Mi se pare cinstit să încep prezentare acestor anvelope cu o mărturisire: am folosit varianta Advanced pe bicicleta cu roți de 26 acum ceva ani și am rămas cu o mare nostalgie pentru ele. Nu știu dacă rețeta folosită de Michelin pentru modelul lor Wild Racer este cea potrivită pentru toată lumea, dar cu siguranță este pentru mine. După ce am încercat multe modele de top de la alți producători, toate foarte bune și performante, nicio anvelopă nu s-a potrivit atât de bine stilului meu ca acestea. Așa că m-am bucurat când am aflat că voi avea ocazia să le testez și în varianta de 29, chiar dacă este vorba de varianta Tubeless Ready simplă, nu cea de top Advanced Ultimate. Dar prețul acesteia din urmă este destul de piperat, așa că modelul foldable TR s-ar putea să ofere un raport calitate preț mai bun.
Anvelopele sunt dedicate celor ce doresc viteză pe teren uscat și slab umed, fiind disponibile atât în varianta de 2.1 cât și de 2.25. Eu am testat de data aceasta varianta mai subțire.
Tehnic, carcasa anvelopei este cu o structură de 60 TPI, destul de puțin, modelul de top având 110 TPI și fiind probabil mult mai confortabil. Totuși, la rulare anvelopa nu se simte ca un model de 60 TPI, rulează ceva mai bine decât ar fi de așteptat. Greutatea de 660 g nu este senzațională, dar nu este nici foarte mare. Se încadrează corect în media categoriei sale. Din păcate nu beneficiază nici de cauciucul GumX de la modelul de top, dar nu face rabat la calitate. L-am montat tubeless fără probleme cu pompa manuală și odată etanșat contactul cu janta, nu a mai existat nicio pierdere de aer prin pereții laterali, anvelopele păstrând foarte bine presiunea chiar de la început.
În concluzie, Wild Racer rămân și în versiunea de 29 anvelopele mele preferate, deși poate voi ajunge să încerc și modelul Advanced Ultimate. Le recomand cu încredere tuturor celor ce practică XC-ul și își doresc viteză maximă și aderență bună, mie mi se pare printre cele mai echilibrate anvelope din acest punct de vedere de pe piață.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…