Cască Rudy Project Protera și ochelarii Sintryx: un duo ideal pentru iubitorii de munte

Deja toată marketarea aceasta a produselor pe categorii precum Trail, All-Mountain sau Enduro începe să mă lase rece. Cel puțin la nivel de accesorii, căci la biciclete este nevoie de o distincție mai clară. Deși chiar și în cazul acestora s-ar putea clasifica doar în funcție de suspensii, iar categoriile să poarte numele dimensiunilor: 120, 140 sau 160. În fine, cei de la Rudy Project au lansat de curând pentru 2018 o nouă cască, exact pentru Trail și All-Mountain și o pereche de ochelari din aceeași clasă. Ca să reformulez pe înțelesul tuturor, Rudy Project au lansat o nouă cască și o pereche de ochelari pentru cei care iubesc turele montane și vor să arate bine, cu produse compatibile din punct de vedere estetic și totodată performante.

Mult roșu pentru cei care vor să iasă în evidență. Din fericire, gama de culori pentru căști, ochelari și chiar lentile este mare. Ai de unde alege!

Am primit așadar spre testare noua cască Protera, din punctul meu de vedere, cea mai arătoasă cască construită până acum de italieni. Foarte comodă, aerisită și cu câteva elemente smart, mi-a plăcut în mod special, mai ales acum la început de primăvară. Căștile mai solide de munte, ca să nu le mai numesc de All Mountain, au o construcție ceva mai robustă, care vine cu o serie de avantaje precum protecția sporită, un sentiment de siguranță mai pregnant oferind deci mai mare încredere pe traseu sau funcționalitate crescută însă de regulă acestea nu sunt foarte bine aerisite și mai mult decât atât, sunt grele. În cazul de față, cei de la Rudy au încercat pe cât posibil să elimine cele două inconveniente reușind să croiască 17 guri de ventilație pentru a-ți păstra creierul aerisit și au scăzut din greutate pe cât posibil, aceasta cântărind 280 de grame fără cozoroc. Împreună cu acesta, casca pune pe cântar 310 grame și fără să bată vreun record mondial, este o valoare bună.

Design agresiv…
… și cât se poate de robust. Protecție foarte bună pentru spate.
Burete schimbabil, plasă de insecte și reglaje din plin.
Aici se observă cel mai bine reglajul pentru partea din spate de care pomeneam în articol.
Plasa de insecte și materialul plastic frontal care contribuie la o aerisire și mai bună a căștii.

Apropo de cozoroc, acesta este chiar mare și se face util în mai multe situații, dar în majoritatea cazurilor va trebui să-l folosești în a doua poziție, așadar cea ridicată, căci altfel începe să-ți deranjeze câmpul vizual. Deh, e grea viața cu cozorocul mare. Alte chestiuni utile și de apreciat sunt prinderea de goggle-și, o porțiune din material plastic care este montată în dreptul frunții și care crează un spațiu de 1 cm prin care curge mai eficient aerul prin cască, plasa de insecte (desigur) și faptul că rotița de reglaj din spate dispune și ea la rândul ei de un reglaj separat, pe inălțime, modificând astfel poziția căștii pe cap și devenind astfel universal compatibilă cu capul fiecăruia dintre noi. Buretele din interior poate fi schimbat (există ceva extra chiar și în pachet), iar cea mai interesantă și mai funky opțiune este aceea că se pot înlocui curelele cu unele mai… colorate. Așadar, personalizarea poate fi dusă la extrem. Bun, acestea fiind spuse, casca mi-a lăsat o impresie pozitivă, fiind foarte comodă în tură, ceea ce m-a interesat în mod special. Vorbind de aspect, nici acesta nu este de ignorat, iar dacă o cumperi în culoarea potrivită, aceasta arată chiar agresiv. Prețul de achiziție este de 605 de lei, disponibilă fiind în dimensiunile M sau L.

Trecând mai departe la ochelarii Sintryx (da, a fost necesar să-l scriu de mai multe ori ca să învăț unde pun i-ul și y-ul), aceștia suferă de aceeași problemă precum casca de mai sus: culoarea nepotrivită le poate conferi un aspect mai ciudat. Cu un preț similar cu cel al căștii, de 605 lei, aceștia joacă într-o ligă superioară însă nu acolo sus de tot, ci undeva peste medie. Prețul se află cumva la limita de decizie când vine vorba de ochelari de performanță, iar partea bună este că aceștia pot fi folosiți la mai multe activități. Așadar, dacă alegi inteligent culoarea, s-ar putea să se potrivească și cu multe alte ținute.

Campion la aerisire: central, superior și chiar inferior, în cazul unor lentile (mai scumpe).
Secțiunile de deasupra urechilor se pot strânge sau lărgi, fiind construite din cauciuc. Lentila se scoate foarte facil prin tragerea de partea superioară a ramei.
Material ușor, durabil și rezistent: doar 30 de grame.

Din nefericire, acești ochelari s-au numărat printre puținii care n-au fost compatibili cu fizionomia mea, iar aici nu este vorba de aspect ci de cum se așează, de confort. Am încercat toate reglajele, atât cele de pe nas cât și cele cauciucate de deasupra urechilor, însă nu pot spune că am găsit o poziție în care să simt că aceștia fac echipă cu mine. Sunt excelent aerisiți, nu s-au aburit, chiar dacă i-am folosit și pe vreme mai rece, iar lentila s-a descurcat minunat în condiții de lumină puternică și decent la schimbările rapide de lumină/umbră. Varietatea de lentile este însă mare, dar la fel de repede poate să ridice și prețul perechii de ochelari.

Aerul se scurge eficient atât pe sub lentile, cât și deasupra lor, inclusiv prin partea centrală, aceasta fiind și explicația pentru faptul că nu s-au aburit. Cântăresc puțin, permit schimbarea lentilei prin declipsarea ramelor (un proces foarte rapid) și dacă tot am adus vorba de rame, acestea sunt din grilamid, un plastic rezistent la șocuri și foarte flexibil.

De final: mi-am bătut un pic capul ca să mă asortez pentru produsele astea. Noroc că am găsit un e-bike cu roșu și o bluză ION pe care o foloseam la downhill în trecut. 🙂

Ochelarii arată excelent în combinația de culori albastru/portocaliu sau negru/verde, la această joacă de culori putând fi adăugată o lentilă portocalie, verde sau roșie, depinzând strict de buget. Așadar, Rudy impresionează prin funcție cât și prin formă, însă concurența în acest segment este foarte mare, iar calitatea la nivel înalt. Prin urmare, ca în multe alte cazuri, decizia se va lua în funcție de cât de bine ți se potrivesc și cel mai probabil, în funcție de cel mai bun preț.

Importator: Rudy Project Romania

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma