In momentele in care incerci sa te decizi asupra achizitiei unei biciclete, iar brandul Corratec intra in discutie, de cele mai multe ori datele problemei se modifica semnificativ. Sunt suficiente motive ca acest lucru sa se intample, mai ales cand vine vorba de un model ca cel testat de noi, Corratec SuperBow Fun 2010. Ca sa te introducem mai bine in gama SuperBow, trebuie sa mentionam locul modelului FUN in cadrul acesteia : vei putea alege intre Trail, Fun, Race, World Cup XT si World Cup.
Primul factor care trezeste emotii atunci cand privesti Corratecul SuperBow Fun este forma cadrului, intalnita la toate modelele mentionate mai sus. Forma arcuita n-o intalnesti zilnic si reprezinta un detaliu care reuseste sa atraga mereu priviri. Aceasta reuseste sa imprime o nota fluida intregii biciclete iar faptul ca a fost dezvoltat impreuna cu echipa de fabrica Corratec ar trebui sa reprezinte garantia unui produs reusit. In testul urmator iti vom spune daca Corratec a reusit sa dezvolte un model superior sau daca este vorba doar de imagine.
Cadru / Pe traseu
Prima intrebare care-mi vine in minte analizand aceasta bicicleta, inainte de a o testa, este daca forma cadrului nu reprezinta cumva doar o miscare de marketing. Desi forma a cadrului nu este o noutate in gama Corratec, aceasta a persistat si a fost imbunatatita in decursul anilor. Nu beneficiaza de o constructie clasica, intalnita la majoritatea MTB-urilor.
Forma fluida este data de tevile superioare ale cadrului, care pornesc de la gatul furcii si se intind pina la urechile cadrului. Asadar, partea superioara este alcatuita din doua elemente, care pornesc din acelasi loc iar pe masura ce se extind spre partea posterioara a bicicletei, acestea se departeaza semnficiativ, pentru ca in final sa formeze si partea superioara a basculei.
O constructie interesanta, care presupune o forma mai inchegata. Gatul tevii de sa este mai lung decat cel al cadrelor clasice iar unghiul acestuia contribuie la o pozitie excelenta pe bicicleta. O alta componenta care asigura un control de invidiat este teava furcii, care printr-un unghi de 71 de grade, ofera o manevrabilitate si pozitie excelente. Unghiurile cadrului sunt orientate catre XC Racing, iar acest lucru se simte imediat ce te-ai urcat pe bicicleta. Desi am mai intalnit aceasta configuratie de unghiuri si pe alte biciclete, pe Corratec acestea se simt cu totul diferit.
Forma arcuita a cadrului ii imprima o rigiditate crescuta, iar acest lucru se simte din plin mai ales pe urcari, unde transmisia fortei se simte din plin. Pe mine m-a facut sa ma simt unul cu bicicleta si asta deja de la prima pedala. Din punct de vedere al sudurilor si al calitatii cadrului, acesta este lucrat excelent. Cablurile pentru schimbatorul de pinioane si pentru frana pe disc nu incurca sub nicio forma la urcarea sau coborarea de pe bicicleta.
Cadrul Corratecului SuperBow Fun beneficiaza de o intarire, plasata sub teava inferioara. Dar din punct de vedere al durabilitatii acestuia nu ne facem griji, deoarece cadrele produse de Corratec sunt deja cunoscute pentru rezistenta lor in timp.
Echipare
Din punct de vedere al echiparii, manetele schimbatoarelor pentru foi si pinioane sunt Deore, adica mid-level. Acestea isi fac bine treaba alaturi de alte componente palsate ceva mai bine in gama mid-level cum ar fi schimbatorul de pinioane si cel de foi care sunt Shimano SLX, cu performante bune. SLX este concurent direct pentru Sram X.7 si presteaza peste medie. Insa sistemul de rating probabil va fi dat peste cap odata cu lansarea noii game X.7, mult mai tehnologizata decat actualul SLX.
Atat schimbatorul de foi cat si cel de pinioane fac treaba buna, schimba rafinat, insa nu se bucura de aceleasi materiale calitative pe care le regasim spre exemplu in gama XT.
Furca ce echipeaza in standard acest model este un Rock Shox Dart 3, o furca decenta care-si aduce contributia la traseele de Cross Country, in special pe urcari. Putem afirma ca face echipa buna cu Corratec SuperBow Fun, desi pentru a imbunatati performantele bicicletei, poti lua in considerare pe viitor un upgrade cu o furca mai usoara si mai performanta.
Franele provin de la Tektro, modelul Auriga Comp. Dotata cu discuri de 180 de mm, respectiv 160 de mm, bicicleta se opreste la timp, dar uneori cu ceva „scandal”, deoarece Auriga Comp nu sunt cele mai linistite frane. Daca forta de franare este buna, nu putem spune acelasi lucru si despre manetele acestui sistem de franare : sunt construite pentru a fi actionate cu trei degete, iar forma manetei nu asigura un grip foarte bun daca este folosita doar cu doua degete. Deranjanta este defapt situatia in care trebuie sa actionezi maneta cu trei degete, dar trebuie sa tii foarte strans de ghidon : usor imposibil nu?
Anvelopele cu care era dotat modelul testat proveneau de la Continental, modelul Mountain King in dimensiunea 2.2, recunoscute pentru performantele lor foarte bune. Singurul inconvenient este dat de dimensiunea reala al acestora : desi in specificatii este trecuta dimensiunea 2.2, acestea aduc mai degraba cu un 2.1.
Din punct de vedere al confortului, saua furnizata de Corratec nu necesita inlocuire oferind un confort bun, chiar si pe distante mai lungi.
Concluzii
Corratec Super Bow Fun 2010 este un model impresionant din punct de vedere al controlului pe care-l ofera. Unghiurile cadrului sunt optim gandite pentru a transmite eficient energia catre roti dar si pentru o pozitie sportiva. Aceste caracteristici le simti cel mai bine pe traseu, mai ales pe partea de urcari, cand bicicleta ramane extrem de rigida si contribuie la minimalizeaza efortului depus.
Toate aceste caracterisitci, combinate cu o linie de piese usor peste medie, ne determina sa recomandam acest model cu toata caldura, mai ales pentru cei care-si doresc o bicicleta buna si reusita din punct de vedere al designului in segmentul modelelor de 3.000 de Lei.
Poate fi vazuta si ca o pista de lansare pentru competitiile de XC-Racing, deoarece ofera posibilitati de upgrade, bazate pe un cadru foarte durabil. Vei intelege cel mai bine toate aceste cuvinte de lauda in momentul in care o sa testezi personal bicicleta.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Desi este foarteeeee vechi postul asta vin si eu cu o intrebare. Aveti idee unde pot gasi un cadru de Corratec Super Bow pentru roti de 26 de cumparat?
Abia astept sa imi soseasca si mie Corratec trail `10 :)
Păcat că ai ratat-o, dar poţi lua foarte bine Trail-ul nemodificat, o să te încînte!
am fost la magazin sa o vad, se daduse intre timp :(
era modelul trail la care cei de la magazin au facut un upgrade la frane cu disc mecanice si au pastrat pretul vechi.
Pretul este bun dar in poza nu este modelul cu discuri. :) Este un compromis bun intre cele doua modele.
Este la un preţ bun.
vad ca exista si ceva intre fun si trail, mai exact un trail cu frane pe disc, ce parere aveti de ea?
http://www.bike-shop.ro/product.php?id_product=52
După datele unor magazine de bicle, TRAIL-ul este mai uşor cam cu 100 de grame: 13,3 kile faţă de 13,4, cît are FUN-ul. Dar nu plăteşti greutatea cît plăteşti furca, frînele şi deraioarele SLX.
Important este că beneficiază de acelaşi cadru, o „bestie cu chip de înger“.
Nu vreau sa ma apuc sa construiesc o bicicleta din bucati... :)
Pana la urma, Fun este mai usoara sau mai grea decat Trail? Merita franele pe disc si diferenta de pret, daca nu anticipez ca voi merge prea mult in conditii dificile de umiditate, noroi, etc?
Intr-adevar franele pe disc aduc ceva greutate in plus insa acestea sunt detalii care conteaza doar in competitii. Pe versiunea Trail poti monta o furca Rock Shox insa ulterior. Iar daca Fun este echipat cu frane pe disc le poti pastra si poti scadea din greutate prin alte upgrade-uri : schimbi rotile, schimbi angrenajul si intr-un final furca (cu ceva de XC Racing daca doresti greutate scazuta).