Orice componentă din noua gamă Saint, mă duce imediat cu gândul la Transformers. De la schimbător până la etrierul de frână, designul anunță faptul că va urma o transformare, într-o mașinărie care prinde viață și pune stăpânire pe situație. Din fericire, componentele nu se transformă însă fac exact ce le ordoni: să-ți ofere un maxim de performanță și control în situații dificle. După cum probabil știi, gama Saint a dominat și încă domină piața de componente pentru Downhill, practic, alternativele celorlalți producători nereușind să se impună decisiv în fața produselor japoneze.
Poate că schimbătorul nu reprezintă prioritatea oricărui rider de downhill, căci important este să-și facă treabă, dar există situații când ai nevoie să te bazezi pe un produs solid. Asta se întâmplă în zonele de pedalat când schimbi mai multe pinioane în jos sau atunci când îl lovești sau ratezi o săritură dar trebuie să continui cursa. Am văzut nu doar o dată schimbătoare rupte după un drop ratat sau complet mutilate după acroșarea unui ciot. Aceste lucruri se pot întâmpla și cu Saint-ul, depinzând de gravitatea accidentul, însă este cunoscut pentru durabilitatea lui, care de altfel l-a consacrat.
În principiu, Saint face același lucru pe care orice schimbător îl îndeplinește, dar diferența o vei resimți imediat ce te afli pe traseu. Reprizele de schimbare sunt foarte ferme și foarte rapide datorită unui arc mult mai dur, iar sunetul produs este muzică pentru urechi. Asemenea unei mitraliere. Fermitatea aceasta îți dă o anumită putere și afișează imediat un zâmbet pe față, apoi înțelegi imediat pentru cei ai dat banii. Corpul este mult mai mare decât în cazul unui schimbător obișnuit, făcându-le pe cele din gamele inferioare să pară de jucărie.
Patină este scurtă, așa cum ar trebui să fie cea a oricărui schimbător de pinioane pentru Downhill, este construită din aluminiu pentru o durabilitate mai mare, iar ambele rotițe sunt dotate cu rulment. În plus, sistemul de ambreiaj Shadow Plus, împurumutat de la schimbătoarele anilor trecuți, beneficiază de o clapetă care poate rigidiza patina astfel încât lanțul să nu se mai zbată incontrolabil când treci în viteză peste denivelările puternice din sol.
Greutatea de 277 de grame nu este deloc o dramă având în vedere că greutatea medie a unei biciclete de downhill este de 18 kg, aceasta fiind cu un gram mai ușoară decât cea a unui schimbător Shimano SLX.
Shimano Saint a dovedit încă o dată nu doar că este un schimbător foarte capabil, ci unul dispus să încaseze abuzuri, atât cât este nevoie. Robustețea aceasta ne-am dori-o și pentru schimbătoarele de Cross Country, dar din păcate acesta este un domeniu unde Saint-ul nu ar putea fi competitiv din punct de vedere al greutății, cel puțin cu gamele superioare.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…