Categorii: AccesoriiDiverse

Blackburn Chamber: tatăl tuturor pompelor

Știați că există persoane pasionate de pompe? Persoane care le colectează? Persoane care apreciază această ierarhie de o valoare inestimabilă când vine vorba despre aceste accesorii nelipsite din gospodăria omului? În fine, nu mă număr printre acele persoane dar vă spun cu siguranță că mereu am apreciat o pompă de picior solidă, care să-și facă treaba rapid și cu puțin efort. Însă la ceea ce au trimis către test cei de la Blackbrun, vă spun sincer, nu mă așteptam. Monstrul acesta ar putea fi confundat cu o bicicletă mică atunci când este ambalat, dat fiind faptul că în loc de mâner folosește un ghidon cu manșoane. Pe care-l voi schimba în curând cu un altul, portocaliu, pe care voi monta manșoane Lock-On, o sonerie, un far și poate chiar un GPS. Doar așa, ca atunci când vin invitații, să aibe impresia că deja se dau pe munte.

Superboss: poate fi folosită și ca armă albă, liniștit.

Care este așadar motivul pentru care ai cumpăra o astfel de pompă și pentru care se presupune că ar trebui să cheltui 600 de lei? În primul rând, devii și tu deținătorul tatălui pompelor. E o chestiune de imagine și cu siguranță îți vei impresiona colegii de tură (când vin să te viziteze, desigur). Apoi, întreg procesul de umflare al roților sau tubeless-ul devin lucruri mult mai simple în viața ta. Pe lângă asta, primești în loc de mânar un ghidon, pe care-l poți înlocui spre exemplu cu unul din carbon, ca să mai scazi greutatea pompei. Și desigur, un manometru imens, astfel încât nici măcar cei care poartă ochelari să nu poată rata valoarea indicată acolo. Sprijinul este de asemenea imens, așadar la un vânt mai puternic, pompa va ta în picioare. Picior, pardon. Totodată, o bază mare înseamnă stabilitate imensă atunci când pompezi.

Ceasuri împrumutate parcă din aviație: imense și ușor de citit.
Ghidon cu manșoane cam… hemmm… dure!

Din punct de vedere al funcțiilor are un furtun foarte lung, pe care l-am apreciat pe deplin (poți umfla anvelopa când bicicleta se află pe stand spre exemplu), un cap adaptabil la cele trei tipuri de valve și un recipient separat pe care-l umfli și cu ajutorul căruia vei introduce instant aerul în anvelopa ta tubeless (prin acționarea unei manete din aluminiu superb desenate). Calitatea materialelor și a finisajelor este de excepție pentru o pompă, mai puțin manșoanele care mi s-au părut cam dure. Poate că o să trec la unele ergonomice, cine știe?

Butonul roșu de dedesubt se folosește pentru a alibera presiune din anvelopă. Pentru cei care nu știu ce înseamnă asta: scoți, nu bagi.
Furtun atât de lung încât poți umfla chiar și după colț, ca-n Matrix. Materiale de excepție.

Desigur, e clar că pompa aceasta rămâne un vis pentru mulți dintre noi dat fiind prețul de achiziție, însă mă bucură faptul că pentru o mână de nebuni, există o altă mână de nebuni care sunt dispuși să construiască și să lanseze pe piață astfel de accesorii. Ba chiar apreciez.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma