Tektro Mota HDC-300 (2013)

Tektro Mota, sau în termeni mai sofisticați, HDC-300, sunt un nou set de frâne propus de Tektro pentru 2013. Aparent nou, deoarece o privire mai atentă a relevat rapid faptul că etrierul și discul sunt împrumutate de la mai cunoscutul model Draco. Asta înseamnă că doar maneta este nouă, dar cu toate acestea tot nu îmi este clar de ce nu au înlocuit vechiul Draco, ci doar au scos un set asemănător cu manete diferite. Să fie vorba de costuri?

Trecând peste aceste întrebări fără răspuns, există totuși o veste bună: maneta noului Mota HDC-300 se prezintă cu o ergonomie ceva mai crescută decât cea a setului Draco. Este mai bine finisată, dimensiunile sunt mai mici și aduce cu sine un aer japonez. Prestații? La nivel de Tektro Draco: putere de frânare medie, modulație relativ slabă pe principiul on/off și materiale ce puteau beneficia de finisaje mai bune. Un disc de față de 180 de mm ar trebui să fie cel care scapă turma la coborârile mai lungi, asta dacă îl ai deja instalat pe bicicletă, deoarece standardul este de 160 mm. Până la urmă sunt un set de frâne hidraulice, iar asta cântărește destul de mult în decizia de achiziționare când le vezi instalate stock pe o bicicletă nouă.

Maneta din aluminiu este gândită pentru a fi acționată cu două degete, dar nu oferă nicidecum aderența și fermitatea regăsite pe concurenții consacrați (Shimano sau Avid). Este ceva mai bine ca în cazul lui Draco, dar atât. Orice tip de reglaje lipsesc cu desăvârșire.

În etrier se regăsesc două pistoane, iar sistemul funcționează ca toate frânele Tektro cu ulei mineral. Un avantaj important al acestor frâne este mentenanța, practic aerisierea putând fi făcută de către oricine care se documentează în prealabil.

MO frână Mota cântărește 349 de grame, fără disc. Mai adăugăm și rotorul Tektro TR-160 și ajungem la o greutate totală de 485 de grame. Un sistem de frânare care adaugă aproape 1 kg bicicletei, un act curajos, care ar fi fost grav penalizat în perioada de glorie a V-Brake-ului.

În concluzie, Mota sunt un nou entry-level de la Tektro, fără pretenții prea mari. Cum spuneam însă și mai sus, schimbarea este de bun augur, deoarece oferă o manetă mai compactă, care arată mai bine și care este superioară celei de pe Draco din punct de vedere al ergonomiei, dar nu și din punct de vedere al utilității, Draco beneficiind pe manetă de un șurub prin care ajustezi distanța de la levier până la ghidon. Un set de frâne OEM, care prestează la limita decenței și care cel mai probabil vor fi putea fi achiziționate în curând la preț de Draco. Adică aproximativ 500 de lei pentru un set complet de frâne hidraulice. Aparent, suficient de corect, însă realist vorbind, se clasează la nivel de Shimano entry-level, care prestează mult mai bine. Cu toate acestea, reușesc să surclaseze cu succes modelul Hayes Dyno.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

    • Căutați pe net, există mai mulți producători de la care puteți cumpăra plăcuțe aftermarket.

  • Buna ziua, eu am franele HDC-300 si in curand va trebui sa schimb placutele de frana. Mi se vor potrivi placutele facute pentru Tektro Draco, data fiind asemanarea? Sau mai sunt alte modele de frane care sa aiba placute compatibile cu modelul meu? Multumesc!

  • Buna ziua, va rog daca se poate sa ma ajutati si pe mine cu o informatie. Doresc sa schimb discul de frana de 160 (Tektro HD300 M) de pe o furca SR Sountour M3030 cu unul de 180, se poate acest lucru, si daca da ce fel de adaptor imi trebuie. Multumesc anticipat.

    • Salut, nu cred că furca este proiectată pentru un disc mai mare. De regulă, furcile entry-level au recomandare de disc de 140/160mm, deoarece forța de frânare generată de un disc de 180mm o poate deterioara în timp. Dacă vrei să faci schimbarea, îți trebuie un adaptor de Tektro de 180mm.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

4 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

4 zile in urma