Dacă arunci o privire peste gama de anvelope a celor de la Conti o să constați două lucruri: toate se numesc ceva cu King și toate cele relevante sunt foarte ușor de ales. Race King este construit pentru viteză, CrossKing este un all-rounder reușit, Mountain King dorește să lege segmentele de XC de cele de Enduro, iar Trail King este pentru cei care caută tracțiunea absolută și cărora nu le pasă nici de greutate nici de viteza de rulare. Gata! Asta este tot ce trebuie să știi.
Noul Mountain King pe care l-am avut la dispoziție a cunoscut o transformare serioasă față de vehcea versiune care oricum nu era rea deloc. În fond, această nouă anvelopă îmbină mai eficient trecerea de la Cross- la TrailKing, fiind un liant perfect între cele două lumi. Nu este la fel de rapid precum un CrossKing însă oferă cu mult mai multă aderență laterală decât acesta și nici la fel de greu precum un TrailKing, oferind totuși o viteză de rulare mai mare. Ce m-a interesat în mod special la această anvelopă a fost combinația dintre viteza mare de rulare și aderența sporită fiind de acord cu o greutate ceva mai mare. Partea centrală beneficiază de crampoane de înălțime medie, ceea ce înseamnă că vei avea aderență sporită atunci când urci pante abrupte sau când frânezi. Totodată, acestea sunt destul de aproapiat poziționate încât să ofere o viteză de rulare decentă.
Balonajul la dimensiunea de 2.3 nu este la fel de mare precum la Schwalbe, dar în orice caz, această anvelopă îți oferă suficientă îndredere încât să nu stai să te gândești prea mult dacă vei trece razant peste rădăcina X sau peste piatra Y. Cumva decizia este luată din start, iar această încredere este super importantă când vine vorba de coborâri lungi și tehnice, o specificație pe care o aminteam și la Trail King-uri. Crampoanele laterale sunt mari și te vor salva din multe situații, precum pe porțiunile de off-camber unde pur și simpluse înfig în sol și țin bicicleta în loc, permițând uneori să te joci cu derapajele în condiții de siguranță și îți oferă de asemenea o încredere mare când vine vorba de viraje. Mai relevantă ar fi combinația cu Mountain King pe față și Cross King pe spate, dar în cazul de față am preferat să rămân în deplină siguranță și cu roata de spate, date fiind traseele mai dificile pe care de regulă le aleg.
Așadar, în condiții de uscat, cu treceri peste pietre, bolovani, rădăcini sau orice altceva îți mai trece prin cap (exceptând cuiele și cioburile), această anvelopă oferă confort, siguranță și aderență, toate acestea la o greutate decentă de 773 grame, pentru roata de 29 de inch. Acum că am reușit să testez mai toate anvelopele noi de la Conti, consider că Mountain King-ul este cea care aduce toate calitățile laolaltă, partea de compromis fiind eventual reprezentată doar de greutate. Prețul de 231 de lei (redus din start) se înscrie în media costului pentru anvelopele de calitate, purtând totodată sloganul Made in Germany, fiind astfel mai ieftine decât vechiul model însă oferind mai multe avantaje în plus. Pe scurt, anvelopele preferate dintre toate cele testate anul acesta, pe care le recomand pentru trasee montane variate, acolo unde ai nevoie de aderență și de protecție totodată.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
salut
dar X King de la Conti unde se incadreaza aici ?mersi