Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe Ice Spiker Pro (2015)

Oferta de anvelope de iarnă este din ce în ce mai consistentă de la un an la altul, iar calitatea acestora crește proporțional cu numărul clienților interesați de a obține performanțe cât mai bune. Ai în față noul Ice Spiker Pro de la Schwalbe, una dintre cele mai ușoare anvelope de iarnă pentru biciclete, pe care o poți achiziționa în acest moment.

Profilul unei anvelope de iarnă, cât și numărul de ținte, pot să difere foarte mult, dar cele mai sigure anvelope sunt cele dotate cu ținte pe fiecare crampon. Acestea sunt în teorie cele mai scumpe și cele mai grele, dar este un compromis pe care trebuie să fii gata să-l faci pentru a obține performanțe de invidiat pe zăpadă sau chiar gheață. Costul modelului de față este de 516 lei/bucată, iar în articolul de față voi încerca să găsesc o justificare în urma testului efectuat.

Anvelopa este pliabilă, este construită din cel mai bun mix de cauciuc pe care Schwalbe îl are în acest moment la dispoziție, este dotată cu câte o țintă pe fiecare crampon, se montează foarte facil, au o greutate mai mult decât rezonabilă raportată la cele 378 de ținte cu care este dotată și nu are sens de rotație. Crampoanele sunt mai înalte pentru a se înfige bine în zăpadă și pentru a oferi suport bun chiar și în viraje.

Anvelopa s-a descurcat minunat atât pe porțiunile de urcare cât și pe cele drepte sau pe coborâri. Am urcat cu ele spre Iezer, pe un traseu cu o diferență de nivel de aproximativ 1.000 de metri și rare au fost situațiile când bicicleta a derapat. Se pare că singura hibă a acestor anvelope rămân șanturile înghețate, căci la schimbarea direcției și ieșirea din șanț, roata de spate nu prinde imediat aderența. În orice caz, nu te aduc în situații limită și nici nu există termen de comparație cu anvelopele fără ținte.

Viteza de rulare este cât se poate de decentă ținând cont de lățimea de 2.25 inch și de crampoanele relativ înalte. Pe gheață, acestea se descurcă de asemenea bine, căci țintele din dotare sunt ascuțite și se înfig numa bine în solul dur. Nu este bine să încerci viraje la limită, altfel siguranța este la cote maxime.

Trebuie să reții totuși că aceste anvelope sunt gândite pentru zăpadă și gheață, iar eu am aflat cât de inconfortabile pot fi pe asfalt, căci la întoarcere am avut de parcurs o distanță de aproximativ 15 km în condiții de uscat. Aderența în viraje scade foarte mult, căci suprafața de rulare este constituită din ținte metalice pe asfalt. De asemenea, la viteze mari, roțile par a fi descentrate, dar asta se întâmplă datorită faptului că o bună parte din greutatea anvelopei este la exteriorul acesteia. Zgomotul produs este de asemenea insuportabil, însă există și o veste bună: țintele nu s-au tocit, nici n-au sărit din carcasa anvelopei.

Pe scurt, Ice Spiker Pro sunt tot ce ți-ai putea dori de la o anvelopă de iarnă, punctează bine în toate aspectele, mai puțin prețul, pe care personal nu-l prea pot înțelege. 1.040 de lei pentru un set este un cost mare, iar alternativele sunt numeroase. Poate nu la fel de rafinate sau la fel de bine construite, însă piața de desfacere este destul de mare.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salut Eugen! Da, unele sunt pe site, însă au fost și experiențe personale, nepublicate aici. Pe de altă parte, ce altă anvelopă poate oferi mai multă aderență dacă nu una cu ținte metalice pe fiecare crampon? Este maximul pe care poți să-l obții, căci majoritatea au un număr mai mic de ținte instalate.

  • La ce anume va raportati cand spuneti ca aderenta este de 5 stele? Ati testat mai multe modele cu crampoane metalice?

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma