Shimano M486 2010

Shimano M486 fac parte din gama Non Series a celor de la Shimano. O specificatie care ne-a trezit interesul de a le testa. Pe langa acest fapt, franele M486 vin ca dotare standard pentru multe biciclete entry-level dar cu aspiratii premium. Modelul M486 reprezinta in acelasi timp entry-level-ul franelor hidraulice pe disc din casa Shimano.

Montarea si ajustarea acestor frane se face foarte facil. Am avut ocazia de a le monta pentru sesiunea foto a unui tutorial pentru rubrica de service din site. Ajustarile se fac automat, prin actionarea manetei de frana si strangerea suruburilor etrierului. M486 sunt livrate in pachetul standard si cu adaptor pentru furca.

Bicicleta pe care am testat aceste frane, era dotata cu disc de 180 de mm pentru partea anterioara si disc de 160 de mm pentru partea posterioara. La o prima vedere, Shimano M486 lasa o impresie buna la capitolul finisaje. Face parte din noua gama de piese lansate de Shimano, cu un look mult imbunatatit fata de modelul anterior M485. Fata de vechiul model s-au schimbat multe, inclusiv forta de franare a fost imbunatatita.

Prin oras sau pe coborari usoare, in special la probele de Cross Country, aceste frane ofera suficienta putere de franare incat sa te poti baza pe ele in orice situatie. Sunt mult mai eficiente decat modelele mecanice din gama Shimano, iar cei care-si doresc o franare si mai buna, pot opta pentru discul de 203 mm care poate fi livrat optional si contra cost in pachet.

Manetele au o forma care ofera aderenta decenta pentru degete, dar nu se numara printre preferatele noastre. Cursa lunga a manetei o consideram un dezavantaj in situatia in care o utilizezi doar cu un deget, deoarece aceasta se apropie foarte mult de ghidon iar faptul ca uneori iti mai atinge restul de degete aflate pe ghidon este destul de enervant. Poti solutiona insa aceasta problema, prin mutarea manetelor mai spre centrul ghidonului.

Aceasta frana incepe sa presteze decent dupa primii 100-150 de km parcursi, cand isi arata adevaratul potential. Greutatea de aproximativ 470 de grame este una decenta in acest segment, mai ales daca o raportam la costul de achizitie al acestui sistem de franare.

In concluzie, putem recomanda fara probleme utilizarea Shimano M486 pentru plimbari prin oras, poteci de padure sau coborari usoare. Daca te decizi sa le utilizezi pentru coborari salbatice, acestea se vor supra incalzi iar puterea de franare va scadea simtitor. Asta si datorita faptului ca nu beneficiaza de o ventilatie foarte buna, dar sa nu uitam ca nici macar nu au fost gandite pentru activitati extreme. Este de asemenea si un upgrade de luat in seama pentru cei care vor sa renunte la franele pe disc mecanice. Forta lor de franare este decenta si corespunde segmentului de buget pentru care sunt construite. In cazul in care le ai deja instalate pe bicicleta, iti recomandam un upgrade pentru un disc de 203 mm, bineinteles daca furca permite acest lucru.

Greutate : aproximativ 470 grame (o bucata, cu rotor de 160 mm)

Utilizare : Cross Country, City, All biking

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

16 ore in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma