Drag Grace LTD (2018)

Aceasta este a doua bicicletă cu design specific pentru femei pe care o primim la test anul acesta, așadar am cooptat-o pe Irina pentru o tură concludentă. Ca să nu-mi pierd ideea, când mă refer la design specific nu mă refer neapărat la culori, deși și acestea joacă un rol crucial în alegerea unui astfel de produs, ci vreau să subliniez și specificațiile bicicletei: un cadru cu un top tube puternic curbat în jos, o pipă scurtă, un ghidon mai îngust, o șa mai comodă. Toate, pentru a face viața fetelor mai ușoară.

Pe scurt

  • hardtail cu cadru din aluminiu entry-level, pentru femei
  • furcă cu cursă de 100 mm
  • preț de achiziție: 2.759 lei
  • roți de 27.5 de inch
  • pentru trasee recreaționale, de pădure sau forestiere lejere de munte

Cadru/Pe traseu

Poziția pe bicicletă este compactă, departe de a fi sportivă, iar asta poate fi o veste bună pentru fetele în căutare de confort. Top tube-ul este atât de puternic curbat în jos, încât urcatul sau coborâtul pe și de pe bicicletă vor fi super ușoare. O pipă scurtă și un ghidon mai lat înseamnă că bicicleta va fi ceva mai agitată, însă ghidoanele foarte late le sunt rezervate fetelor care participă la competiții sau care iau foarte în serios treaba cu MTB-ul. Grace este o variantă bine echipată a unei biciclete recreaționale cu ajutorul căreia vei vrea să savurezi natura în weekend. Iar pentru acest job este ideală.

Greutatea de 13.8 kg nu este chiar mică, însă dacă o raportăm la preț vei ajunge repede la concluzia că nu vei găsi ceva mai ușor în acest buget. Desigur, toți vrem biciclete ușoare, însă trebuie să fim dispuși să scotem sume cel puțin duble din buzunar. Din punct de vedere al geometriei, aceasta este cât se poatede clasică: headtube înclinat la 71 de grade și seat tube, la 73 de grade, câteva cifre care ne arată că obținem o poziție bună pe urcări, însă pe coborârile abrupte bicicleta își va atinge rapid limitele.

Din punct de vedere al aspectului bicicleta mi s-a părut foarte reușită, combinația de culori lollypop reușind să iasă rapid în evidență. Pe cadru se poate monta un singur suport de bidon și un portbagaj, dacă vei avea vreodată nevoie de așa ceva. Iar la nivel de finisaje, acest Drag se apropie serios de competitorii mai scumpi, fără să lase loc de comentarii în ceea ce privește sudurile sau calitatea vopselei/lacului.

Echipare

Piesa de bază și cea care contribuie la o greutate mai mică este furca Suntour XCR pe aer. Tot aceasta este cea care oferă mult confort bicicletei, unul răpit pe de altă parte de anvelopele entry-level. Din fericire, să înlocuiești anvelopele nu este atât de scump precum ai înlocui o furcă, așadar mi se pare un compromis în regulă.

La nivel de transmisie ai la dispoziție 3 foi cu 9 pinioane, suficiente pentru a de deplasa pe plat sau pentru a urca dealuri nu foarte abrupte, aceasta fiind compusă din schimbătoare entry-level Acera/Altus și dintr-un angrenaj Shimano MT200 care în ciuda faptului că este prevăzut cu foi din tablă ambutisată, este cu ax gol (Hollowtech) și are un design reușit. O piesă pe care-ți face plăcere să o vezi pe bicicletă.

Frânele sunt decente pe teren plat sau coborâri ușoare, dar vor fi depășite în cazul coborârilor lungi sau tehnice. Tektro M285 hidraulice își vor face treaba atâta timp cât nu sunt stresate, iar discurile de 160mm ar trebuie să fie suficiente pentru o persoană care cântărește până în 60 de kg.

Roțile sunt solide și inspiră durabilitate, însă după cum aminteam mai devreme, anvelopele Schwalbe Smart Sam nu-s foarte grozave la nivel de confort. Rulează decent, însă cauciucul este destul de dur, deci vor prefera suprafețe cât mai line.

Nu în ultimul rând, șaua este comodă, manșoanele cam dure, iar faptul că bulgarii s-au gândit să includă în cutie o protecție de chainstay de la Cox (astfel încât lanțul să nu lase urme pe cadru ca și când acesta ar fi fost ronțăit de șobolani) este un detaliu de apreciat.

Video

Concluzie

Bine poziționată din punct de vedere al prețului, cu un design reușit și componente solide acolo unde contează, Drag Grace face o figură frumoasă atâta timp cât alegerea traseelor se va face chibzuit. Furca întregește confortul, iar acesta ar fi fost și mai mare dacă anvelopele proveneau dintr-o gamă superioară (minim Performance  de la Schwalbe). Altfel, nu trebui decât să fii pregătită să-i dai pedală și să te aștepți ca lumea să mai întoarcă privirile după tine.

Date relevante

Greutate totală: 13.80 kg fără pedale
Lățime ghidon: 640 mm
Lungime pipă: 60 mm

La deal: 6/10
La vale: 7/10

Galerie foto:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma