Rockrider 8.0 (2013)

Raportându-te la denumire, ai putea spune că Rockrider 8.0 este fratele mai mic al deja cunoscutului 8.1 și într-o oarecare măsură ai avea dreptate. Împart același cadru, prin urmare modelul de față vine cu o recomandare puternică. Culorile sunt de asemenea destul de atrăgătoare, iar 8.0 se înscrie pe lista bicicletelor care atrag privirile ca un magnet. Cu siguranță nuanțele de portocaliu fosforescent sunt de vină!

Așadar, pentru 2.499 de lei, adică cu 500 de lei mai puțin decât modelul 8.1, poți intra în posesia unei biciclete echipate cu 27 de viteze, frâne pe disc și o furcă de 100 de mm. Iar în acest articol vom lămuri: merită să investești banii în 8.0 sau merită mai degrabă să strângi încă 500 de lei în plus și să achiziționezi bicicleta Rockrider 8.1 cu cel mai bun raport echipare/preț de pe piață din clasa sa?

Cadru/Pe traseu

Deși cele două modele din casa Rockrider folosesc același cadru, diferențele între cele două biciclete sunt foarte mari. Iar asta se resimte cel mai bine nicăieri altundeva decât pe traseele de munte, acolo unde bicicletele trebuie să-și dovedească capacitățile off-road.

În primul rând, poziția pe 8.0 este alterată de o pipă mult prea lungă (110 mm față de 80 mm pe 8.1 – valabil pentru cadrul de 18 inch), alungind astfel poziția inutil. Stai prea pe față, fără ca poziția să fie în vreun fel sau altul eficientă. De asemenea atunci când iei virajele, pârghia creată de pipă este mai lungă, iar agilitatea are mult de suferit, în ciuda unghiului de 71 de grade al headtube-ului. Ghidonul de 640 mm are o dimensiunea media și așa cum spuneam și în cazul modelului 8.1, ar fi fost de preferat unul de 680 de mm.

De asemenea, pe urcări, poziția poate fi incomodă mai ales dacă înclinația traseului crește. Și ar mai trebui pus în calcul și kilogramul în plus față de modelul 8.1, care se va face resimțit la un moment dat.

Reprizele de accelarație nu vor fi chiar dintre cele mai bune, dat fiind faptul că roțile cântăresc împreună nu mai puțin de 5.241 de grame.

În rest, cadrul este construit cu țevi zdravene și cu aceleași ranforsări plasate sub țeava inferioară și cea superioară. Iar în ceea ce privește rigiditatea, aceasta este asemănătoare cu cea a lui Rockrider 8.1: 84.3 Nm/grade cu mențiunea că raportul STW este o idee mai slab, de 42 Nm/grad/kg, deoarece cadrul lui 8.0 este cu 20 de grame mai greu. Probabil din cauza vopselei.

Un plus este reprezentat de folia de protecție de sub țeava inferioară a cadrului, protecție care va ține la distanță ciupiturile în vopsea pricinuite de pietrele de mici dimensiuni care sunt aruncate de roata de față.

Echipare

Prin prisma echipării, Rockrider 8.0 este o bicicletă pentru plimbările recreaționale la munte și din acest punct de vedere își atinge scopul. Deși nu va avea cum să-ți spună vreodată, nu prea este de acord cu traseele mai dificile, dată fiind furca ce oferă un confort mediu pe trasee ușor denivelate și spre deloc pe cele mai dificile. Când vine vorba de performanțe, arcurile nu au fost gândite pentru denivelări succesive sau pentru viraje strânse. Este vorba despre un Suntour modelul XCT, deși pe furcă nu este menționată gamă. Este dotată cu funcție de Lock-Out și Preload.

În ceea ce privește sistemul de transmisie, bicicleta vine dotată cu un angrenaj Suntour XCT, nu foarte bine finisat, dar care beneficiază de foi demontabile și cântărește cât modelele de intrare de la Shimano (Acera spre exemplu). Schimbătoarele reprezintă un mix nu foarte inspirat între un Sram X5 pentru pinioane și un Shimano Tourney C050 pentru foi. Nici unul din cele două nu sunt gândite pentru condiții dificile de exploatare, fiind relativ lente și cam zgomotoare (în special schimbătorul Tourney). În orice caz, ai la dispoziție un sistem de transmisie cu 27 de viteze și un set de pinioane pe casetă.

Frânele sunt furnizate de renumitul Tektro, o mișcare ușor de anticipat în acest segment de preț. Performanțele modelului Auriga Comp nu sunt foarte îndepărtate de cele ale lui Draco, prin urmare nu am fost impresionați de reprizele de frânare. Nici discul de 160 de mm montat pe roata din față nu ajută prea mult în acest sens, coborârile lungi nefiind specialitatea acestor frâne. Față de un set de frâne mecanice pe disc, Tektro prestează în orice caz, mai bine.

După cum spuneam și mai sus, roțile cântăresc peste 5kg, însă te alegi cu un set de jante duble pe care este greu de crezut că le vei descentra și cu un set de anvelope Kenda Nevegal, cu aderență bună, dar cu o greutate de aproximativ 800 de grame.

Șaua este comodă, chiar și pe distanțe mai lungi, dar aș înlocui rapid manșoanele de pe ghidon cu unele mai comode, poate chiar ergonomice, dată fiind poziția pe care o ai pe bicicletă.

Concluzie

Am parcurs diverse trasee de munte pe Rockrider 8.0, unde s-a descurcat decent raportându-ne bineînțeles la cele explicate mai sus, însă fără a puncta decisiv la vreun capitol.

Poate fi o decizie bună atunci când îți alegi prima bicicletă mai capabilă de munte, cu un buget redus. Dar chiar și așa, oferta și echiparea lui Rockrider 8.1 pun în umbră acest model. Practic, pentru doar 500 de lei în plus, te alegi cu o bicicletă mult mai capabilă și mult mai dornică de aventură. Se pare că Decathlon își face singur concurență, oferind 8.1 la un preț de doar 3.000 de lei. Iar modelul de față, ar fi reprezentat cu adevărat o ofertă tentantă, dacă ar fi avut un preț mai mic.

În orice caz, cel mai puternic atu al lui 8.0 este aspectul, prin intermediul culorii. Sau altfel spus, prin puterea nuanței de portocaliu, nuanță pe care din păcate nici măcar aparatul nostru foto nu a reușit să o redea cu fidelitate maximă.

Date relevante

Greutate totală: 14.14 kg (cu pedale, din care pedalele 441 grame)
Greutate cadru: 1.982 grame
Greutate roți*: 5.241 grame
Greutate furcă: 2.161 grame
Lățime ghidon: 640 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.366 grame
Rigiditate headtube: 84.3 Nm/grad
STW**: 42

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Galerie foto:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Detin bicicleta de peste 3 luni si sunt super multumit. Am forjat-o tare de tot si nu a aparut (spre surprinderea mea) nici un joc la nici o piesa. Furca este XCR hidraulica si merge perfect pe cele mai dificile denivelari. singurul punct slab ar fi ca nu o pot folosi la downhill(are discuri mici si se incing repede dar pentru munti usori e ok...eu am coborat si am urcat Negoiu pana la cabana cu ea).
    O bicicleta superba...Isi merita banii

  • sara buna

    am si io un RR 8.0 2012
    pret de achizitie 1500(ultima din magazin)
    diferente intre 2012 si 2013
    culorile 2012 ii alba cu negru si umpic de verde
    saua, cauciucurile( kenda nevgal un mare + la 2013 pe a mea is ceva OEM de la btwin)
    franele is Avid Elixir 3 cu discuri de 160(ale e un plus sau un minus?)
    Ghidonu are 600 - subject to change(mansoanele is deja schimbate/pipa nu stiu cum se masoara)
    si pipa nu stiu cum se masoara
    io is foarte multumit de ea

  • Decathlon ofera acum si garantie pe viata la cadru si furcile fara amortizoare din cate am inteles, probabil sunt considerate consumabile, ca la masina :D
    Deabia astept sa-mi iau un rockrider 6.3 peste cateva luni in ciuda tuturor comentariilor negative despre aceasta bicicleta care cred ca sunt nefondate, iar daca ma insel o sa am oricum garantie minim 5 ani maxim pe viata. Sau poate sa-mi iau rockrider 8.0....hmmmmm :)

  • Pe btwin.com scrie asta:

    Lightweight and durable Rockrider hydraulic fork. Adjustable preload and lock. 100 mm travel, magnesium shafts. The dampers are finished to increase lifespan.

    Cred că este XCR.

  • Buna din nou :). Totus XCT sigur nu-i avand in vedere ca are cartus de ulei in bratul cu maneta de blocare (XCT-ri sunt numai cu lockout mecanic). Si RR 5.3-ul mai ieftin are XCR, de aceea ma gandesc ca si pe acesta au pus tot XCR (dar sigur asta nu ar fi neaparat o regula).

  • @Bende: Salut! XCR nu are cum să fie deoarece brațele superioare au o culoare diferită, de asemenea și forma crown-ului. Problema este că e greu de identificat dacă producătorul nu oferă această informație, dat fiind faptul că sunt produse construite OEM, iar în interior se poate afla cam orice.

  • Buna!

    Cred totusi ca furca este un XCR sau cel putin un XCM HLO. Cel putin din imagini asa pare.

  • @Alex: este o specificație pur teoretică (nu vei folosi niciodată 27 de viteze), dar este furnizată de toți producătorii sub această formă, deci ne conformăm.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma