Michelin se numără printre cei mai vechi producători de anvelope din lume, aceștia furnizând „gumele” necesare pentru industria auto, moto și bineînețeles, pentru biciclete. Force XC este o nouă creație a francezilor, prezentat inițial în primăvara anului trecut, o anvelopă care concurează direct cu Continental Race King sau Schwalbe Racing Ralph. Și pentru că tot i-am amintit pe cei doi concurenți, Michelin se plasează undeva între cei doi, atât din punct de vedere al vitezei de rulare cât și din punct de vedere al aderenței. Nu și din punct de vedere al prețului, fiind cea mai ieftină dintre ele (aproximativ 170 de lei).
Varianta primită de noi la test face parte din gama Competition Line, așadar versiunea de top, pliabilă și cu o greutate de 680 de grame, care folosește compound-ul GUM-X3D și care este desigur tubeless ready. Le-am montat ușor, fără leviere, apoi am setat presiunea corespunzător: 1.8 bar pentru roata de față și 1.9 bar pentru cea de spate, în ideea de a obține ceva mai multă aderență pe față și un pic mai multă protecție pe roata de spate. Nu au fost probleme cu vreo pană pe traseu, iar acest Force XC-ul au văzut atât pietre cât și rădăcini, pe trasee uscate. Am ținut să precizez traseele uscate deoarece pe umed nu am avut ocazia să le testez.
Viteza de rulare este una bună, iar conform Bicycle Rolling Resistance – cei care fac aceste teste pe un stand specific, a reieșit faptul că cei doi concurenți amintiți mai devreme au o viteză de rulare mai mare decât Force XC. Pe de altă parte, la capitolul rezistență la pană, anvelopele francezilor s-au dovedit a fi mult mai bine cotate. Trebuie să ne uităm un pic și la greutate: dacă Race King-ul cântărește doar 520 de grame, Racing Ralph-ul are o greutate similară însă în dimensiunea mai generoasă de 2.35 (așadar mai confortabile), din punct de vedere al lățimii Michelin plasându-se între cei doi. Le-am amintit deoarece am avut ocazia să testez toate aceste anvelope în 2018.
În viraje anvelopele s-au comportat de asemenea bine, singurele excepții fiind la viteze mai mari când crampoanele laterale au mai pierdut un pic din aderență. Cu toate acestea, aderența oferită de Schwalbe în viraje a fost mai mare, iar cea oferită de Conti, mai mică. Din nou, Michelin se plasează exact între cei doi concurenți. Reprizele de frânare au fost decente, pe când aderența pe urcările foarte abrupte a fost una bună, ajungând astfel la concluzia că Force XC face din toate câte ceva, excelând însă la capitolul protecție și preț. Dacă nu te uiți la fiecare gram și cauți un all-rounder talentat pentru maratoane/competiții de XC, care să aibă o carcasă ceva mai robustă și un preț aproape la jumătate decât al concurenței (în versiunea de top), atunci ai nimerit bine. Michelin își va face treaba pe măsura pretențiilor.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…