Franele Avid Juicy Five au fost inlocuite cu modelul Elixir dar cu toate acestea, sunt inca disponibile in foarte multe magazine online si offline, iar mai mult decat atat, este oferit la preturi cu adevarat avantajoase.
Modelul a fost plasat in 2009 in gama mid-range, regasindu-se intre Juicy 3 si Juicy 7, iar producatorul l-a recomandat in afara de clasicul Cross Country si pentru All Mountain, Freeride sau Downhill. In acest articol vom incerca sa lamurim care sunt avantajele utilizarii acestui model de frana si ce performante ofera utilizatorilor.
Incepem cu design-ul acestor frane, deoarece pentru unii biciclisti este un aspect care conteaza foarte mult, desi majoritatea ar fi tentati sa spuna ca performantele primeaza si nu look-ul. Manetele au un design placut, beneficiaza de un paintwork argintiu si completat de levierele negre, ofera o nota de eleganta. Grip-ul pe maneta de dimensiuni reduse, gandita pentru doua degete este bun, dar nu se detaseaza de concurenta prin elemente aditionale. In schimbi poti actiona foarte eficient maneta cu un singur deget, feedback-ul la franare fiind bun. Maneta poate fi de asemenea reglata mai aproape sau mai departe de ghidon, reusind astfel sa se muleze pe necesitatile fiecarui rider in parte. Foarte usor pot fi schimbati si sabotii, datorita constructiei atent gandite de catre producator : daca urmaresti cu atentie pozele, vei vedea ca in etrier se regasesc doua lamele ce sunt responsabile pentru fixarea sabotilor, acestea putand fi actionate foarte facil in eventualitatea unui schimb de placute de frana.
Atat instalarea cat si reglarea franelor se fac foarte facil. Modelul Avid Juicy Five este disponibil si cu tehnologia Tri-Align™ Caliper Positioning System™, o tehnologie cu ajutorul careia un utilizator poate regla foarte facil etrierul : se desfac usor suruburile etrierului fara a fi demontate, se actioneaza maneta de frana puternic apoi se strang suruburile etrierului acesta fiind in acest moment deja reglat. Astfel de sisteme sunt bine venite deoarece fac viata biciclistului mult mai usoara.
Dar cum se comporta insa aceste frane in diverse conditii? Pentru mediul urban, nu sunt foarte multe de spus, deoarece te poti descurca de minune chiar si cu discurile cele mai mici, gandite pentru Cross Country, adica cele de 160 de mm. Acestea din urma nu au avut un feedback excelent, in schimb Avid Juicy Five cu rotor de 185 de mm lucreaza foarte bine, reusind sa ofere o forta de franare buna. Desi se simt uneori vibratii serioase in maneta, nu este un motiv de ingrijorare.
In cazul in care te decizi sa folosesti alte placute de frana decat cele originale (dar cu rotorul de la Avid), trebuie sa stii ca acestea produc sunete suparatoare, atat in conditii de umed cat si de uscat. Pentru majoritatea sistemelor de franare, Freerider recomanda sabotii sau placutele de frana Kool Stop. In conditii de umezeala insa, chiar si placutele de frana originale au produs ceva zgomote. Pentru a le testa cu adevarat capacitatile, le-am dus pe un traseu care noua ne place foarte mult : in zona Campulung Muscel, pe un traseu de coborare ce se bucura atat de macadam cat si de zone de pamant.
Dupa o coborare in viteza si franari repetate, acestea au inceput sa dea mici semne de slabiciune, fiind incinse. Dar nu ne-au lasat nicio clipa impresia ca ar pierde mult din putere : cursa manetei devine sensibil mai mare, iar franarea nu se mai face atat de brutal, insa nimic grav.
Toate acestea sunt insa detalii daca luam in considerare puterea de franare cu discul de 185 de mm raportata la costurile de achizitie. Nu le-am recomanda pentru coborari extreme, datorita faptului ca se supraincalzesc iar puterea de franare este usor diminuata. In schimb le recomandam atat pentru Cross Country, unde poti folosi linistit discurile de 160 de mm, cat si pentru All Mountain cu conditia sa alegi discurile de 185 de mm pentru partea din fata (stai fara griji – cel de 160 de mm face treaba buna pe spate). Daca totusi beneficiezi de un buget redus si tii neaparat sa le folosesti pentru trasee extreme, alege discurile de 203 mm. Iti vor satisface necesitatile pentru franari brutale.
Greutate : 397 grame (cu rotor de 160 mm)
Utilizare : Cross Country, All Mountain
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Eu sper sa le fi facut. Azi m-au sunat cei de la MarosBike si mi-au zis ca e model 2010, dar facute in 2009 (desi nu parea foarte sigur de asta). Mi-a spus acel domn ca pregatite, tot, decat sa fie puse pe bicla. Se pare ca voi vedea maine, cand sosesc, daca sunt asa cum trebuie sau nu. Doar sa am timp sa le montez :)
Salut! Da, merita sa le achizitionezi la acest pret, sunt frane potente. Singurele dubii pe care le-as avea asupra unor frane model 2008 s-ar reduce la conditiile de stocare ale acestora. Ar fi ideal sa le verifici functionalitatea deoarece garniturile s-ar putea sa aiba ceva probleme dupa ce au stat atata timp intr-un depozit (si ar putea pierde lichid de frana). De asemenea si o aerisire ar fi binevenita. Nu stiu insa daca cel care vinde franele a facut deja aceste verificari.
Salutare baieti!
Vreau si eu o parere despre Avid Juicy 7, vandute de Marosbike cu 5 milioane setul. Se merita? Exista alternativa mai buna pana in acest pret sau la acest pret? Ce probleme pot sa am cu ele? Care ar fi durata de viata a pieselor inainte sa schimb ceva?
Multam!
Mie mi se pare mai comod stroker-ul, poate avea o nevoie de aerisire al tau;serios!
"lever feel"-ul lui juicy 5 este motivul pentru care am aruncat cat-colo stroker trail-ul. Este mult mai comod la deget, pe cand la stroker parca ar vrea sa iti daie degetul de la jumatate. Puterea de franare este cam la fel... cat despre "reglajele" stroker-ului... mai complex (doar cel de cursa, mai accesibil) mai usor de stricat ;)
Salut.Nu stiu cat de mult merita sa se discute aspectul lor (asta e subiectiv,nu?),totusi sunt niste frane.Rivalii de la Hayes au finisaje mult mai de calitate (Stroker trail),in opinia mea.Oricum,nu spun ca nu e o frana buna,dar mie nu imi place "lever feel"-ul.
frana arata foarte bine, dar nu va lasati pacaliti doar de imagine. Cumparati-va discurile mari daca vreti sa franeze pe masura asteptarilor.