Categorii: AnvelopeRotiTeste

Continental Town Ride

Am decis sa facem acest test, deoarece numarul utilizatorilor de city-bike-uri, mai ales in marile orase, se afla intr-un trend ascendent. De aici si nevoia achizitionarii unor produse specifice acestor tipuri de biciclete. Dimensiunile acestei anvelope variaza, de la roata clasica de 26 (pot fi folosite si ca slick-uri pentru mountainbike) pina la roata de city bike (dimensiune 700 x 37, 42, 47 ).

Anvelopa Conti Town Ride poate fi folosita fara probleme si pe bicicletele de Touring. Montata pe un city bike Kona, am pornit prin oras sa-i testam capacitatile. Nu este deloc o anvelopa zgomotoasa, este rapida iar crampoanele sunt astfel gandite incat sa ofere si un oarecare confort. Se stie ca anvelopele pentru city-bike-uri, trebuiesc umflate la presiuni mari, astfel incat riderul sa se poata bucura de toate calitatile acesteia. O anvelopa foarte umflata, se prezinta in general ca fiind foarte rigida, dar Conti Town Ride atenueaza din socuri. Nu te astepta insa sa beneficiezi de o plimbare fara sa simti denivelarile si mai ales gropile din asfalt. Pentru asta vei avea nevoie de o bicicleta full-suspension. Ne-a surprins placut si plimbarea pe teren umed, cum bine se stie majoritatea primariilor adora spalarea drumurilor si trotuarelor seara, ceea ce pentru noi se prezinta ca un avantaj, pentru ca putem testa anvelopa in diverse conditii.

Atata timp cat nu te apleci foarte mult in curbe, ceea ce cu un city bike este greu de crezut ca o sa faci, acestea ofera un grip bun. Gripul bun pe asfalt umed se datoreaza constructiei acestei anvelope, care inlatura apa din calea ei la trecerea peste balti sau suprafete acoperite cu apa. Puncte in plus primeste si pentru faptul ca este o anvelopa usoara, dar rezistenta si contribuie din plin la scaderea greutatii totale a bicicletei. Iar City Bike-urile sunt intr-adevar grele.

Desi nu sunt create pentru suprafete de pamant, am decis totusi sa vedem in ce masura se pot descurca. Rezultatul? Exact asa cum ne-am inchipuit : un mic dezastru. Trebuie sa precizam totusi ca pamantul nu era uscat ci putin umed, iar grip-ul pe aceasta suprafata…aproape inexistent. Fapt ce ne-a descurajat si ne-a dat de inteles ca nu are rost sa ne complicam. Dar, daca va folosi cineva din mediul rural aceasta anvelopa, pe o bicicleta pe care se intoarce de la padure si tocmai a plouat? Avertismentul este cat se poate de clar : atentie sporita !

In concluzie, ne-a placut aceasta anvelopa. Fiind un mediu concurential mai slab in domeniul anvelopelor pentru city bike-uri, decat pentru mountainbike-uri, acesta beneficiaza de o oferta mai restransa din partea producatorilor. Insa anvelopa Continental City Ride isi face bine loc printre concurenti si impresioneaza exact la capitolele la care trebuie sa puncteze, ceea ce face din aceasta un produs de recomandat.

Greutate : 415 grame (pentru dimensiunea 700 x 37)

Utilizare : City sau Touring

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salut, nu gasesc formularul pentru a cere info despre componente. Care sunt diferentele (tehnice, pret) intre anvelopele merida race kevlar si merida speed reflex, mai ales la utilizare po asfalt, 20-30 km zilnic cu v medie 20 km/h.

    Multumesc,

    v.

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma