Categorii: Diverse

Test – ochelari schi de tură SkiTrab AERO

Pe final de sezon am primit la test, de la importatorul oficial  Ski & Bike Centre, o pereche de ochelari SkiTrab AERO, speciali pentru schi de tură. Însă, deși suntem destul de bine intrați în sezonul de bicicletă, pentru pasionații schiului de tură, nu este niciodată prea târziu pentru o ultimă ieșire pe “doage”, mai ales când știm că turele de primăvară, au farmecul lor, atunci când zăpada alternează cu brândușele.

Poate te întrebi ce este „special” la acești ochelari și de ce ar fi diferiți de niște ochelari pentru schi obișnuit, pe pârtie. Voi detalia imediat.

Pentru început însă, trebuie vorbit despre construcția acestor SkiTrab AERO, care este foarte diferită de ce știm în general. În primul rând ochelarii nu au ramă. Avantajul acestui design este că greutatea lor este mai mică dar, mai important este că, fără ramă, devin mai mici și încap mai bine sub cască. Practic, aceasta este caracteristica principală care mie mi-a plăcut cel mai mult. Nu te mai chinui să-i înghesui sub cască, așa cum se întâmplă la ochelarii de schi care, fiind mari, împing casca în sus. Sistemul nu este „rocket science”, dar funcționează perfect. Astfel, banda elastică se prinde direct de lentile, tot ansamblul devenind mai mic. Întreaga construcție este foarte minimalistă.

Ochelarii vin împreună cu o husă specială de protecție și transport, destul de mare și robustă, care se închide cu fermoar. Partea din spate este din plasă și facilitează uscarea ochelarilor, dacă îi pui acolo umezi. În interiorul husei de ochelari mai găsești un buzunăraș în care poți pune ceva, spre exemplu o laveta din microfibră pentru curățarea lentilelor.

Am observat că partea elastică a ochelarilor, cureaua, nu este prevăzută cu inserții aderente din silicon. Rolul ar fi fost să mențină cureaua pe cască în poziție fixă, să nu alunece în timpul deplasării. Însă, în ciuda acestei absențe, în ture am observat că banda nu se mișcă. Unde o pui acolo rămâne, mai ales când și casca are o buză specială gândită pentru ochelari. Iar majoritatea căștilor pentru schi de tură au așa ceva.

Desigur că ochelarii dispun de două lentile, sistemul clasic de reducere a aburirii. Însă, întrucât aceștia nu au ramă, Skitrab a apelat la un artificiu, interesant și reușit, pentru a fixa ambele lentile. Practic, lentila interioară este lipită de cea exterioară, neavând o ramă care să le susțină.

Ventilația este deosebit de importantă la ochelarii de schi, iar la SkiTrab AERO este reușită. Spre deosebire de alte sisteme, unde vântul intră prin partea de sus a ochelarilor, la acești Skitrab aerul intră direct din față, prin partea de sus, prin trei decupaje făcute direct în lentilă, și iese pe jos, prin alte decupaje. Așa cum am observat în alte ture, când foloseam ochelari cu ventilație verticală, problema apărea când casca acoperea practic fantele de ventilație. Ochelarii se abureau pentru că vântul nu avea pe unde să intre. La SkiTrab AERO, întrucât aerul intră din față, problema asta nu apare.

SkiTrab AERO, cum s-au comportat pe traseu?

Confortul este principalul atu al acestor ochelari, SkiTrab AERO. Sunt mici și ușori însă, în ciuda dimensiunilor reduse, câmpul vizual nu este micșorat. Vezi în fața ochilor, întreg muntele, fără nicio problemă.

Apoi, construcția cu două lentile permite o reducere semnificativă a aburirii, iar sistemul de ventilație face treabă bună. Desigur, când ești deosebit încălzit și transpirat, iar viteza de deplasare mică, aburirea este, practic, inevitabilă. În marea majoritate a cazurilor însă, nu vei avea probleme cu aburirea.

SkiTrab AERO, concluzie

În ciuda construcției minimaliste, acești SkiTrab AERO nu sunt “șubrezi”. Lentila este flexibilă, dar robustă, iar chinga elastică, chiar dacă este mai îngustă, e bine proporționată. Pentru mine, cel mai mare avantaj a fost dimensiunea redusă și faptul că intrau perfect sub cască, fără să-i simt înghesuiți. Mai mult, faptul că sunt atât de ușori, doar 63 grame față de chiar și 190, cât au niște goggleși normali de schi, te fac efectiv să uiți că-i ai pe față. De asemenea, nici cu aburirea nu am avut probleme.

SkiTrab AERO, specificații

  • Construcție: lentilă dublă, fără ramă
  • Lentile: portocalii, pentru ceață, anti-aburire, anti-zgâriere
  • Ventilație: frontală
  • Greutate: 63 g
  • Accesorii: husă protecție transport
  • Importator: Ski & Bike Centre
  • Preț la data publicării recenziei: 399 lei
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma