Butuc Shimano Nexus SG-3R40

Test cu renumitul butuc de la Shimano, modelul Nexus SG 3R40. Complicata denumire nu? Indicativul SG nu am aflat deocamdata de la ce provine dar 3-ul care poate fi citit in continuare se refera la numarul de viteze cu care acest butuc de roata este dotat. In interior. Acum iti vom explica mai pe larg despre ce este vorba.

Dupa cum bine poti sa-ti dai seama din poze, nu este vorba de un butuc oarecare, deoarece este mult mai gros decat cele clasice. Aceasta extra-grosime denota faptul ca in interiorul acesteia se ascunde ceva. Altceva decat la butucul cu care erai obisnuit. Ei bine, acolo se afla vitezele, 3 la numar in cazul lui Nexus SG3R40. Exista relativ putini utilizatori de astfel de butuci de aceea am preferat sa-ti facem o introducere in legatura cu acest sistem.

Folosit cel mai des pentru bicicletele de oras, aceasta reprezinta o alternativa excelenta la clasicul schimbator de viteze si la numarul mare de pinioane. Shimano a facut lucrurile mai simple, reusind sa compactizeze totul intr-un singur butuc. Acesta a devenit dealtfel un trend de productie al multor branduri de componente printre care si Sram. Sistemul se prezinta a fi foarte eficient, deoarece intr-un singur butuc, te bucuri atat de viteze cat si de frana, all in one. Butucul Nexus este livrat si cu un singur pinion cu 16 dinti, suficient pentru a controla rapoartele din interiorul acestuia.

Pe ghidon, in partea dreapta, se afla montat un schimbator de genul Grip Shift : asta inseamna ca nu ai o maneta pe care o actionezi ci un mic rotor ce pare ca face parte din manson, fiind montat imediat in apropierea acestuia. Astfel, efortul schimbarii vitezelor este cu mult redus. Principiul functioneaza foarte facil : schimbi din prima in a 2a treapta, vei pedala mai greu dar vei imprima o viteza mai mare bicicletei. Retrogradezi, vei putea pedala mai facil in urcari. Si toate aceste schimbari de viteza se produc fara prea mari zgomote in interiorul butucului tau de spate, fara a mai fi nevoie de complicatii pentru a regla schimbatorul. Iar riscul de a-l lovi ca ulterior sa functioneze defectuos, dispare complet.

Frana poate fi facil actionata, exact ca la butucii de acum 10-20 de ani : pentru simplul fapt ca sistemul nu este un freehub acesta franeaza pe principiul tamburului : actionezi pedalierul in spate iar roata isi va incetini miscarea. Actionezi brusc si roata se va bloca.

Este un sistem pe care-l recomandam cu caldura amatorilor de citybike-uri mai ales celor care prefera plimbarile citadine si nu au prea mare legatura cu muntele : un astfel de sistem de scuteste de multe batai de cap, functioneaza corect pe termen lung reprezentand o investitie buna chiar si pentru viitor si se monteaza relativ facil. Cel mai bine este insa s-o faci la un service autorizat. Nu te speria daca la inceput va parea zgomotoasa, dupa primii zeci de kimlometri parcursi, acesta va disparea. Greutatea nu este tocmai una mica, valoarea acesteia plasandu-se in jurul a 1.3 kg. Dar gandeste-te doar la toate sistemele care se afla inauntrul acesteia si in acelasi timp la faptul ca greutatea unui city bike chiar nu conteaza atat de mult. Ai si optiunea de prindere pentru disc, dar acesta este relativ scumpa si deja nu mai justifica pretul intregului sistem, deci poti renunta linistit.

Din pacate acest sistem de butuc functioneaza cu coroane si nu cu rulmenti, dar daca vei fi mai atent la coborarea bordurilor si nu vei lovi prea puternic roata de spate, aceasta ar trebui sa functioneze o buna perioada de timp. Recomandat iubitorilor de citybike-uri exclusiv!

Greutate : aproximativ 1.3 kg

Utilizare : City Bike

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salut. Am un astfel de butuc, dar nu am componentele de la schimbator, doar butucul si pinionul. Intrebare: il pot folosi ca pe un butuc single speed, sa-i setez o singura viteza si cum as putea sa fac asta fara celelalte componente? multumesc

    • Salut, cred că doar dacă dai comandă poți rezolva. Trebuie să vorbești cu un magazin care distribuie componente Shimano.

  • Pentru fiecare model de schimbator exista anumite nuante, unele au frana pe tambur tip Torpedo, cum este cel prezentat mai sus, altele au frana pe tambur actionat cu frana de pe ghidon, cu frana pe disc sau fara nici o frana integrata.
    Detin o bicicleta cu schimbator Sram, 3 viteze, asemanator cu cel din imagine. Sunt utile, mai ales ca poti schimba viteza pe loc, util in oras din cauza deselor opriri.

  • Decat sa cumperi DHS, mai bine cauti o bicicleta SH adusa din Germania. Sunt destule pe piata online si crede-ma ca sunt mult mai bune decat un DHS, fie el si nou. Vorbesc din experienta.

  • SG cred ca e de la "Shift Gear".

    Am parcurs articolul deoarece intentionez sa achizitionez o bicicleta pliabila "Impulse" de la DHS dotata cu asemenea schimbator si informatiile au fost de real folos.
    Multumesc.

  • Sub articol, în dreptul rubricii Unde gasesc acest produs? este trecut un magazin. Dă click pe el și întreabă dacă îl au pe stoc. Dacă nu-l au, nu cunosc vreun magazin de unde ai putea să-l cumperi.

  • as dori sa aflu mai multe detalii. puteti sa ma contactati pe gabypreda77, pe mess?

  • Salut! Este foarte posibil ca conurile sa fie stranse prea mult. Ar fi bine sa faci o vizita in service daca nu ai cheile potrivite pentru efectuarea operatiunii.

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

4 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

4 zile in urma