Au trecut mai bine de 3 ani de când am testat ultimul Corratec, iar de atunci și până în prezent s-au schimbat mai multe: metodele noastre de test, echipările și bineînțeles prețurile bicicletelor. Cum a trecut modelul Superbow Fun peste această perioadă de schimbări, vei afla în acest articol.
Până să încep a povesti despre noul Superbow Fun, aș vrea să te introduc un pic în tema în caz că nu ești familiarizat cu brand-ul german. Corratec frabircă biciclete din 1990, iar modelul Superbow este cel care identifică cel mai bine acest producător, deoarece forma arcuită, cu un top tube dublu, a devenit între timp inconfundabilă. În principiu, cei de la Corratec produc biciclete pentru mass-market dar și câteva modele de top foarte bine puse la punct, demne de o competiție de Cupă Mondială.
Candidatul de față face parte din gama entry- spre mid-level, dacă judecăm prin prisma echipării. Altfel, este o bicicletă cu care se poate concura fără probleme în competițiile de Cross Country sau care poate fi folosită pentru turele montane lungi. Cum se comportă pe traseu și ce anume are de oferit vom vedea în cele ce urmează.
Cadru/Pe traseu
Corratec SuperBow Fun mizează mai mult pe stabilitate decât pe agilitate. În date precise, asta reiese din lungimea basculei, de 452mm dar și a ampatamentului ceva mai lung. Chiar dacă unghiul headtube-ului are un unghi de 71 de grade, acesta este tras în jos de distanța relativ mare dintre roți. Astfel, la vale, bicicleta îți dă un sentiment puternic de siguranță, în schimb nu poate ține pasul cu o bicicletă 27.5 sau 26er în ceea ce privește agilitatea.
Și nici componentele, precum ghidonul, n-o ajută prea mult, acesta având un rise mic și o lățime de 660mm. Ca să înțelegi mai bine diferența, unii producători montează deja pe bicicletele 29er ghidoane cu o lățime de 720mm, chiar și în clasa entry-level. Seat tube-ul este poziționat la 72.5 grade și oferă o poziție decentă pentru urcările abrupte, dar rămâne de asemenea în urma concurenței. Această mențiune ne indică de asemenea că SuperBow este o companie mult mai plăcută pe coborâri decât pe urcări, porțiuni pentru care mai trebuie luată în considerare și greutatea bicicletei, de 14.2 kg.
Rigiditatea torsională a cadrului exprimă o valoare medie de 90.5 Nm/grad, deci bicicleta își păstrează din calități și atunci când pe ea se află o persoană de până în 90 de kg. Finisajele sunt bune, deși nu toate sudurile sunt perfecte, iar aspectul chiar reușește să întoarcă foarte multe priviri pe stradă sau pe munte. În ceea ce privește latura practică, ai la dispoziție două prinderi pentru bidoanele de apă și nicio prindere pentru portbagaj, ceea ce denotă latura sportivă a cadrului. Asmenea modelului mai vechi, chainstay-ul pare împrumutat de la un cadru de 26 și spun asta din două motive: decupajul care oferă un clearance mai mare anvelopei este ceva mai în spate decât balonul acesteia, iar distanța dintr chainstay și anvelopă este mică, asta însemnând că dacă vei descentra puternic roata aceasta va lovi în cadru. De asemenea, în condiții de nămol, rămâne puțin spațiu la dispoziție ca să scapi cu cadrul nezgâriat în acea zonă.
Cablurile pentru schimbătoare trase pe sub cadru îl pot zgâria ușor atunci când transporți bicicleta pe automobil, pe un suport dedicat, deoarece brațul portbagajului prinde cablurile la mijloc, iar astfel vor rămâne câteva semne pe cadru. Poți proteja cu o cârpă pentru a evita neplăcerile dacă ești genul care verifică prea des downtube-ul bicicletei sale.
Echipare
Cele mai importante dintre componentele SuperBow sunt furca RST Aerial cu cartuș de aer și un schimbător de pinioane din gama Shimano SLX. Furca prestează mulțumitor, dar nu vine cu reglaj pentru viteza de revenire ceea ce o limitează în unele priviințe. Este o furcă gândită să ofere un minim de confort dar nu înțeleg pe deplin de ce Corratec a instalat acest model pe SuperBow, ținând cont că pune pe cântar 2.623 de grame. O furcă cu arcuri ar fi cântărit aproape la fel. În schimb, există o comandă de Lock-Out pe ghidon, care ar trebui să ne mai consoleze, dar atenție când decuplezi Lock-Out-ul, partea de jos a manetei revine cât ai clipi și își poate prinde degetul asemenea unei ghilotine.
Sistemul de transmisie este în pas cu vremurile, iar astfel ai la dispoziție un angrenaj cu 3 foi, cu prindere Octalink și o casetă de 10 pinioane. Pentru o greutate mai mică, am fi preferat să vedem un angrenaj Hollowtech pe această bicicletă, în rest schimbările vitezelor se fac rapid și precis grație schimbătorului Shimano SLX și mai mult decât decent, datorită schimbătorului de foi Shimano Deore. Manetele sunt prevăzute cu funcția de 2-way-release, așadar un bonus.
Frânele provin de la Tektro, modelul HDC-300 și după cum am spus în nenumărate rânduri până acum, prestațiile sunt modeste. De evitat coborârile foarte lungi și abrupte. De adăgat: conducta frânei de spate nu era suficient de scurtă și forma o buclă prea mare în preajma ghidonului.
Anvelopele Continental Race King 29er au o viteză foarte mare de rulare, în schimb nu oferă foarte multă aderență în viraje și nici cea mai bună tracțiune pe urcările presărate cu pietriș. În plus, nu oferă o protecție prea mare împotriva penelor, dovadă stând faptul că în trei zile de test am reușit să ne alegem cu câte o pană pe fiecare roată. Slavă cerului, în zile diferite. Roțile per total sunt destul de grele, depășind cu 143 de grame valoarea de 5 kg.
Concluzie
Corratec SuperBow Fun se prezintă în continuare ca o bicicletă spectaculoasă, luând în considerare forma și mai nou, culoarea. Cei de la Corratec încă nu au rezolvat problema anvelopei care este prea aproape de chainstay și chiar dacă au echipat-o cu o furcă pe aer, ne-am fi dorit ca aceasta să aibe un reglaj de rebound.
Este o bicicletă foarte stabilă la vale, datorită ampatamentului lung, însă pe urcări există alți maeștrii cățărători în această clasă. Potrivită pentru concursurile de XC mai lejere, asemenea plimbărilor montane lungi, SuperBow are un preț corect raportându-l la concurenții premium și exceptând prețurile de lansare ale altor biciclete. Mai mult spiritv sportiv totuși nu ar fi stricat.
Date relevante
Greutate totală: 14.26 kg
Greutate cadru: 1.962 grame
Greutate roți*: 5.143 grame
Greutate furcă: 2.623 grame
Lățime ghidon: 660 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.207 grame
Rigiditate headtube: 90.5 Nm/grad
STW**: 46.1
*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia
Pentru: Cross Country
Pe urcări: 6.5/10
Pe coborâri: 7/10
Galerie foto:
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Sincer ma surprinde verdictul , nu-l contest(nici nu sunt in masura) , dar traiam cu impresia ca bicicletele Corratec sunt printre cele mai bune indiferent de model sau nivel de pret . Eu am avut un SuperBow Race 29'' de care am fost foarte multumit si sincer regret ca l-am vandut . Acum detin un Cube Reaction SL , o bicicleta mai scumpa , mai usoara cu o echipare superioara fata de modelul Corratec pe care l-am detinut dar facand o comparatie , SuperBow este modelul pe care m-am simtit mai bine si mai confortabil. Legat de caucuicuri , pe Corratec aveam Continental RaceKing 2.2 si nu am avut nici o pana in cca 1.000 km . In schimb cu Cube-ul am facut pana pe spate dupa 4 zile cu un Schwalbe Racing Ralph. Concluzia : .....?
Destul de subtire echiparea in banii astia si greutatea cam mare. In rest arata ok.
Arata foarte bine bicicleta, dar greutatea de peste 14kg pentru un pret de aproape 1000€ trebuie penalizata mai mult.