Categorii: AnvelopeRotiTeste

Michelin Wild Rock’r (2011)

Denumirea acestei anvelope parcă te îmbie să forțezi nota pe traseele extreme, acoperite cu pietre și rădăcini. Cel puțin în cazul meu așa a fost. Am testat anvelopele Michelin Wild Rock’r 2.25 instalate pe o bicicletă full suspension, pentru all mountain și fără nicio ezitare am pornit pe traseu.

Înainte de a povesti despre cum s-au comportat aceste anvelope pe traseu, mă simt nevoit să-ți explic câte ceva despre ele. În primul rând, fac parte din noua gamă de anvelope lansate de Michelin. Un come back binevenit după o absență îndelungată. În al 2lea rând, trebuie să știi că acest model este urmașul vechilor All Terrain XT.

Dacă arunci o scurtă privire asupra carcasei, vei constata că sunt gândite pentru utilizarea în noroi. Crampoanele sunt foarte distanțate, ceea ce le oferă o viteză mică de rulare iar în plus de asta le face și destul de zgomotoase. Pe asfalt desigur. Pe potecile de pământ, acestea se descurcă destul de bine și au o capacitate de curățare foarte bună. Cum poți observa din fotografiile efectuate, după câțiva metri parcurși prin iarba umedă, noroiul s-a curățat excelent. În același timp, după ce ieși din porțiunile noroioase, chiar dacă rulezi pe macadam, noroiul sare destul de repede de pe carcasă.

Din păcăte nu am reușit să fac nicio concordanță între denumirea Rock’r și utilizarea pe pietre. Rock=piatră. Pe astfel de suprafețe dure, anvelopele nu oferă suficientă aderență, iar la viteze mai mari roata din spate a bicicletei pur și simplu sare dintr-o parte în alta. O mare parte din vină o poartă mixtura de cauciuc, care s-a dovedit a fi foarte dură. Mai bune în calcul și un traseu umed străbătut pe pietre și vei obține rețeta idelă pentru un set de anvelope care nu-și au locul pe traseele acoperite cu pietre. Pe macadam bicicleta rămâne controlabilă la limită, dar necesită ceva efort din partea ta.

Greutatea pe de altă parte nu este chiar mică. 890 de grame pentru versiunea 26 x 2.25 se apropie de valoarea unor anvelope pentru Enduro. Doar versiunea 26 x 2.10 câtărește ceva mai puțin, adică 750 de grame. Dar dimensiunea nu este cea reală, în special dacă utilizezi jante ceva mai înguste (spre exemplu de 29 mm). Astfel modelul 2.25 pare a avea o lățime de 2.10 iar cel de 2.10 de 1.90.

În concluzie, putem spune că aceste anvelope sunt potrivite în special pe traseele noroioase. Dacă te gândești să le utilizezi la Cross Country, trebuie să iei în calcul greutatea acestora. Împreună vor adăuga nu mai puțin de 1.8 kg pe bicicleta ta. Aderanța în viraje pe potecile de pământ este bună, iar pe macadam mulțumitoare. Din păcate pe traseele acoperite cu pietre acestea dezamăgesc. Și n-ar fi fost o atât de mare problemă, în cazul în care chiar denumirea nu ne-ar fi indicat pentru ce anume să le folosim. Există alternative mult mai bune în segment, de la Schwalbe sau Continental.

Greutate : 890 de grame

Utilizare : All Mountain

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma