Partea care mi se pare remarcabilă este că radarul este capabil să distingă un număr mai mare de mașini, afișând câte un punct pentru fiecare. Am testat acest lucru și pe o șosea cu două benzi pe sens și detecția se face foarte bine, pentru toate mașinile din spate, indiferent de bandă. Evident, pe ecran vor fi aliniate pe același rând, nu se afișează mai multe benzi. În momentul când două mașini se depășesc, același lucru se întâmplă și cu punctele de pe ecran. Sunt detectate corect orice vehicule, de la motociclete la camioane mari, fiecare având alocat doar punctul său. Nu am prea văzut să rateze, rar de tot dispare un punct când se depășesc mai multe mașini deodată, dar reapare imediat.
De asemenea, este de remarcat că nu apar alarme false. Mașinile parcate sunt ignorate, la fel și cele ce merg pe contasens. Alte biciclete nu sunt detectate, deci sistemul se poate folosi și în pluton. Filtrarea merge după părerea mea foarte bine.
Ce ar fi interesant de comentat este utilitatea unui astfel de dispozitiv, care nu e tocmai ieftin. O mare parte din accidentele grave cu cicliști se petrec când aceștia sunt loviți din spate de mașini. O avertizare a ciclistului ar putea să prevină o astfel de întâmplare neplăcută, la fel și o avertizare suplimentară a șoferului. Întrebarea se pune dacă nu cumva auzim oricum mașinile ce vin din spate… Nu mi-am pus problema până acum, dar cât timp am testat radarul am stat și am observat. Posibilitatea de a auzi mașinile scade odată cu creșterea vitezei de rulaj, datorită curentului de aer, iar pe coborâri unde viteza e mare practic mașinile nu se aud. Câți nu ne-am trezit pe serpentine pe o coborâre cu o mașină care stătea în spatele nostru cine știe de când? Vântul agravează de asemenea situația chiar și pe plat. În plus, se mai pune și problema celor ce rulează la antrenament și sunt foarte concentrați la pedalat. Un Varia Radar îți mai permite un lucru: să te folosești de toată banda, mai ales dacă asfaltul nu e foarte bun și mai are gropi, urmând să te retragi pe margine doar când vezi mașina că ajunge lângă tine pe ecran. Oricum Varia te avertizează de prezența ei deja de la 140 m distanță, de unde în general nu avem cum să o auzim. Nu mai spun și de mașinile electrice și hibride care rulează practic fără zgomot și care vor deveni din ce în ce mai populare în viitorul apropiat.
În concluzie, eu consider că acest radar merită investiția, fiind o investiție în siguranța personală. Singurul dezavantaj pe care îl văd este autonomia destul de mică a acumulatorului, ce în funcție de numărul de mașini poate fi de doar 4 ore. Încărcarea completă, pe cablu MicroUSB, durează cam 2 ore.
Preț: 895 lei varianta simplă, 1345 lei varianta bundle cu afișaj inclus
Importator: Extreme Riders Distribution
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Buna . Din ce am citit Varia are wifi, Garmin 520 nu. Trebuie unitatea pe langa senzor sau merge cu 520ul? Multumesc
@attif Nu cred că reușești cu Arduino să îl face la fel de precis și de compact. „Inovația” aici e că ai produsul gata construit și pregătit pentru utilizare. Plus că nu știe toată lumea programare și electronică...
il poti face cu ardruino cu 5$. mare inovatie!
Am folosit radarul impreuna cu Varia Vision de la Bucuresti pana la Cluj si nu cred ca va mai lipsi aceasta combinatie la ture :)
Intradevar este foarte eficient sa folosesti toata banda si sa faci loc masinilor cand vin din spate. Soferii nu au fost deranjati si distanta la care treceau de noi a crescut considerabil.
Singura situatie in care trebuie sa fiti atent este atunci cand masinile circula la distanta foarte mica intre ele si radarul va detecta doar una singura.