Tilt se numește noua bicicletă pliabilă a celor de la Decathlon, scoasă în față în principal pentru sistemul ce permite o compactizare rapidă a acesteia. Acționezi o pârghie montată sub șa, împingi partea frontală a cadrului cu piciorul și ai terminat. Opțional, mai poți plia și ghidonul. Cu o echipare bogată pentru preț și cu un aspect ușor vintage, bicicleta vine să concureze brand-urile de bicicletele pliabile, premium. În ce măsură reușește să se impună, vom lămuri în acest test.
Cadru/Funcționalitate
Unul din punctele forte ale acestei biciclete este sistemul rapid de pliere, denumit generic Pop Up. Odată ce ai pliat-o de două ori, pentru a te obișnui cu mișcarea, în continuare va fi doar joacă de copii. Pe Tilt nu întâlnim magneți care prind partea din față a bicicletei cu cea de spate, deoarece odată ce iei mâna de pe pârghie, cele două părți ale bicicletei rămân fixate.
Cadrul în culoarea maro-vintage este construit din aluminiu 6061, cu finisaje bune și cu un aspect cel puțin interesant. Spun asta, deoarece țevile inferioare ale cadrului sunt rotunjite în apropierea pedalierului, luând astfel forma întregului sistemului de transmisie.
În ceea ce privește controlul bicicletei, acesta este agil, asemenea oricăror alte biciclete pliabile. Poți privi unghiul drept al furcii și vei înțelege imediat cât de rapid poți lua virajele cu această bicicletă.
Tot legat de cadru, trebuie să precizez că cei de la B’Twin au gândit un sistem de setare a înălțimii tijei de șa, foarte ingenios, practic și simplu: apeși o manetă montată la extremitatea superioară a seat tube-ului și poți potrivi înălțimea șeii după bunul plac. O variantă pentru leneși sau pentru cei care nu au chef să desfacă de fiecare dată o cheiță de strângere de tip Quick Release.
Cu o alură de low rider, cadrul bicicletei se prezintă destul de masiv, în special în partea din spate, seat tube-ul, urechile pentru prinderea roții de spate și cele două țevi laterale curbate, având un cuvânt de spus în ceea ce privește greutatea lui Tilt.
Echipare
Echiparea este bogată și absolut suficientă pentru nevoile citadine. În primul rând, are în dotare un butuc Nexus cu 7 viteze încluse, conectate la o manetă de schimbător de tip Grip Shift, cu indicator pentru treapta de viteză. Vitezele sunt schimbate rapid și fără prea mari ezitări. Astfel, poți alege un ritm mai lent, pentru parc sau unul mult mai rapid, pentru oraș. Tot la capitolul sistem de transmisie trebuie să menționez și cureaua de transmisie de la Gates, garantată de producător pentru aproximativ 70.000 de km. Suficient. Bine de știut că o curea de transmisie nu necesită întreținere și vei scăpa astfel de ungerea sau înlocuirea lanțului și foilor/pinioanelor. În plus, nu ai cum să-ți murdărești pantalonii, chiar dacă îi atingi de cureaua de transmisie. Totul se defășoară curat.
Anvelopele roților de 20 de inch contribuie și ele de asemenea la o viteză mare de rulare pe asfalt. Aderența acestora în viraje este bună însă pentru asfalt umed nu am avut ocazia să vedem cum se comportă. Jantele sunt duble și merită menționate, deoarece cu această construcție vor oferi o durabilitate mai mare în timp.
În butucul Shimano al roții de față, se află un dinam care alimentează LED-ul alb din față, încastrat elegant în cadru, dar și LED-ul roșu din spate. Practic, atât timp cât pedalezi, LED-urile rămân aprinse. Puțin ciudată este senzația oferită de LED-ul frontal. Fiind fixat în cadru, când iei un viraj, acesta va ilumina în continuare în față.
Pentru frâne avem puține laude. V-brake-urile Miranda nu par inspirat alese pentru acest model, date fiind prestațiile mai slabe. Bicicleta va opri în siguranță însă se putea mult mai bine la acest capitol.
Restul de componente și accesorii, precum manșoanele sau șaua în culoarea cadrului, aripile de ploaie și inclusiv o pelerină de ploaie inclusă, pot fi considerate un bonus interesant.
Concluzie
Pentru cei 3.179 de lei pe care Decathlon îi cere pentru această pliabilă, funcționalitatea și echiparea sunt situate la un nivel foarte bun. Astfel, reușește să concureze cu succes mărci premium, venind cu un preț mai mic raportat la echipare. Greutatea mare a bicicletei, de 16.54 kg, nu a fost deloc pe placul nostru, făcând mai dificil transportul sau mutatul dintr-un loc în altul. Vestea bună este că în mers, nu vei resimți această greutate datorită anvelopelor cu o viteză mare de rulare.
Făcând abstracție de minusurile menționate, pot spune că Tilt este o bicicletă de oraș agilă și totodată practică. Dacă bugetul corespunde cu cel planificat de tine, iar brand-ul nu are o importanță capitală, merită să mergi la un drive test pentru a vedea dacă ți se potrivește.
Alte versiuni mai ieftine, spre exemplu Tilt 5, pornesc de la 1.799 lei.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Din pacate, transmisia nu este Gates. Seturile Gates nu contin "pinioane" si "foi" (citeste fulii) din plastic, ci din aluminiu frezat pe masini CNC. Deasemenea, toate curelele Gates au partea dintata de culoare albastra si sunt inscriptionate cu logo-ul marcii. Dupa ce am citit articolul, am fost la Decathlon si am studiat produsul de aproape: "no name". Asadar, dai bani multi pe butucul Nexus cu revoshift-ul aferent, butucul cu dinam tot Shimano si pe alte alea... Oricum, este mai ieftina cu mult fata de un Dahon sau Brompton dotat cu Gates belt drive.
suporta o greutate de 130 kg?
Se putea sa cantareasca mai putin, dar simt cumva ca bicla asta ma face sa indragesc pliabilele :D
Sistemul rapid de pliere este foarte interesant http://www.youtube.com/watch?v=LkdcX9OW4j0