Categorii: ControlSeiTeste

Tijă de șa reglabilă Spinner DSP (2016)

Spinner, altfel cunoscut sub numele de Kogee Industrial, este o companie cunoscută în principal pentru producția de furci, însă începând cu acest sezon, oferă și o tijă se șa reglabilă publicului doritor. Că tot sunt la modă (dar și extrem de utile) aceste tije, m-am gândit să o montez pe bicicleta de Cross Country, o idee pe care o aveam de mult însă pe care n-am avut timp s-o pun în practică până acum. Așadar, Spinner DSP a picat la țanc.

Oferită la jumătate din prețul faimoasei tije Rock Shox Reverb, Spinner nu vine cu comandă montată pe ghidon, ci cu o clapetă sub șa, fapt care-mi amintește de primele astfel de tije lansate pe piață. Da, comanda este la modă în ziua de astăzi și este chiar utilă, căci te scutește de un efort în plus, acela de a lua mâna de pe ghidon. Însă, pentru Cross Country, acolo unde schimbările de traseu nu au loc atât de brusc, aceasta de față mi se pare o soluție rezonabilă. Pentru enduro în schimb, aș alege oricând o tijă cu comandă pe ghidon, chiar dacă trebuie să plătesc dublu.

Pentru diametrul de 31.6mm, greutate tijei este rezonabilă, de 595 de grame. Desigur, este vorba despre o cifră importantă pe care o adaugi greutății totale a bicicletei, însă cel puțin pe moment, suntem nevoiți să facem sacrificii dacă dorim confort. Poate că pe viitor, aceste greutăți ale tijelor de șa hidraulice vor scădea semnificativ.

Din punct de vedere al performanțelor, aceasta oferă o cursă de 120mm, cu poziționări nelimitate, iar funcționalitatea acesteia timp de 6 luni de utilizare nu mi-a dat niciodată bătăi de cap. Mai mult decât atât, nici nu am fost nevoit să adaug aer până acum și mă bucur că nu a trebuit să fac asta, deoarece în partea de jos, unde se află valva, trebuie demontat un capac ce necesită o cheie de 26. Culoarea mi se pare de asemenea greu de suportat și greu de împerecheat cu orice altă componentă de pe bicicletă, nuanța de alamă, eloxată, fiind o decizie neinspirată din partea producătorului. Drept urmare, am vopsit-o.

Acum că ți-am povestit cât de rezonabil își face treaba această tijă de șa, nu rămâne decât să decizi dacă merită să plătești mai puțin pentru un brand nu foarte cunoscut, în condițiile în care funcționalitatea și greutatea sunt similare cu cele ale altor produse de pe piață. Eu unul, o păstrez. Pentru Cross Country și ture este ideală și îmi oferă o libertate fără precedent pe coborâri, chiar dacă bicicleta a mai luat ceva în greutate.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma