Frane pe disc Shimano M 415

Modelul M 415 face parte din gama de produse Shimano Non Series.

Acest model de frane se regaseste ca echipare standard pe multe biciclete entry-level de pe piata, dar bineinteles, se pot achizitiona si separat. Prea multe lucruri bune nu prea a r fi de spus din pacate despre acest model. O sa incepem totusi cu calitatile acestor frane : folosesc orice fel de maneta de V-Brake, deci inlocuirea lor nu va necesita si inlocuirea manetei, discul se monteaza pe rotor cu prindere in 6 puncte, pretul este intr-adevar foarte scazut, situandu-se in partea cea mai de jos a gamei, setup-ul se face rapid si precis, dimensiune relativ compacta si doua optiuni de culoare : negru si argintiu.

Acestea fiind spuse trebuie sa prezentam si dezavantajele achizitionarii si utilizarii acestor frane : in primul rand, cea mai importanta dintre functiile unei frane, pica examenul din prima. Forta de oprire a acestor frane este slaba, daca nu chiar foarte slaba, usor inexistenta. Sentimentul pe care-l ai la franare este acela al unui V-Brake care trebuie sa opreasca cu jantele pline de vaselina. Asadar, contactul intre placuta de frana si disc se face corect, dar fara sa aiba vreun feedback pentru rider. Alt aspect negativ al acestor frane sunt greutatea destul de mare. Dimeniunile la care sunt oferite stock sunt de 160 de mm sau de 180 de mm.

Sfatul nostru : daca va aflati in situatia de a alege intre aceste frane pe disc mecanice si un set de V-brake-uri, trebuie sa alegeti pe cel din urma, deoarece avantajele V-Brake-ului se claseaza peste cele oferite de acest model de disc mecanic de la Shimano : greutate mult mai redusa, forta de franare mult mai mare, pret ceva mai scazut. Oricum, pentru un produs Shimano surprinzator de slab calitative din punct de vedere al performantelor. De evitat!

Greutate : aproximativ 350 de grame fara manete

Utilizare : greu de stabilit

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Le am pe un Hardy1, dupa o coborare de la Ciocanu pana in Dambovicioara (jos discurile erau albastre, am 94 kg) au inceput sa prinda excelent.

  • Am franele pe un cube analog si opresc f bine, le folosesc pe teren accidentat toata ziua si am avut promax xc 30 pe un active fire dh si nici nu se compara

  • Eu am shimano 465 mecanice - o evolutie a 415 si 416 probabil. Dupa o perioada de rodaj de 2-300km franle opresc OK. Per ansamblu sunt chiar multumit de prestatia lor. Trebuie sa mentioenz ca la inceput in primii km scrtaiau enervant. Acum au disparut toate zgomotele si se comporta OK.

  • Am aceste frane pe o Skarpea X 400.Dupe ce am parcurs 200 km franele au inceput sa tina foarte bine.Daca sunt reglate bine opresc foarte ferm.Franele reusesc sa opreasca cele 106 kg ale mele +greutatea bicicletei foarte repede.Trebuie folosite cca 200 km pentru a da randamentul maxim.

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma