Categorii: AnvelopeRotiTeste

Anvelopa Bontrager Jones XR

Test scurt cu setul de anvelope Bontrager Jones XR, instalate evident, pe ambele roti ale unei biciclete de Cross Country. Ne-am bucurat de aceasta ocazie, deoarece sunt un model raspandit si am dorit sa vedem cum se descurca pe diferite suprafete de rulare si daca intr-adevar specificatiile producatorului corespund cu realitatea „din teren”.

Plecam cu bicicleta pe poteci si drumuri de munte in zona barajului Rausor, o zona excelenta pentru testat anvelope, componente sau biciclete de Cross Country, pentru ca ofera o multitudine de trasee, cu suprafete foarte variate.

Am constatat destul de repede ca nu se numara printre cele mai rapide anvelope pe care le-am testat, fapt datorat in mare parte compozitiei carcasei, care este destul de rigida. Tractiunea este buna pe drumurile acoperite cu praf si chiar si cu pietris fin. Nici pe suprafetele de pamant aceste anvelope nu se dau batute. Problemele apar insa in momentul cand incepem sa abordam trasee acoperite de pietre, in general suprafate extrem de rigide. Cum spuneam si mai sus, datorita compozitiei tari, acestea anvelope incep sa scada in performante daca ruleaza pe un teren rigid, precum pietrele. Daca se intampla sa le ai umflate conform specificatiilor, asa cum le aveam si noi, bicicleta incepe sa sara dintr-o piatra in alta. De recomandat pentru aceste zone ar fi sa le scazi din presiune.

Dar intervine alta problema : peretii laterali sunt destul de subtiri, deci te poti astepta la o pana de cauciuc in orice moment. Asa ca cel mai bine eviti astfel de terenuri accidentate rigide. Pe teren umed se descurca decent, tot in conditiile mai sus amintite (cu presiune ceva mai scazuta).

Avantajele acestor anvelope se regasesc in greutatea lor finala, aproximativ 600 de grame bucata dar si in faptul ca pot fi folosite si ca anvelope tubeless. Toate acestea oferite la un pret decent. Si tocmai pretul este cel care dicteaza decizia ta de a achizitiona acest produs. Din punctul nostru de vedere este o anvelopa echilibrata, fara prea mari pretentii, cu plusurile si minusurile de rigoare. Insa minusurile sunt atenuate de pretul bun.

Desi se descurca bine pe pamant, pierde puncte pentru simplul fapt ca aderenta pe pietre si pe umed este foarte slaba. In concluzie obtine doar 3.5 stele din 5 in caseta de rating.

Recomandam anvelopa pentru cei cu bugete restranse, care-si doresc o anvelopa OK cu o greutate scazuta. Nu o recomandam insa celor dornici de performante sau celor pasionati de push bike (am amintit de push bike, datorita stabilitatii slabe imprimate bicicletei pe urcarile acoperite cu pietris). O poti folosi atat pentru Cross Country cat si pentru Trails-uri sau All Mountain. Daca bineinteles, vei accepta incovenientele.

Greutate : 605 grame

Utilizare : All Mountain, Cross Country, Trails

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

6 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma