Gama XX reprezintă punctul terminus atunci când vine vorba de upgrade-ul componentelor pentru bicicleta ta. Practic, ceva mai bun decât această gamă nu ai cum să găsești. Vestea bună este că am avut acest schimbător disponibil pentru o săptămână și putem să-ți relatăm mai multe despre funcționalitatea sa. Veste proastă este că, dacă-ți vei dori vreodată să-l achiziționezi, va trebui să bagi mână foarte adânc în buzunar, deoarece pentru mai puțin de 900 de lei nu-l vei găsi. Deși ar mai exista o mică șansă în perioadele de reduceri.
Din punct de vedere al greutății, Sram XX trebuie să se lase învins de noul XTR 2011, japonezii reușind să producă un schimbător de pinioane mai ușor cu aproximativ 5 grame. Dar nu te lăsa descurajat de acest aspect. Sram XX are foarte multe de oferit.
În primul rând, va trebui să iei în vedere faptul că nu este indicat să-l utilizezi cu orice manetă de schimbător. Pentru o funcționalitate armonioasă, ce tinde spre perfecțiune, va trebui să alegi maneta XX, deci o extra investiție. Asemenea schimbătorului, maneta este foarte bine finisată și este fabricată din materiale scumpe, foarte plăcute la atingere. Necesită un efort minim pentru schimbarea pinioanelor!
Dar nu te vor da pe spate neapărat greutatea redusă, arcul realizat din titan sau finisajele excelente. Nici măcar patina din carbon. Funcționalitatea este cuvântul cheie, iar aici cei de la Sram au reușit să atingă un nivel de performanță excelent. Și spun asta pentru că Sram XX schimbă mai rapid decât un Shimano XTR, chiar dacă diferența se face la milisecunde. Important este că se simte.
Precizia este un alt punct forte și aș dori să menționez că aceasta este omniprezentă, indiferent de traseu, indiferent dacă treci peste denivelări puternice și indeferent dacă schimbi în sarcină, brutal. Sram XX pare să fi fost gândit pentru a face față oricăror condiții. Prin urmare, poți să uiți din start sfaturile vânzătorului care se va simți obligat să-ți spună: „dacă vrei să beneficiezi de garanție și de o funcționalitate bună pe termen lung, nu-l supune unor chinuri foarte mari și nu schimba niciodată în sarcină!” Tu va trebui să-i dai de înțeles că ai luat la cunoștiință toate aceste sfaturi, dar când vei ajunge pe traseu, îți poți face liniștit de cap.
Schimbătorul Sram XX a fost proiectat pentru a funcționa cu casete de 10 pinioane și bineînțeles cu angrenajele cu două foi Sram XX. Vei putea opta pentru două lungimi ale patinei: medie și lungă. Cea medie se dovedește a fi alegerea ideală pentru bicicletele hardtail de cross country sau maraton iar diferența de greutate între cele două este nesemnificativă. De asemenea, când vine vorba de alegerea lanțului, ia în vedere modelul PC1090.
Pe scurt, Sram XX este schimbătorul ideal pentru bicicletele de Cross Country Race sau pentru maratoniștii cu pretenții. Va face față oricăror încercări și promite o durată de viață mare, pe măsura investiției. Dacă dorești să-l achiziționezi ia în vedere și o manetă de schimbător XX precum și un lanț recomandat (mai sus). Ti-aș spune că aceasta este o ocazie bună să schimbi și caseta de pinioane, pentru ca întreg sistemul să lucreze într-o armonie perfectă. Dar din păcate în acest fel, investiția finală o va depăși cu mult pe cea prognozată inițial. În orice caz, Sram XX rămâne unul dintre cele mai performante și mai rafinate schimbătoare pe care le-am testat până în prezent.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Se pot cumpara de pe net iar pretul ajunge pe la 160 de euro. Poate si mai jos. Si inca ceva: acestea sunt piese dedicate profesionistilor care vor sa castige cursa. Daca nu stati in sa cate 6 ore pe zi mai bine va uitati la un schimbator inferior.