duffel Bag poate fi transportată pe umăr sau în mână. Există breteaua căptuşită pentru umăr, iar mânerele pentru mână sunt şi ele protejate de o husă pentru a-ţi face viaţa mai uşoară când geanta devine grea. Fundul este din material mai tare pentru ca geanta să-şi păstreze forma şi când nu este complet plină. Culorile nu sunt fantastice, dar denotă extrem de mult bun-gust. Negru la exterior şi roşu aprins la interior. Pe exterior sigla Castelli este de dimensiuni destul de mari însă la fel de discretă. Se observă bine doar în pozele la care s-a folosit blitz.

La noua geantă de voiaj Castelli Duffel Bag a plăcut cel mai mult compartimentul special pentru pantofi sau haine murdare. Este foarte folositor atunci când termini cursa sau antrenamentul, arunci acolo tot ce ai murdar, ai sărit în maşină sau tren şi eşti deja în drum spre casă. La fel de folositore sunt şi buzunarele interne, în special cel căptuşit unde poţi păstra electronicele sensibile. Practic geanta oferă nu doar capacitate foarte mare de transport ci şi o foarte bună organizare care te va scuti de minute bune de întârziere atunci când ajungi la concurs pe ultima sută de metri şi te grăbeşti spre linia de start. Apoi, după cum se vede din exemplele de mai sus, mulţumită preţului competitiv cu cel atât din afara ţării cât şi din România, noua geantă este cât se poate de recomandabilă.

Preţ recomandat la data redactării articolului – 520 lei
Importator – Moş Ion Roată

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

6 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma