Iată că francezii au reușit să născocească o denumire care se potrivește noii lor biciclete de oraș, ca o mănușă. În special dacă ai ocazia să vezi modelele b’cool, oferite în diverse nuanțe de culoare, așezate laolaltă. Am testat noua bicicletă b’Twin b’cool cu butuc Sram Automatix. Am ținut să fac această precizare, deoarece b’Twin b’cool va fi oferit și în versiune single speed, bineînțeles, mai ieftină.
Poate că înainte de a începe să citești acest articol, ar trebui să știi că noua citadină de dimensiuni medii este oferită pentru doar 859 de lei, prețul fiind cel care ne-a atras în mod special atenția. Ce avantaje oferă b’Twin b’cool pentru această sumă, vom clarifica în acest test.
Cadru/Aspect
B’cool mizează pe confort, este o certitudine. Cadrul realizat din oțel este gândit pentru a oferi o poziție cât mai lejeră la pedalat, completat fiind de ghidonul foarte înalt. Furca dreaptă, construită tot din oțel și unghiul drept al micului headtube oferă o manevrabilitate bună bicicletei, ceea ce este de așteptat de la o citadină. Un cadru din aluminiu ar mai fi scăzut probabil câteva sute de grame din greutatea totală a bicicletei, însă cu siguranță costurile ar fi fost mai mari. Iar la urma urmei, puțini producători mizează cu adevărat pe biciclete de oraș ușoare în segmentul entry-level.
Forma cadrului este simplă, dar cu toate acestea prezintă câteva artificii de design, precum țevile curbate ale triunghiului posterior al cadrului sau țeava centrală, de dimensiuni generoase, care este străpunsă în capăt de heeadtube. Sudurile, pentru acest nivel de preț sunt acceptabile. Nu același lucru pot afirma despre urechile de prindere ale roții față și spate, care nu se remarcă printr-un finisaj deosebit.
Poziția pe bicicletă mă face să mă gândesc că modelul b’cool a fost creat cu imaginea biciclistului leneș atașată pe planșa de proiectare. Stai drept, relaxat, confortabil, iar dacă te întorci mahmur de la ultima petrecere, îți poți odihni coatele pe ghidon fără nicio problemă.
Echipare
Stilul purist întâlnit la nivelul cadrului continuă și la nivelul echipării. La pièce de résistance este chiar butucul Sram Automatix care nu face altceva decât să schimbe raportul atunci când începi să pedalezi mai repede. Este limitat la două rapoarte, dar chiar și așa poți fi mai sprinten dacă situația o impune. În plus, cu ajutorul butucului, poți frâna acționând angrenajul pedalier în spate. Clasic.
Frâna instalată pe furcă este un V-brake, foarte zgomotos, dar care poate fi redus la tăcere prin simpla înlocuire a saboților. Dacă nu te deranjează orchestra dirijată de saboți și susținută de jantă, îi poți schimba în momentul în care se uzează. Maneta care acționează V-Brake-ul în cauză este realizată din plastic și nu inspiră prea multă calitate.
Anvelopele provin de la CST și oferă o viteză medie de rulare, compensând prin confortul sporit. În general, bicicleta poate fi și relativ rapidă, în ciuda roților de 24 de inci. Tot la nivelul roților, trebuie să aduc aminte de jantele single wall, din aluminiu, relativ late, care se pare că fac față cu brio la trecerea peste bordurile mai joase. Roțile sunt prinse cu piulițe, prin urmare dacă ai ghinionul de a te alege cu o pană de cauciuc, va trebui să ai o cheie la dispoziție cu care să le demontezi, pentru a putea schimba camera.
Șaua este mare și moale dar nu poate fi ajustată pe înălțime decât dacă ai la îndemână (tot) o cheie. Aș fi preferat o prindere de tip quick release la nivelul șeii, deoarece o poți ajusta în funcție de drumurile pe care le ai de parcurs (mai rapid sau mai agale). Trecând mai departe către ghidon, te vor întâmpina manșoanele albastre, relativ moi și portbagajul atașat care poate acomoda o geantă de dimensiuni mici (spre exemplu pentru laptop). O poți asigura suplimentar cu o coardă elastică pe care găsești pentru plăcerea ochiului și al branding-ului, inscrpționarea b’cool.
Din punct de vedere al accesoriilor, un cric și un set de apărători de ploaie sunt instalate pe bicicletă. Deci pedalezi fără griji în zilele ploioase sau în condiții de carosabil umed.
Concluzie
B’Twin b’cool reprezintă un pachet interesant pentru suma de 859 lei. Este o bicicletă pentru plimbări de relaxare, care poate fi o companie plăcută în oraș pe distanțe mici și medii. Nu este foarte rapidă, în schimb oferă suficient confort încât să satisfacă și cele mai exigente gusturi.
La capitolul imagine are de asemenea de câștigat, deoarece combinațiile de culori pentru care poți opta sunt destul de diverse, în ciuda faptului că materialele alese nu sunt de cea mai bună calitate. Și nici nu ar fi putut fi în acest segment de preț.
Dacă greutatea bicicletei nu reprezintă un mare impediment pentru tine și nici viteza nu este un factor determinant în alegerea următoarei biciclete, b’cool este o ofertă de luat în seamă. Practic, în acest segment de preț, nu există concurenți care să ofere un butuc cu viteze integrate și care pe deasupra să mai schimbe automat vitezele în funcție de cadența ta.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…