Dahon Briza poate fi considerată o pliabilă unisex atât timp cât cadrul cu o formă joasă nu te face să te gândești că alții vor afirma despre tine, că pedalezi defapt pe o bicicletă pentru femei. Eu am făcut-o și a fost ok. Cu toate acestea, forma lui Briza nu se numără printre preferatele mele, în schimb cred că este cea mai inspirată denumire corelată cu aspectul acesteia. O bicicletă cu un cadru care lasă impresia unor valuri domole, oferită standard în culoarea albastru deschis.
Cadru/Aspect
Calitatea cadrului din aluminiu 7005 este cea cu care ne-a obișnuit Dahon: suduri de calitate, vopsea rezistentă și un sistem de pliere inteligent, regăsit și pe bicicletele Tern. Astfel, chiar dacă bicicleta are roți de 24 de inch, aceasta poate fi pliată rapid într-o formă compactă. Iar dacă cablul frânei de față se întâmplă să ți se pară poziționat bizar, află că nu se dă în vânt după estetic, deoarece trebuie să facă loc părții practice și să ajute la plierea eficientă a bicicletei.
Poziția este compactă, stai comod și pedalezi cu spatele aproape drept. Ceea ce va face plimbările mai plăcute și distanțele lungi, parcă ceva mai scurte.
Din punct de vedere estetic, cablurile care traversează cadrul către partea din spate pentru a livra informații către schimbător sau frână nu se integrează perfect în peisaj. Să fie oare cămășile de culoare albă de vină? Nu sunt sigur, dar tot ce pot să-ți spun este că ies în evidență și nu sunt tocmai plăcute privirii.
Nu în ultimul rând, legat de cadru, trebuie să precizez faptul că după pliere, partea anterioară și cea posterioară se întâlnesc și sunt unificate cu ajutorul unui magnet. Țin să specific că apreciez foarte mult acest sistem de prindere, mai ales după ce am avut de-a face cu unele pliabile care nu permiteau bicicletei să devină un tot unitar după compactare.
Echipare
În ceea ce privește echiparea, Briza vine cu componente entrylevel. Funcționale și fără artficii tehnice. Astfel, ai la dispoziție un set de V-Brake-uri ProMax care opresc în siguranță bicicleta atunci când trebuie s-o facă, conectate la un set de manete cu corp din plastic și levier din aluminiu.
La nivelul sistemului de transmisie, ai la dispoziție un schimbător compact SR Suntour, cu mult plastic, destul de zgomotos și de lent, o manetă de tip Grip Shift pentru schimbarea vitezelor de la Sram, un angrenaj no-name și 7 pinioane Shimano pe filet.
Anvelopele Schwalbe Marathon sunt rapide și promit a avea o durată de viață mai mare, datorită compund-ului ceva mai rigid. Nu oferă o aderență ieșită din comun însă pentru plimbările recreaționale și cele din interiorul orașului sunt mai mult decât suficiente.
Șaua este comodă, oferind confort sporit pe distanțe lungi. Manșoanele Biologic fac de asemenea o echipă bună cu elementele de confort, fiind late și oferind sprijin generos pentru podul palmei.
Dacă vorbim de accesorii, vei regăsi pe Briza un portbagaj gata oricând să-ți preia geanta pe care dorești s-o iei după tine dar și un set de apărători de ploaie. Dahon nu a renunțat încă la ideea de a ascunde o pompă în interiorul țevii de șa, dovadă fiind același truc aplicat și pe modelul de față. Poate că tija împreună cu șaua, care formează practic pompa, au peste 1 kg și poate că nici nu vor fi foarte ușor de folosit, în schimb, își vor dovedi utilitatea atunci când chiar vei avea nevoie.
Concluzie
Bicicleta ideală de vară? Poate fi, dacă ești în căutarea unei pliabile cu o formă aparte, care îți va aminti de zilele călduroase și în restul lunilor din an. La fel de potrivită pentru plimbăreții de seară cât și pentru cei care se grăbesc zilnic spre muncă, Dahon Briza este o alternativă interesantă prin prisma prețului.
Nu căuta pe Briza componente cu performanțe excelente, pentru că vei găsi doar ici-colo un entry-level de la Shimano sau Sram. Cei de la Dahon s-au căznit să construiască o bicicletă cu un aspect diferit care mizează pe utilitate. Dacă primul aspect este discutabil cu siguranță al doilea este o certitudine.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…