Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe Smart Sam Active Line 29×2.10 (2014)

Cu ocazia testării unui 29er, am avut ocazia să vedem ce pot anvelopele Schwalbe din gama Active Line. Este vorba despre gama de intrare, aceasta fiind urmată de Performance Line, apoi de Evolution. Trebuie menționat faptul că Smart Sam-urile de față nu pot fi achiziționate separat fiind un produs OEM, în gama Active Line fiind doar câteva modele disponibile pentru achiziționare, porecum Rapid Rob, Black Jack sau Space. Dar este bine de știut ce oferă anvelopele producătorului german puse spre vânzare cu un preț de achiziționare mic, de aproximativ 65 de lei.

Compund-ul este evident ceva mai dur decât la modelul Performance Line, iar cu modelul Evo nici măcar nu poate fi comparat. Asta asigură o viteză de rulare bună, atât pe asfalt cât și pe macadam sau pământ, în schimb confortul și aderența au de suferit. Totodată, anvelopele din gama Active Live par a se toci mai greu și ținând cont de prețul de achiziție, aceasta este o veste bună. Pe diverse porțiuni de traseu, anvelopele prindeau mici pietre între crampoane și le aruncau în cadru, ceea ce la viteze mari poate crea câteva neplăceri, precum vopseaua sărită de pe down tube-ul cadrului.

În viraje anvelopele sunt la limita aderenței când le abordezi în viteză, altfel se descurcă mulțumitor. Tracțiunea oferită pe cățărările mai abrupte poate fi de asemenea mai bună, iar greutatea este destul de mare, de 740 de grame în cazul Smart Sam-ului. Cu o greutate atât de mare nici vorbă de talon pliabil.

Pe scurt, diferența dintre modelele Evo și cele din gama Active Line este foarte mare, în ceea ce privește performanțele dar și greutatea. Prețul este de asemenea mult mai mare în cazul modelelor Evo, în unele cazuri chiar și de 4 ori mai mare. Anvelopele din gama Active Line le putem recomanda celor care nu au prea mari pretenții de la o anvelopă ieftină, în special celor care adoră plimbările foarte lejere la munte sau pe cele prin oraș, în schimb, judecând fupă simplul fapt că această componentă este legătura dintre bicicletă și sol, am opta oricând fie pentru un model din gama Performance, fie la alt brand. Și în acest caz, principiul dai un ban dar stai în față funcționează de minune.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Versiunea de performance line e mai buna fata de active?Am avut pe roata de 26 smart sam-uri si am fost multumit de ele.Intr-adevar pe pietris erau cam nasoale dar in rest n-am avut probleme mari(la cum le-am folosit eu)Pentru 29 tot smarturi am cumparat de 2.1. Eram curios daca sunt mai bune cu mult acestea performance line fata de active line.

    • Salut, Performance Line este mai performant decât Active Line. De la compoziția cauciuclui, materiale, tehnologii și până la aderența în teren, diferențele se fac simțite. Noi nu am recomandat niciodată produse din gama Active Line decât dacă pedalezi prin oraș.

  • Eu detin astfel de anvelope si intr-adevar ''colectiona'' pietricele intre grupul de cate trei crampoane de pe linia mediana. Am rezolvat problema taind la 45 grade, partea din interior a cramponului in forma de romb, la imbinarea cu celelalte doua. Atentie mare la manevrarea cuter-ului. Voila!

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

4 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma