O furca buna pentru Cross Country nu inseamna neaparat un produs de la Fox, RockShox sau Magura. Este bine de stiut ca exista si alternative, in cazul de fata fiind vorba despre producatorul taiwanez RST. Poate ca furcile RST nu au o imagine pe piata atat de buna, dar au in gama de produse furci cu performante decente, care reusesc sa castige teren datorita costului destul de mic de achizitionare. Asadar, daca ai bugetul limitat, ia in considerare furca RST F1rst Air.
RST F1rst Air se afla in fruntea gamei de produse pentru Cross Country a celor de la RST. Mai sus plasat in gama este doar modelul RST F1rst Platinum, un concurent direct pentru Fox F-Series sau Rock Shox SID. Ca sa-l poti incadra mai usor in gama, afla ca modelul First Air se bate de la egal la egal cu Rock Shox Reba.
F1rst Air functioneaza pe aer, caracteristica usor de dedus chiar din denumirea acesteia. Daca vorbim de functionalitate, cei 80 de mm de amortizare ai First Air-ului se simt din plin. Cu toate ca nu beneficiaza de acelasi rafinament la amortizare precum Reba, aceasta compenseaza prin rigiditate. Intr-adevar, F1rst Air nu flexeaza, iar asta este foarte bine. Daca tot discutam de cursa, ai posibilitatea sa-i maresti cursa la 100 de mm, o operatiune interna care se rezolva prin indepartarea unor distantiere. Pozitionarea cartusului de aer si a lock-out-ului sunt asemanatoare cu cele de pe Reba (stanga AIR, respectiv dreapta Lock-out).
Ce nu m-a impresionat foarte mult a fost aspectul furcii si calitatea unor materiale utilizate. Din punct de vedere vizual, aceasta furca nu impresioneaza cu nimic iar comanda de lock-out montata pe ghidon este realizata dintr-un plastic destul de ieftin. Cel mai probabil, pentru a reduce costurile de fabricatie. Chiar si modul de actionare al manetei de lock-out este diferit de cel al altor furci, aceasta functionand doar pe verticala. Avantajul este ca lock-out-ul poate fi actionat rapid, dar dezavantajul este dat de dimensiunile destul de mari ale comenzii de lock-out.
F1rst Air suporta discuri cu un diametru de maxim 180 de mm, dar nu cred ca poate fi privit ca un dezavantaj, aceasta fiind in esenta o furca dedicate doar probelor de Cross Country.
In concluzie, furca RST F1rst Air s-a descurcat multumitor pe traseele de Cross Country pe care ne-am plimbat. In ciuda faptului ca amortizarea nu este la fel de rafinata ca la modelele concurente, ramane loc suficient de discutii, in special in randul utilizatorilor care cantaresc peste medie. Pentru persoanele usoare, functionarea mai greoaie ar putea fi vazuta ca un dezavantaj, insa pentru cei care cantaresc peste 85-90 de kg, F1rst Air functioneaza cum se cuvine. Este mai grea decat concurenta, dar inca n-ai auzit pretul : aproximativ 220 de euro trebuie sa scoti din buzunar pentru F1rst Air, adica aproape jumatate din pretul unei furci Rock Shox Reba.
Greutate : 1780 grame
Utilizare : Cross Country
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Salut!
Nota 10 pt review-urile voastre.
Vreo şansă să vedem un review şi la RST F1rst Platinum?
Mulţumesc!