Categorii: Diverse

Test – remorcă Qeridoo Sportrex1, pentru bicicletă

De-a lungul sezonului cei care călătoresc, fie doar în concediu sau cu ocazia concursurilor, au șansa de a combina utilul cu plăcutul, sau în cazul nostru plăcutul cu plăcutul. Dacă ești la un concurs ideal este să stai mai mult în zona respectivă. O zi participi la concursul de ciclism la care te-ai înscris, după care poți ieși la plimbare cu familia. Dacă cel mic este prea mic, poate fi transportat într-o remorcă.

Noi am testat noua remorcă Qeridoo Sportrex1, pentru un copil. Qeridoo este o marcă germană și, de fiecare dată când am mai testat produse de la ei, am rămas plăcut impresionați de calitatea excelentă a construcției, a materialelor și a specificaților.

Qeridoo Sportrex1 are o construcție robustă și precisă. Precisă în sensul că toleranțele sunt mici, asta însemnând o manevrabilitate foarte bună pe drum, lucru pe care îl pot confirma. Remorca este pliabilă, așadar atunci când nu este folosită poate fi păstrată în casă fără să ocupe mult loc. De asemenea, când este transportată în mașină, vor avea loc în portbagaj și restul de bagaje.

În modul pliat, proțapul prin care remorca se leagă de bicicletă, poate fi stocat dedesubtul remorcii. În acest fel nici nu ocupă mult loc, dar cel mai important se elimină șansele să-l rătăcești pe undeva prin casă.

Partea din față a dedesubtului remorcii este protejată cu o folie de plastic, ceva ce întâlnești mai rar la remorci. Este instalată acolo pentru a proteja de ploaie copilul din interior.

Sportrex1 este o remorcă universală întrucât poate fi folosită nu doar la plimbări cu bicicleta ci și la alergare sau mers la cumpărături împreună cu cei mici. Remorca dispune și de a 3a roată care se instalează în față. Se transformă astfel într-un buggy pe care îl poți folosi drept cărucior. Roata din față poate fi lăsată liberă sau poate fi blocată să ruleze doar drept. Această specificație este utilă atunci când ieși la alergare și nu vrei ca remorca să balanseze stânga-dreapta în ritmul în care alergi.

Specificațiile noii remorci sunt foarte înalte și pot fi depășite doar de produse mult mai scumpe. Spre exemplu Sportrex1 dispune de suspensii. Chiar dacă acestea nu sunt de tip lamelar, pe care le-am găsit mai eficiente în alte teste, și acestea de tip elicoidal atenuează mare parte din denivelările drumului. Foarte utile când traseul are loc pe un drum forestier.

Securitatea copilului este extrem de bună. Pe de o parte, cel mic poate fi securizat cu ajutorul unei centuri de siguranță în 5 puncte. Pe de altă parte cadrul remorcii realizează un adevarat roll-cage care protejează perfect dacă cumva remorca se răstoarnă.

La interior cel mic beneficiază de confort deplin. Bancheta este foarte confortabilă, iar dacă copilul este mai mic, se poate chiar întinde ca într-un pat. De asemenea există inclusă în pachet o tetieră care poate fi instalată la înălțime reglabilă. În acest fel capul celui mic este suplimentar protejat dacă este nevoie, sau dacă doarme.

Tot la capitolul confort, la interior vom găsi un buzunar în care părinții pot pune niște gustări. Buzunarul este totuși destul de mic așa că și gustările trebuiesc să fie mici. Sau poți pune acolo o sticlă de apă.

Qeridoo Sportrex1 dispune de multe opțiuni pentru protecție la soare. Pe de o parte ferestrele fumurii dispun de protecție UV însă dacă este prea mult soare, se poate fixa cu velcro copertina pentru umbră. Aceasta se poate instala în două poziții, pentru mai multă sau mai puțină umbră. Dacă este frig, se poate trage folia transparentă din plastic care blochează vântul. Dacă nu, atunci poate rămâne instalată doar plasa care protejează copilul de insecte sau pietre care ar putea sări de la roata bicicletei.

Dacă este frig, dar totuși este nevoie de ventilație în interiorul remorcii, aceasta dispune de o fereastră mică triunghiulară care se poate deschide independent de restul opțiunilor.

Nu în ultimul rând, în partea din spate mai avem o fereastră cu plasă, tot pentru aerisire. Dacă este răcoare și aceasta poate fi închisă cu o folie de plastic. Fereastra dublează și pe post de buzunar. Este destul de mare și poți pune aici haine, chei sau alte obiecte de care ai nevoie să fie la îndemână.

Dacă pleci într-o excursie mai lungă, Sportrex1 dispune și de portbagaj în partea din spate. Potrivit fabricantului, capacitatea este de aproximativ 45 litri. Este suficient de mare. Noi l-am testat și ne-au încăput doi rucsăcei pe care altfel ar fi trebuit să îi cărăm în spate. Portbagajul se închide bine cu ajutorul mai multor benzi velcro la care se adaugă și o pereche de șnurulețe elastice.

Fixarea de bicicletă se face cu ajutorul proțapului clasic. Prinderea presupune mai multe elemente de siguranță. Dacă fixarea se face corect riscul deconectării în timpul mersului este exclus. Dacă însă din varii motive nu îți dai seama și prinzi remorca greșit, există două elemente suplimentare de siguranță care asigură că remorca nu se va detașa complet de bicicletă. Astfel, la butucul roții bicicletei avem o chingă pe care trebuie să o petreci prin interiorul cadrului bicicletei. În partea de prindere de la remorcă, avem un pin de siguranță care trebuie fixat înainte să pleci la drum.

Dacă nu dorești să folosești căruciorul pe post de remorcă, îl poți folosi și la alergare pe post de jogger, mulțumită barei suplimentare care se instalează în partea din spate a remorcii, dar și mulțumită celei de-a 3a roți pe care trebuie să o fixezi în fața remorcii. Cu ajutorul acestor accesorii incluse poți fie să ieși la alergare cu cel mic în remorcă, fie să mergi doar la plimbare sau cumpărături.

În plus, dacă ești la alergare, roata față a remorcii poate fi blocata în poziția drept, pentru a permite remorcii să ruleze în linie dreaptă independent de mișcările tale. Dacă ești la plimbare sau cumpărături, poți lăsa roata față în poziția liber pentru a-ți fi mai ușor să ghidezi remorca, mai ales că aceasta poate fi destul de grea când copilul este la interior și ai inclusiv cumpărăturile puse în portbagaj.

Sportrex1 este echipată și cu frână de mână, foarte utilă când faci o pauză și terenul nu este plan. În momentul în care te oprești, poți pune cricul la bicicletă și acționa frâna de mână la remorcă. Întreg ansamblul bicicletă-remorcă va sta pe loc. La Sportrex1 frâna de mână este clasică și nu pe disc. Frâna pe disc, pe care o întâlnim la alte remorci Qeridoo, este mai avansată și mai folositoare întrucât o poți folosi și pentru a încetini căruciorul atunci când ești la alergare.

Pentru securitate în trafic, Sportrex1 este echipată cu mulți ochi de pisică: doi albi în față, doi roșii în spate și câte doi galbeni pe laterale, pe fiecare roată. În plus există și elemente textile reflectorizante integrate în husa remorcii. Nu în ultimul rând, avem și stegulețul Qeridoo. Rolul acestuia este să facă remorca să pară mai înaltă, să fie mai vizibilă în trafic.

Pe traseu nu am întâlnit vreo problemă cu această Sportrex1. Mi-a plăcut faptul că mulțumită toleranțelor mici, inerția remorcii este mult redusă. Reușești astfel să o controlezi mult mai ușor pe traseu. Calitatea construcției este excelentă, pliabilitatea este bună, iar confortul celui mic la interior este foarte bun, lucru confirmat și de juniorul care a avut plăcerea de a sta înăuntru.

Singura recomandare pe care o fac este să ai la tine acum, în plus față de camera de rezervă a bicicletei și una pentru roțile remorcii. Ai nevoie de cameră de rezervă pentru roți de 20 inch.

Greutate cu roti si protap (fara maner spate si fara a 3a roata) 12,95 kg
Inaltime (cu roti) 91 cm
Inaltime (fara roti) 71 cm
Inaltime (pliat) 30 cm
Latime (fara roti) 60 cm
Latime (cu roti) 71 cm
Lungime (fara protap) 94 cm
Lungime (pliat) 116 cm
Inaltime spatar 62 cm
Latime bancheta 43 cm
Loc picioare 30 cm
Dimensiuni roti 20 inch
Pret recomandat 1.880 Lei
Importator Martin Velo

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

3 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

5 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma