Categorii: Diverse

Test – Geantă (coburi) BikeFun Expansion

Recent am testat coburii BikeFun pentru ture scurte şi medii de 2-5 zile. Durata în timp este limitată de capacitatea genților care este de 8 litri respectiv 26 litri când buzunarele laterale sunt desfăcute.

Sunt coburi destinate portbagajului spate sau faţă al bicicletei putând fi folosite cu succes şi pe portbagajul care se fixează pe tija de şa aşa cum le-am folosit şi noi. Fixarea de portbagajul metalic se face prin 6 chingi cu velcro. Două mari principale dedesubt şi câte două mai mici în cele două capete. Fixarea se face suficient de bine însă în cazul în care coburii nu sunt complet pline sunt şanse ca acestea să se mişte puţin în timpul mersului fiind necesară o ajustare periodică.

Pereţii acestor coburi nu sunt rigizi, nu au la interior inserţii din plastic. Însă nu este nici doar un fâş simplu. Între cele două straturi de ţesătură este introdus un material semi-rigid care menţine forma gențilot atunci când acestea sunt goale. Dar de preferat este compartimentul central/principal să fie complet plin pentru a-şi păstra cu adevărat forma.

Coburii i-am găsit a fi de o calitate foarte bună. Materialele de construcţie, poliester 600D şi nailon 420D, sunt robuste, iar cusăturile bine făcute. Fermoarul nu este YKK însă acesta funcţionează lin, uşor şi fără blocări. Dimensiunile exterioare sunt de 32×14×18 cm, iar greutatea la gol este de 940 grame. Anticipăm că odată achiziţionate le vei putea folosi cu succes foarte multă vreme.

Gențile pot fi folosite în două feluri: modul „normal” – când niciun buzunar nu este extins şi evident modul „extins” – când desfacem buzunarele laterale. În plus şi buzunarul central poate fi extins prin deschiderea unui fermoar suplimentar. Aşadar în total dispui de 3 compartimente mari în care îţi încap lejer hainele şi echipamentul pentru o tură de cicloturism poate chiar şi de o săptămână dacă nu stai la cort.

Când nu ai multe lucruri de transportat, spre exemplu când eşti la o tură de ciclism asistată de maşină tehnică ce transportă bagajul principal, poţi folosi coburii în modul compact. Chiar şi aşa vei avea loc pentru hainele suplimentare în caz de vreme rece sau ploaie, ceva nutriţie sportivă – batoane şi geluri, portofelul, telefonul, o baterie externă, actele, cheile de la casă şi sculele de bicicletă deşi acestea le poţi păstra în gentuţa lor sub şa, separat.

În modul extins, cu buzunarele laterale depliate, poţi adăuga o mulţime de haine suplimentare cum ar fi hane de schimb pentru seară, încălţăminte de schimb, hainele de dormit, lenjerie, echipament de ciclism de rezervă, electronice şi multe altele inclusiv mâncare normală. Cei 26 de litrii reprezintă o cantitate foarte mare. Imaginaţi-vă echivalentul volumului a 5 bidoane de 5L de apă plată. În modul extins, cu buzunarele laterale desfăcute şi cel central extins, coburii dispun de două cârlige cu elastic ce se fixează de portbagajul metalic. Acest lucru împiedică buzunarele încărcate să se balanseze în timp ce pedalezi.

Coburii dispun şi de propria husă de ploaie care se păstrează într-un buzunar special separat, aşadar nu o poţi pierde sau rătăci. Husa este în regulă însă poate fi folosită doar atunci când coburii nu sunt extinși şi nu ai nici bidon de apă introdus în buzunarul special. Cu alte cuvinte dacă buzunarele laterale sunt deschise atunci husa nu poate fi folosită. Alternativa este să-ţi introduci toate obiectele din interior în pungi normale de plastic. Noi aşa am făcut şi nu am avut probleme.

Pe exterior coburii prezintă două buzunare şi o cordelină elastică. În buzunarul cu plasă de pe capac poţi păstra spre exemplu două camere de rezervă de cursieră sau una de mtb. Sau poţi păstra la îndemână nişte batoane energizante sau geluri. În buzunarul din spate poţi instala un bidon suplimentar de apă. Pe acest buzunar este cusută şi o gaică de care poţi agăţa un stop de bicicletă.

La capitolul siguranţă coburii mai dispun şi de o serie de elemente reflectorizante pe capac şi pe laterale. Acestea de pe laterale sunt vizibile indiferent dacă buzunarele sunt extinse sau nu. Cordelina elastică este folositoare dacă spre exemplu s-a terminat ploaia, îţi dai jos jacheta de ploaie şi vrei să o pui repede undeva însă nu vrei să desfaci fermoarele cobului. O poţi introduce rapid sub această cordelină.

La interior, în compartimentul principal, mai avem două buzunare cu plasă. Unul pe capac şi unul pe un perete lateral. Aici putem păstra obiecte importante cum ar fi portofelul, aparatul foto etc.

Pentru transport „off the bike”, atunci când ai ajuns seara la pensiune sau când trebuie să te urci cu bicicleta în tren, coburii dispun de mâner pentru transport în mână sau curea ajustabilă pentru transport pe umăr.

Concluzie

Plus

Un set de coburi bine construiți, foarte încăpătoare pentru cât de compacte sunt, buzunare suplimentare folositoare, uşor de transportat când nu sunt instalate pe bicicletă.

Minus

Husa de ploaie nu poate fi folosită decât dacă nu sunt extinse buzunarele, când compartimentul central al genților nu este complet plin atunci acesta îşi poate pierde forma şi turti.

Greutate: 940 grame
Preț la data testului: 237 lei
Importator: Bikefun.ro

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Acum este momentul acela cand o poza face cat 1000 de cuvinte- incerc sa rezum :P . O sa-ti descriu cum am modificat portbagajul - cum am scris si in comentariul initial frica mea era sa nu cedeze cadrul bicicletei. Avand suspensie si pe spate, greutatea de pe portbagaj tindea sa "desfaca" triunghiul cadrului la sudura dintre top-tube si seat-tube spre deosebire de greutatea rider-ului care tinde sa "inchida" triunghiul cadrului si sa-i ofere rezistenta si rigiditate. Prin urmare am facut un fel de sub-frame (la motociclete cred ca asa se zice) fara scule specializate, fara atelier, usor de confectionat, modificat,reparat si ...usor in general :) . Imaginezia-ti portbagajul atasat de tija de sa : a)portbagajul in sine este o latura al unui triunghi, b) seat-tube-ul este a doua latura si c) pt rezistenta si distributia greutatii avem nevoie de o a treia latura...pe care noi nu o avem din cauza suspensiei spate si pe care am confectionat-o din tub rigid pvc (teava de cornete, foarte usoara, rigida la compresie si usor de gaurit) – aceasta ultima latura care completeaza triunghiul sub-frame-ului este unita de capatul portbagajului si din nou de seat-tube (in functie de cadrul fiecaruia-la mine este exact sub o sudura), astfel o mare parte din greutatea de pe portbagaj este acum directionata inapoi cadrul bicicletei. Inainte de a fixa portbagajul pe bike apas pe el ca si cum as pune 3-4 kg pt a fi sub tensiune cand strang toate suruburile (este foarte important pt distribuitia fortelor). Am folosit 2 coliere cauciucate, 1 m de tub pvc cu diametru de 1.8 cm, 2 suruburi M6x110 mm complet filetate si multe saibe si piulite :) . Colierele sunt din acelea de prins tevi cu dibluri ....cred.....colierul este facut din doua jumatati si jumatatile sunt stranse cu suruburi, o jumatate a colierului fiind filetata. Este dificil sa-ti explic cum am facut....dar s-ar putea sa-ti dai seama singur. Cert este ca acum pot pune mai multe kg, este foarte usoara modificarea, in cazul meu arata excelent pt ca bicicleta este alb cu negru la fel ca si modificarea mea si nu este nici „suleala”....arata excelent. Am folosit suruburi de 110 mm deoarece in cazul in care suspensia este comprimata la maxim roata din spate (latime 2.15) intra intre cele doua tevi si nu atinge nimic. Din nou....o poza face 1000 de cuvinte. Cauta pe google la imagini: dirtbike sub frame si cred ca o sa-ti dai seama singur de tot.

  • Merci de input Razvan. Am facut in weekend o tura de 3 zile cu niste coburi imprumutate puse pe suport fixat doar pe tija de sa, maxim 6-7 kg. A fost ok, dar mai mult nu as pune. Ce modificari ai facut la portbagaj, de curiozitate?

  • @Sorin - Nu te sfatuiesc sa pui pe un astfel de portbagaj [prindere pe tija sa] mai mult de 10 kg. Chiar daca portbagajul rezista la mai mult [multe au limita 10 kg], dinamica bicicletei se va modifica drastic. Si eu am un full suspension si cu 10-11 kg a fost ok dar cand am pus 15-16 kg bicicleta incepea sa oscileze in anumite conditii: schimbari bruste de directie la viteze mici, pedalat puternic de pe loc, frecventa anumitori denivelari pe drum etc - de mentionat ca eu aveam pe cadru in fatza aproape de headtube inca 5-6 kg in doua buzunare de rucsac prinse ca niste coburi mai mici + 2 litri de apa pe cadru....adica incercasem sa distribui un pic greutatea.
    Foarte important - un portbagaj cu prindere pe tija de sa s-ar putea in anumite conditii sa-ti rupa cadrul....daca te gandesti un pic, este ca o cheie care exercita un cuplu semnificativ asupra cadrului. In conditiile descrise mai sus eu am avut portbagajul modificat. Cu portbagajul standard nu m-am aventurat sa pun mai mult de 6kg, limita max a portbagajului fiind de 10 kg

  • Super, chiar cand imi cautam si eu o solutie similara pentru un full suspension. Ce greutate maxima se poate transporta asa?

    • In jur de 15 kg. Practic sunt limitate la greutatea pe care o poate sustine portbagajul daca acesta este de tipul celor care se instaleaza pe tija de sa.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

4 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma