Categorii: AccesoriiDiverse

În caz de pană, Barzotto te ajută să ajungi la destinație

Tubeless-ul a devenit din ce în ce mai popular și este deja utilizat la scară largă. Însă, în câteva dintre turele pe care le-am dat în ultimii ani, am asistat la limitările acestui acest sistem în cazuri extreme, dar care nu-s de ignorat: o tăietură a peretelui lateral (provocată spre exemplu de colțul ascuțit al unei pietre), o gaură în partea superioară a carcasei care nu mai poate fi închisă de lichid sau un snakebite de toată frumusețea. Toate acestea sunt situații destul de rare, însă dacă am putut fi martorul fiecăreia dintre ele, înseamnă că se întâmplă. Sau altfel spus, crezi doar în ceea ce vezi cu proprii ochi.

Colacul de salvare, înainte de introducerea în anvelopă.

Din fericire există și soluții pentru toate aceste situații, iar cei de la Barzotto se numără printre producătorii care au lansat un set de protecții utile atunci când lucrurile merg prost. Nu sunt singurii de pe piață, însă sunt sigurii de la care am putut încerca și vedea cum funcționează un astfel de sistem. Există atât puncte pozitive cât și negative, pe care le voi enumera în articolul de față.

Primul avantaj este că poți utiliza o presiune mai mică în anvelope, undeva la 1.5 bar. Probabil aceeași ai fi folosit-o și cu tubeless, însă cu un mic stres că te-ai putea alege cu un snakebite. Mai mult decât atât, colacul de salvare din material alb face ca anvelopa să fie extrem de stabilă chiar și când rămâi cu zero presiune. Asta înseamnă că poți să cobori liniștit pe un traseu oricât de dificil, fără stresul de a face janta franjuri. Poate că anvelopa nu o să mai arate ca nouă, dar cu siguranță și aceasta va fi mai protejată. Porțiunile în care am mers cu zero presiune nu au afectat cu nimic roțile. Ce-i drept, nu am dat cu ură în pietre și în rădăcini, dar când te afli într-o astfel de situație se presupune că vei face și tu tot posibilul să reduci daunele la minim. Mai departe, colacul a fost chiar întreg după plimbarea cu presiune zero, ceea ce înseamnă că îl pot folosi în continuare (rămân doar mici urme pe el, irelvante).

Varianta pentru roți de 27.5 înseamnă că poate fi montată pe jante cu o lățime cuprinsă între 23 și 30mm, așadar, din păcate, nu funcționează și pe roțile 27plus. Anvelopa trebuie să aibă o dimensiune între 2.1 și 2.5. Desigur, sunt disponibile și pentru roți de 29 de inch. Și pentru că tot am adus vorba de montaj, acesta este de altfel și cel mai mare dezavantaj al produsului. Montajul presupune o întreagă aventură, demontatul de asemenea, aviz celor care utilizează jante de carbon pentru care nu-s indicate levierele la montajul anvelopelor (Shimano spre exemplu are un mesaj clar în acest sens). Apoi, ai 160 de grame în plus, ceea ce rămâne la latitudinea fiecăruia să decidă dacă este mult sau puțin. Dacă te dai mai mult la vale, este irelevant. Valvele nu sunt incluse în pachet, așadar le vei folosi pe cele deja existente însă ține cont că valva trebuie să vină în dreptul marcajului roșu (ca să permită pătrunderea aerului la umflare). Cât lichid pentru anvelope vei folosi depinde de tine, însă cu siguranță nu mai este absolut necesară cantitatea recomandată standard (în funcție de disciplină și de dimensiunea anvelopei).

Așa arată anvelopa cu zero presiune. Decent.

Oferite la pachet, prețul este de aproximativ 180 de lei, o valoare decentă dat fiind în primul rând confortul psihic pe care ți-l oferă. Este acea plasă de siguranță care-ți garantează că vei ajunge acasă fără să distrugi total anvelopa și fără măcar să afectezi janta. În plus de asta, încă poți pedala aproape normal, la fel cum ai avea o presiune de 0.8 bar în anvelopă: mai există un soi de stabilitate, care este de apreciat și o viteză de rulare absolut decentă dată fiind situația. Le recomand în special celor care frecventează trasee cu coborâri dificile și nu în ultimul rând, celor care utilizează e-bike-urile.

Producător: barzotto.store – în curând în magazinele din țară

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma