Furca Suntour NCX-drl

Suntour NCX-drl se prezinta ca o furca, al carei scop pe piata este echiparea bicicletelor de Trekking. Iar pentru cei mai putin pretentiosi, dar care-si doresc ceva confort, poate fi o companie placuta si prin oras, montata pe un City Bike. Furca Suntour NCX-drl constituie echiparea de baza pentru unele modele de biciclete pentru Trekking.

Dorinta de a testa capacitatile unei furci pentru Trekking din gama entry spre mediu ne-a fost trezita de plimbarile efectuate atat prin oras cat si pe poteci prin padure cu un Cube Pure. Este una dintre acele modele de furci care te acompaniaza cu placere zi de zi prin oras si care nici macar nu-ti cere prea mult, mai ales prin prisma faptului ca beneficiaza de costuri de intretinere foarte mici.

Aspectul furcii este placut, finisajele sunt bune, dar nu exceleaza la niciun capitol. Prinderile pentru portbagajul din fata al bicicletei sunt la locul lor iar la nevoie, pe furca poate fi montata si un sistem de franare pe disc. Bineinteles, exista si optiunea de a monta frane V-Brake sau de ce nu, hidraulice. De asemenea, exista posibilitati de a monta un far sau un dinam. Asadar, din punct de vedere al posibilitatilor de echipare, furca se prezinta bine.

Cursa de amortizare a acestei furci este specificata de producator ca fiind de 63 de mm. Te vei putea bucura de aproximativ 80% din totalul acestei curse, deoarece cei 63 de mm raman doar o promisiune neindeplinita. Cu toate acestea furca preia denivelari medii corespunzator, desi la inceput ti s-ar putea parea cam rigida. Nu uita insa ca nu este o furca dispusa sa incaseze socuri mari, iar felul in care o vei trata se va oglindi ulterior in durabilitatea acesteia.

Pentru oras este o furca ideala dar pentru drumuri usor accidentate nu este chiar placuta, datorita rigiditatii si a cursei destul de mici. Comparativ, am avut posibilitatea de a testa pentru scurt timp o furca Marzocchi TXC 1, a carei cursa se simtea mult mai bine, era mai sensibila la denivelari mici deci mai confortabila la drum lung.

O alta optiune a acestei furci este comanda de lock-out montata pe ghidon, care s-a dovedit a fi practica preponderent in oras unde am optat pentru rigidizarea furcii. Simpla actionare a unei manete de lock-out intareste furca imediat. Langa aceasta, este montat un alt buton rosu pentru revenire, care-i permite furcii sa amortizeze dinnou. Din punct de vedere al greutatii, aceasta se numara printre cele mai grele din segment, reusind cu cele aproximativ 1.9 kg ale sale sa depaseasca (negativ) concurenta.

Recomandam Suntour NCX-drl pentru plimbarile in oras si preponderent pentru City Bike-uri. Pentru cei mai putin pretentiosi, aceasta isi poate duce la bun sfarsit toate misiunile in probele de Trekking, dar fara prea mare finete. Insa Suntour NCX-drl isi lasa concurenta in urma la capitolul costuri. Aproximativ 100 de euro costa la achizitionare, cu mult mai putin fata de rivalii de la Marzocchi (aproximativ 300 de euro).

Greutate : aprox 1.9 kg

Utilizare : Trekking, City

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

    • Noi folosim cu succes serviciile celor de la Ace of Spanners din Brașov: https://web.facebook.com/AceOfSpanners/?fref=ts
      Între timp, ca noutate absolută, am aflat că magazinul Spokes din București va deschide un atelier dedicat doar suspensiilor, dar zilele acestea este încă în curs de amenajare. http://www.spokes.ro
      Mai sunt multe alte ateliere care fac service la furci, orice magazin mai serios te poate ajuta cu asta.

  • Spuneam mai sus ca are in continut solventi (nu teflon), de aceea nu este recomandat.

    Uite aici lista a ingredientelor:

    * 50%: Stoddard solvent (i.e., mineral spirits – primarily hexane, somewhat similar to kerosene)
    * 25%: Liquefied petroleum gas (presumably as a propellant; carbon dioxide is now used instead to reduce WD-40's considerable flammability)
    * 15+%: Mineral oil (light lubricating oil)
    * 10-%: Inert ingredients

    Deci in cantitate de 50% contine solventi si nu este ok pentru utilizare.

  • In primul rand, trebuie sa-i cureti bratele superioare (cele lucioase) dupa fiecare plimbare. Daca nu acumuleaza foarte mult praf, curatarea se poate face si o data la 100 de km parcursi. Curatarea se face cu ajutorul unei carpe. Atentie sa cureti si baza bratelor superioare, acolo unde se imbina cu bratele inferioare. Este locul in care se strange cea mai multa mizerie. Carpa poate fi umeda cu conditia sa stergi cu o carpa uscata dupa. Poti folosi si un spray bazat pe teflon pentru lubrifiere, dar doar in cazul in care functioneaza foarte greu.

  • Mulțumesc !
    În situația unei furci SR Suntour SF7 NCX-FT-D RL cu ce recomandați să fac întreținerea periodică a zonei cursei de 63 mm ? Are 100 km la activ.

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

6 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma