Anvelopa WTB Prowler SS este un produs relativ nou introdus pe piata componentelor de biciclete. Soseste ca un model de nisa deoarece este adresat iubitorilor de Slope Style (de aici provenind si denumirea de SS). Producatorul il mai recomanda insa si pentru All Mountain sau Freeride.
Ne-am bucurat de acest test, deoarece am avut la dispozitie un set de anvelope nou noute, montate pe o bicicleta de Dirt Jump. Fiind o anvelopa orientata mai mult catre sporturile extreme, mai ales Slope Style, care impune multe sarituri am profitat de ocazie si am plimbat-o in general prin mediul urban, cu ceva probe de pamant. In cazul in care nu stiai, Slope Style-ul imbina mai multe stiluri de sport extrem, ce implica sarituri, 360-uri si aterizari. Aici am vrut defapt sa si ajungem, la terenul pe care aceste anvelope actioneaza.
Pe pamant uscat, anvelopele sunt realtiv rapide si au un grip foarte bun. Mai ales la sarituri, acestea se comporta bine, chiar si in conditiile in care nu cazi perfect. Aceasta a fost insa si ideea testului, de a realiza cateva aterizari „nereusite”. Anvelopele WTB Prowler SS se descurca bine chiar si cand aterizezi cu roata in diagonala, facand priza buna cu terenul de sub ele. Nu a existat niciun singur moment cand acestea s-au rasucit sau au sarit de pe janta in momentul aterizarilor. Pentru poteci de pamant se descurca la fel de bine, desi grosimea acestora de 2.3 te incetinesc din cursele nebune, mai ales ca trebuie sa depui un pic mai mult efort decat la un set de anvelope subtiri. Am pus problema din acest punct de vedere, deoarece la probele de All Mountain sunt portiuni de traseu pe care mai si urci sau mergi drept. Nu sunt foarte rapide in aceste conditii de traseu, dar obtin un rating multumitor.
Desi producatorul recomanda clar aceste anvelope doar pentru teren uscat, mentiune trecuta chiar in specificatiile anvelopei, am testat-o si un conditii de umiditate. Si am facut acest lucru, deoarece face parte din testarea standard a anvelopelor de catre Freerider.ro. Rezultatele au lasat de dorit. Am ajuns chiar sa ne punem intrebarea daca sunt mai slabe decat unele modele de la Schwalbe, precum Racing Ralph, cu care sa nu uitam, am luat cateva cazaturi chiar pe asfalt umed. WTB nu se descurca bine nici pe pamant umed, nici pe pietre umede. In schimb pe asfalt poate ca fac fata mai bine decat modelul Racing Ralph de la Schwalbe. Acest fapt este datorat in mare parte design-ului dar si compound-ului, care sunt gandite sa ofere un grip excelent doar pe suprafete uscate. Compozitia este insa simpla.
Un alt plus al anvelopei se datoreaza constructiei solide, mai ales a peretilor laterali. A trecut cu bine testul snake bite-ului, asadar nu s-a intamplat nimic in conditiile in care roata de spate a fost lovita in repetate randuri de muchia unei borduri.
Cu o greutate de 860 de grame, aceastea nu sunt tocmai usoare. Daca privim din punctul de vedere al unei anvelope pentru downhill, este insa o valoare buna. Dar cum aceasta anvelopa nu poate fi utilizata pentru downhill datorita prestatiilor slabe in conditii de umiditate ramane o varianta buna doar pentru ceea ce este cu adevarat recomandata : Slope Style. Aceasta disciplina iti garanteaza ca nu vei rula niciodata pe suprafete umede. Din punctul nostru de vedere, am fi preferat o greutate ceva mai scazuta, insa gripul acesteia compenseaza alta neajunsuri si o face de recomandat ca un produs mediu, care la urma urmei isi merita banii.
Greutate : 860 de grame
Utilizare : Slope Style, All Mountain
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii