Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe Hans Dampf Performance (2013)

După mai bine de 5 luni în care am testat aceste anvelope în diverse condiții, pot spune că Schwalbe a făcut o treabă bună, însă nu a făcut-o până la capăt. Față de modelele din seria superioară EVO, cele din linia Performance, precum cel de față, au câteva hibe. Compound-ul spre exemplu nu este la fel de moale precum cel din seria EVO, carcasa exterioară fiind mai dură deci mai puțin aderentă în unele condiții. De asemenea, anvelopa spate a arătat primele semne de uzură după aproximativ 10 ieșiri, din care două pe trasee de downhill (un total de 500 de km).

Hans Dampf Performance au o viteză mulțumitoare de rulare, dată fiind dimensiunea și balonajul. Cu o lățime de 2.35 inch, acestea sunt voluminoase și absorb eficient denivelările pronunțate de pe teren, alături de suspensii. Crampoanele sunt dispuse inteligent, anvelopa putând fi utilizată în ambele sensuri, în cazul în care apar semne de uzură. În viraje, pe trasee de pământ, oferă o aderență foarte bună, la fel ca și pe traseele prăfuite și îți permite să abordezi virajul cu încredere, deci să câștigi timp.

În condiții de umiditate, Hans Dampf a făcut față cu brio până în momentul în care a început să acumuleze noroi. Asta înseamnă că și pe un traseu umed, te poți baza pe ele, atât timp cât acesta nu devine noroios, deoarece nu are proprietăți bune de curățare.

La deal oferă de asemenea o aderență bună, chiar dacă urcarea devine mai abruptă. În schimb, dacă nu folosești presiunea corectă, aceste anvelope pot lucra împotriva ta. Spre exemplu, la o presiunea de 3 bar, aderența scade simțitor în viraje, dar în mod evident, crește viteza de rulare. Dacă rulezi cu ele aproape de presiunea minimă recomandată (1.6 bar), acestea au tendința să iasă de pe janta și te dezechilibrează. Presiunea ideală la care am rulat pe orice fel de teren cu aceste anvelope în condiții de siguranță s-a situat între 2.5 și 2.7 bar.

Oferă suficientă protecție împotriva Snakebite-ului, și afirm acest lucru după ce am aterizat neașteptat într-un ciot de pe traseu sau după ce am lovit câteva pietre la viteză mare.

Pe scurt, o anvelopă ideală pentru All Mountain sau Enduro, care poate fi exploatată și pe traseele de downhill, atât timp cât traseul nu este ud și nu ai parte de prea multe zone cu piatră sfărâmată. Sunt pliabile, iar greutatea de 760 de grame este accepatabilă. În orice caz, dacă dorești mai multă aderență și o durată de exploatare mai mare, alege modelul EVO. Este disponibil cu diverse compound-uri, în multiple dimensiuni, pentru roți de 26, 27.5 sau 29 de inch.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • @Gabriel.
    Am folosit si eu Race King. Se misca bine, au aderenta, rezistenta la rulaj mica, dar se uzeaza foarte repede. Curent folosesc Racing Ralph (spate) si Nobby Nic (fata). Rezista bine, au aderenta suficienta pe majoritatea suprafetelor, chiar si prin putin noroi. Poate te ajuta combinatia mea.

  • Mi se pare ca se prezinta foarte bine! ... O recomandare as avea si eu nevoie... Am avut o pereche de anvelope Continental Race King, insa s-au uzat destul de tare...Problema ar fi ca ce am avut eu nu gasesc prin magazinele din Ploiesti si nu as vrea sa dau comanda pe net deoarece sunt si asa scumpe, iar ca alternativa as avea Schwalbe, care as gasi in Ploiesti...Acum as dori sa imi spuneti si mie va rog, ce model din gama Schwalbe se apropie cel mai mult de Continental Race King ( 2.0x26 ) ??
    Va multumesc frumos!

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma