Categorii: AccesoriiDiverse

Blackburn Chamber: tatăl tuturor pompelor

Știați că există persoane pasionate de pompe? Persoane care le colectează? Persoane care apreciază această ierarhie de o valoare inestimabilă când vine vorba despre aceste accesorii nelipsite din gospodăria omului? În fine, nu mă număr printre acele persoane dar vă spun cu siguranță că mereu am apreciat o pompă de picior solidă, care să-și facă treaba rapid și cu puțin efort. Însă la ceea ce au trimis către test cei de la Blackbrun, vă spun sincer, nu mă așteptam. Monstrul acesta ar putea fi confundat cu o bicicletă mică atunci când este ambalat, dat fiind faptul că în loc de mâner folosește un ghidon cu manșoane. Pe care-l voi schimba în curând cu un altul, portocaliu, pe care voi monta manșoane Lock-On, o sonerie, un far și poate chiar un GPS. Doar așa, ca atunci când vin invitații, să aibe impresia că deja se dau pe munte.

Superboss: poate fi folosită și ca armă albă, liniștit.

Care este așadar motivul pentru care ai cumpăra o astfel de pompă și pentru care se presupune că ar trebui să cheltui 600 de lei? În primul rând, devii și tu deținătorul tatălui pompelor. E o chestiune de imagine și cu siguranță îți vei impresiona colegii de tură (când vin să te viziteze, desigur). Apoi, întreg procesul de umflare al roților sau tubeless-ul devin lucruri mult mai simple în viața ta. Pe lângă asta, primești în loc de mânar un ghidon, pe care-l poți înlocui spre exemplu cu unul din carbon, ca să mai scazi greutatea pompei. Și desigur, un manometru imens, astfel încât nici măcar cei care poartă ochelari să nu poată rata valoarea indicată acolo. Sprijinul este de asemenea imens, așadar la un vânt mai puternic, pompa va ta în picioare. Picior, pardon. Totodată, o bază mare înseamnă stabilitate imensă atunci când pompezi.

Ceasuri împrumutate parcă din aviație: imense și ușor de citit.
Ghidon cu manșoane cam… hemmm… dure!

Din punct de vedere al funcțiilor are un furtun foarte lung, pe care l-am apreciat pe deplin (poți umfla anvelopa când bicicleta se află pe stand spre exemplu), un cap adaptabil la cele trei tipuri de valve și un recipient separat pe care-l umfli și cu ajutorul căruia vei introduce instant aerul în anvelopa ta tubeless (prin acționarea unei manete din aluminiu superb desenate). Calitatea materialelor și a finisajelor este de excepție pentru o pompă, mai puțin manșoanele care mi s-au părut cam dure. Poate că o să trec la unele ergonomice, cine știe?

Butonul roșu de dedesubt se folosește pentru a alibera presiune din anvelopă. Pentru cei care nu știu ce înseamnă asta: scoți, nu bagi.
Furtun atât de lung încât poți umfla chiar și după colț, ca-n Matrix. Materiale de excepție.

Desigur, e clar că pompa aceasta rămâne un vis pentru mulți dintre noi dat fiind prețul de achiziție, însă mă bucură faptul că pentru o mână de nebuni, există o altă mână de nebuni care sunt dispuși să construiască și să lanseze pe piață astfel de accesorii. Ba chiar apreciez.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma