Jante, cercuri, jante, cercuri… toata lumea vorbeste despre aceasta componenta a bicicletei, dar cati dintre rideri stiu cu adevarat ce model sa aleaga cand vine vorba de trial? “Nu trebuie sa se descentreze”, “trebuie sa arate misto!”, “Trebuie sa tina la lovituri” sunt cateva dintre replicile pe care le auzim in fiecare zi.
Eu sunt insa de parere ca ar trebui sa se plece de la premisa “atat vreau sa cheltuiesc pe jante” si abia apoi sa se ajunga la “ ce asteptari am eu de la jante”.
La trial, daca vrei ca jantele sa se comporte pe masura asteptarilor tale, este nevoie sa cheltuiesti cel putin 300lei pe o pereche. Brandurile, modelele si nu in ultimul rand preturile sunt variate asa ca aveti de unde alege. Cativa membri ai echipei Freerider interactioneaza de foarte multa vreme cu jantele Tryall. Vorbim despre un model aparut de multa vreme pe piata: jantele de spate duble, cu gauri mari si rotunde, cu 32 de spite dispuse liniar, o latime de 47mm si peretii asezati in unghiuri fluide care formeaza niste V-uri placute privirii, care indeplinesc si rolul de a face toata constructia mai rigida si mai rezistenta.
O caracteristica binecunoscuta a acestor jante este faptul ca peretii de franare sunt si ei amplasati in unghi dand jantei un aspect “umflat” sau “evazat”. Acest lucru s-a dovedit benefic doar prin faptul ca mareste latimea jantei, fiind mult mai dificil sa reglezi frana. Ca si greutate, sunt relativ usoare in raport cu dimensiunile lor si cantaresc putin peste 600g. Jantele de fata insa au peretii drepti, asa ca e mai usor pentru cei care folosesc rim-brakes.
Cu o latime de 38mm, acestea sunt simple si disponibile in variantele 32 sau 28 spite. Mentionam faptul ca pentru 28 de spite aveti nevoie si de un butuc special cu un numar egal de gauri, altfel sa nu aveti pretentii de la comportamentul jantei. Totul a fost calculat cu atentie.
Cata vreme au fost testate de echipa Freerider, nu au fost intampinate probleme mari. Pe parcursul unui an de zile janta de spate nu a avut nici un dent, insa a fost nevoie de cheia de spite de 4-5 ori. Deh…nu toate trick-urile ies perfect, si daca ne gandim la ce sunt supuse jantele putem trage concluzia ca mentenanta este foarte mica. Jantele de fata nu au avut nevoie decat de o carpa umeda pentru a le reda culoarea lor naturala de sub straturile de praf.
Concurenta a inceput si ea sa aduca modele faine pe piata, insa Tryall nu s-a lasat mai prejos si a lansat modelul NO-WAR, total inovativ pe care il vom prezenta cand se va epuiza perioada de teste.
Jantele despre care v-am vorbit sunt, ce-i drept, cam scumpe, dar daca ai 350lei de cheltuit pe o pereche de cercuri, cumpara-ti Tryall pentru ca ai o paleta larga de culori, greutate redusa, dimensiuni exagerate asa cum iti place, si rezistenta suficient de mare pentru un rider care tine cat de cat la bicicleta lui!
Keep the rims spinning!
Greutate : 633 grame
Utilizare : Trial
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Din punctul nostru de vedere, pentru Dirt este cam lata, dar ar trebui sa reziste fara probleme.
pot fi folosite si la o bicicleta de dirt ?