Shimano M445 (2011)

Noile frâne hidraulice entry-level de la Shimano poartă denumriea de M445 și fac parte din gama Non Series. În teorie, acestea fac parte din linia de componente Shimano Alivio, cu mențiunea că acestea nu poartă însă logo-ul respectiv pe manete sau pe etrier. Noile M445 înlocuiesc vechiul model M486 Hidraulic și se prezintă cu specificații noi dar și cu un aspect modificat. Să vedem însă cum se descurcă pe traseu.

Shimano a făcut progrese vizibile cu produsele sale entry-level și cum ai putut citi și în testele recente, aspectul acestora a fost îmbunătățit. Este cazul și noilor Shimano M445 care sunt total diferite față de vechiul model, mai ales dacă arunci o privire asupra manetei sau etrierului. M445 utilizează un etrier cu două pistoane și plăcuțe de frână din rășină.

Bicicleta pe care am testat aceste frâne era echipată pentru Cross Country iar discurile erau în configurația 180 de mm pentru partea anterioară și 160 de mm pentru partea posterioară. Manetele de frână sunt un real progres față de modelul M486. Curbura capătului exterior al mentei este mult mai pronunțată deci oferă o aderență mult mai bună. Le poți acționa liniștit cu două degete, obținând performanțe bune. De asemenea, sunt dotate cu funcția Reach Adjust cu ajutorul căreia poți seta distanța de la manetă până la ghidon cu ajutorul unui imbus. Ar fi fost de preferat o rotiță care să îndeplinească această misiune, dar important este că această funcție există.

Forța de frânare este decentă, mai bună comparativ cu modelul anterior. Cu toate acestea nu reușește să atingă nivelul de performanță al frânelor entry-level Avid Juicy 3 sau Hayes Stroker Ryde și nici să le devanseze din punct de vedere al greutății cu mențiunea că frânele Shimano sunt oferite la un preț cu aproximativ 20 de euro mai mic. Cu toate acestea, noile M445 au pierdut nu mai puțin de 40 de grame comparativ cu modelul anterior. O cură de slăbire semnificativă!

Discul mare de 180 mm sporește performanțele acestor frâne, de aceea îl recomandăm în pachetul de achiziție. Discul de 160 de mm este suficient pentru partea posterioară. În cazul supraîncălzirii apare rapid și fadingul, primul semn că aceste frâne nu pot fi exploatate în afara ariei recomandate: sport, cross country sau recreațional. Discurile sunt relativ groase și nu oferă spațiu suficient de curățare în cazul în care acumulezi mult noroi de pe traseu.

Pe scurt, îmbunătățirea poate fi remarcată cu mare ușurință, atât pe traseu cât și la o simplă privire aruncată asupra lor. Noile M445 punctează la capitolul manete, ale căror ergonomie am apreciat-o foarte mult. Forța de frânare este de asemenea îmbunătățită iar dacă le vei utiliza pentru Cross Country, Maraton, ture sau plimbări la munte acestea vor presta mulțumitor. În plus, funcționează cu ulei mineral care nu este coroziv și au fost gândite pentru o aerisire facilă. Montarea acestora este de asemenea joacă de copii.

Greutate : aproximativ 431 grame (cu rotor de 160 mm)

Utilizare : Cross Country, Trails, Recreațional

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • cum se face ajustarea la aceste frane sa tina mai ferm? au fost aerisite conductele, placutele sunt roase 20% si as vrea sa reglez cumva fermitatea. in sarcina ( 80 kg ) la vale tind sa scartaie pe disc.

    • Nu au alte reglaje, prin urmare dacă le-ai aerisit asta era tot ce putea să faci. Avem un articol dedicat pe site legat de scârțâitul discurilor.

  • Am in acest moment frane Tektro Draco 2011 , daca as pune Shimano m445 ar fi nevoie sa schimb adaptorii si discurile ?Mai exact etrierii au aceeasi marime la ambele modele ? Merg prinsi pe vechii adaptori ?

  • Mulțumesc frumos pentru răspunsul prompt. Dacă ma puteți lămuri și cu următoarea întrebare: plăcuțele de rășină sunt recomandate pentru disc sau pentru etrier? Am citit pe undeva ca nu se folosesc cele sintetered pt ca se încinge lichidul. Ce ma sfătuiți? Mulțumesc

  • Salut, poți alege discuri de până la 203 mm. Va trebui să cumperi doar niște adaptoare noi pentru etrieri. Important este ca furcă să fie concepută pentru discuri atât de mari, căci majoritatea suportă discuri de până la 180 mm (forța generată de discurile de 203 mm este prea mare pentru unele furci).

  • Bună ziua, am și eu acest model de frâne pe bicicleta cu discuri de 160mm. Am 125 kg și merg numai pe sosea. Acționate simultan, sunt mulțumit, dar este posibil sa schimb discurile cu altele mai mari în diametru? Etrierii sunt compatibili cu discuri mai mari? Placutele? Îndrumați.ma va rog. Mulțumesc

  • Salut, nu m-aș încumeta cu ele la trial și nu neapărat pentru că nu ar oferi performanțele așteptat, dar nu știu cât de durabile ar fi. Gândește-te doar la landing-ul pe roata de spate cu frâna acționată, de zeci de ori pe zi. Sunt forțe destul de mari acolo. Alege ceva mid-level sau dacă poți, ceva specific pentru trial (Hope au așa ceva în gama de frâne).

  • Salut. Aceste frane, echipate cu discuri de 203mm si cu placute superioare, ar putea face fata la street / trial (de nivel mediu)?
    Multumesc! O zi buna!

  • Salut, discuția este între Shimano M445 și Elixir 1. Dacă vrei durabilitate mai mare, alege Shimano, dacă vrei un set de frâne mai ușor, alege Avid-ul. Oricum pentru zonele în care spui că pedalezi, oricare dintre aceste frâne sunt absolut în regulă. Asigură-te că iei un disc de 180 de mm pentru roata de față, iar pentru spate, unul de 160 de mm, nu ai nevoie de mai mult, doar dacă ai peste 85 kg.

  • Va salut. Ma intereseaza sa schimb BB5-urile mele cu unele hidraulice entry. Am ca optiuni Shimano M445, Avid Juicy 3 si Avid Elixir 1. Dupa parerea Dvs. ce mi-ati recomanda. Preponderent merg in oras, dar ocazional mai ies si pe offroad, paduri, dealuri, coborari ceva mai accentuate pe dealuri, etc.
    Multumesc

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

11 ore in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma