Devron Riddle H6.7 (2014)

Anul trecut, la Eurobike, când admiram noile biciclete Devron am simțit că mă aflu în fața unui moment istoric. Bicicletele propuse de români păreau atractive, cel puțin prin prisma aspectului și al echipării. Din toamna anului trecut și până acum, producătorul a venit însă cu o altă surpriză plăcută: a lansat între timp un model cu roți de 27.5 inch și astfel s-a aruncat în cursa pentru supremația în noul segment, desigur, pe piața din România.

Prin urmare, așteptând un 26er sau un 29er, ne-am trezit cu un 27.5 inch la ușa redacției, pe care l-am demontat imediat pentru a afla date despre greutatea componentelor sau rigiditatea cadrului. Iar apoi, am fugit spre munte ca să vedem de ceea ce este capabilă această bicicletă.

Cadru/Pe traseu

Nu trebuie să fii specialist ca să-ți dai seama că Riddle arată bine. Se pare că Devron a împrumutat rețeta altor producători și a colorat Riddle-ul cât se poate de atractiv. Combinația de culori este reușită și cu siguranță va întoarce capete pe stradă. Singura nemulțumire pe care am avut-o se referă la calitatea graficelor, care pe anumite porțiuni era ușor dublată. În ceea ce privește finisajele, acestea sunt fără reproș. Să nu uităm că vorbim despre o bicicletă care costă puțin peste 2.700 de lei și are un cadru cu suduri perfect finisate la nivelul headtube-ului și la nivelul seat tube-ului. Lipsa solzilor de pește ai sudurii amintește de cadrele de carbon, iar noi apreciem asta. Ce lipsește într-adevăr este un headtube conic, Devron mizând pe standradul 1-1/8, iar asta se vede la măsurarea rigidității cadrului.

Chiar și așa, rigiditatea de 87.2 Nm/grad a cadrului se înscrie în mijlocul clasamentului. Ținând cont de greutatea acestuia, de 1.76 kg, se poate spune că vorbim de valori bune, adică persoanele cu greutate (de până în 90 de kg) se vor putea bucura de performanțele bicicletei fără ca aceasta să flexeze simțitor. Odată trecut cu brio testul din laborator, mai rămâne doar proba practică.

Devron Riddle nu este un maestru al agilității, ci mai degrabă al confortului, ceea ce nu este neapărat un lucru rău. Pe bicicletă stai ușor aplecat pe față, iar asta denotă o configurație încadrată între confort și sport. Poziționarea head- și a seat-tube-ului sunt gândite pentru stabilitate, fapt pe deplin apreciat de către începători. Dacă totuși te decizi să participi la competiții cu această bicicletă, va trebui să iei în calcul faptul că pe urcări abrupte roata de față se poate ridica, eficiența fiind astfel mai scăzută. Greutatea de puțin peste 14 kg poate reprezenta de asemenea un impediment. Dar la vale, această bicicletă este foarte stabilă și oferă multe momente de distracție. Ghidonul lat, de 680 de mm și pipa scurtă, de 75mm sunt cele responsabile pentru manevrabilitatea acestei biciclete.

În ceea ce privește latura practică a cadrului, acesta este dotat cu o singură prindere pentru suportul de bidon, iar pe chainstay există o folie subțire care ar trebui să-l protejeze. Ideal ar fi s-o înlocuiești cu o protecție din material plastic (dur) pentru a proteja vopseaua în acea zonă.

Echipare

Echiparea este un alt punct forte al bicicletei, dat fiind prețul de achiziție. Voi începe cu sistemul de transmisie 3×9, compus dintr-un schimbător de pinioane Sram X7, un schimbător de foi destul de distanțat în gamă față de cel de pinioane, Shimano Altus, ambele conectate la un set de manete Sram X.5. De preferat ar fi fost un schimbător de foi mai sus plasat în gamă din simplul motiv că ar fi fost ceva mai rapid și mai ferm. Dar la fel de bine se poate trăi și cu Shimano Altus dacă nu ai pretenții exagerate. Angrenajul Suntour XCM este de asemenea pe lista componentelor mai puțin performante, deși prinderea pe Bottom Bracket se face asemenea sistemului Octalink (durabilitate mai mare în timp). Anregnajul și Bottom Bracketul cântăresc împreună nu mai puțin de 1.251 de grame!

Furca provine tot de la Suntour, asemenea angrenajului, dar modelul din gama XCR oferă performanțe decente, fiind dotată și cu o comandă de Lock-out pe ghidon. Este suficient de sensibilă, dar rebound-ul este relativ dur, iar dacă intri pe porțiuni cu denivelări foarte dese, furca va fi depășită de șirul evenimentelor. Greutatea acesteia este de asemenea mare, de 2.48 kg, iar cursa de 120mm este binevenită în acest segment de preț.

Frânele sunt potente, iar discul de 180 de mm instalat pe roata din față îi va opri și pe cei mai grei dintre voi. Cadrul suportă un disc de 180mm conform mențiunilor producătorului, dar în viața reală nu vei avea niciodată vreun motiv să-l înlocuiești pe cel de 160 de mm. Chiar și așa, cadrul beneficiază de o ranforsare suplimentară la joncțiunea dintre chain- și seatstay.

Anvelope furnizate de WTB, Wolverine SS, au o viteză bună de rulare și oferă o tracțiune bună pe urcări, însă au mici scăpări în viraje. De asemenea, deoarece crampoanele foarte apropiate acumulează pietre de mici dimensiuni de pe traseu și le aruncă în cadru, mai precis în țeava de jos a acestuia.

Concluzii

Jos pălăria pentru suflul nou adus în segmentul bicicletelor de munte fabricate în România. Laudele sincere merg către constructor pentru că reușește un șpagat între costul de achiziționare și echipare. Dacă mai punem în calcul și aspectul atractiv, avem o rețetă de succes care aruncă în luptă un adversar puternic, demn de luat în seamă.

Candidatul de față este perfect ca bicicletă recreațională sau ca entry-level pentru concursurile de Cross Country. Este tras în jos de greutatea mare a unor componente, precum angrenajul sau furca, dar acestea pot fi înlocuite în timp, iar ca planuri de viitor, poți să iei în considerare chiar și scăderea unui kilogram din greutatea totală a bicicletei prin înlocuirea diverselor componente (anvelope, furcă, angrenaj/BB). Potențial există. Mai rămâne doar să vedem cifrele care exprimă vânzările la final de an.

Date relevante

Greutate totală: 14.02 kg
Greutate cadru: 1.761 grame
Greutate roți*: 5.080 grame
Greutate furcă: 2.482 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.215 grame
Rigiditate headtube: 87.2 Nm/grad
STW**: 49.5

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Recreațional, Cross Country entry-level
Pe urcări: 6/10
Pe coborâri: 8/10

Galerie foto:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salut, din pacate nici nu stiu daca mai este in fabricatie modelul respcetiv. Oricum preturile nu mai sunt de actualitate. posturile de mai sus sunt destul de vechi. Daca vrei neaparat modelul asta, ti-l pot da pe al meu, aproape nou, cu 1900 lei. Eu nu-l mai pot folosi o perioada deoarece am copil mic de cateva luni si oricum voiam sa-l schimb mai incolo cu un full suspension. Da-mi de stire daca te intereseaza si iti trimit poze.

    O zi faina!

  • Salut, imi poti spune udne as putea-o gasi la un pret accesibil? O gasesc la 3150 Lei si cand ai scris articolul era 2700 ?!? Mersi

  • Intrebarea mea este..sunt asamblate in Romania sau fabricate (cadrul este sudat) in Romania?

    • Din câte ştiu eu, cadrele sunt importate dar sunt fabricate după specificaţiile celor de la Devron. În rest, sunt asamblate în România.

  • @Flavia
    Acest model de bicicletă poate fii condus şi de un băiat şi de o fată , este unisex .

  • @Flavia
    Mulţi dintre vânzătorii din magazine mai spun şi ei poveşti ca să îşi vândă marfa ... acum tu decizi ce vrei să cumperi . Eu iţi recomand marca Devron Riddle H6.7 este mai bine echipată în raport preţ / calitate .
    Am 3 săptămâni de când am cumpărat Devron Riddle H6.7 şi sunt foarte mulţumit de acest model , se comport excelent pe orice tip de teren iar poziţia pe bicicletă este una cât se poate de confortabilă.
    Succes !

  • Riddle H6.7 sau Riddle H4.7 sunt biciclete unisex?(eu vreau sa-mi achizitionez Riddle H4.7) Am vazut ca in poze este o femeie, dar mi s-a spus la un magazin online ca ar fi o bicicleta de barbati si ca nu imi recomanda aceasta bicicleta (in schimb, mi-a propus Merida Juliet).

  • Bună ziua!

    Dacă nu e cu supărare, aș dori să știu ce înălțime are domnița din prima imagine.
    Ați menționat faptul că mărimea cadrului e S așa că ar fi interesant de știut.

    Vă mulțumesc anticipat!

    Și apropos, mulțumiri pentru recenzie!

    O zi bună!

  • Ceva este in neregula: Nu poate gasi Riddle H6.7 in aceasta culoare. Doar Riddle H4.7 are o varianta pe Gri-Albastru-Verde sau Rosu-Alb. Dar, sunt faine biciclete :).

  • le-am vazut azi la expobike, ce pot sa zic, caadrul este finisat de nota 10. sudurile de la headtube sunt mai curate decat la cannondale. e un pas inainte.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma