Angrenaj Shimano Deore LX

Shimano Deore LX a fost inlocuit de curand de Shimano SLX, noua gama medie oferita de producatorul japonez Shimano. Astfel, noua gama LX a ramas rezervata strict bicicletelor de Trekking. Noi insa nu vom vorbi in acest articol de noul angrenaj Shimano LX ci de modelul care a fost produs pina de curand si este destinat mountain bike-urilor. Am decis sa facem acest test, deoarece angrenajul LX este inca o recomandare pentru cei care au asteptari caliatative mari dar nu sunt dispusi sa plateasca sume mari pentru acest produs.

Ei bine, angrenajul Shimano LX poate fi gasit pe piata cu sume cuprinse intre 80 si 100 $, din punct de vedere al pretului fiind foarte redus. Mai ales ca multi dealeri au ramas cu acestea pe stoc si trebuiesc vandute pentru a face loc noii game SLX.

La o prima vedere, angrenajul Shimano LX se prezinta ca un produs premium, cu un finisaj foarte reusit, cu tendinte premium. Forma cu canturi a acestui angrenaj, ajuta alaturi de tehnologia Hollowtech II (bratele sunt goale pe din-auntru), sa ofere o rezistenta sporita  produsului la solicitari foarte mari. Gandit initial pentru probele de Cross Country, acesta poate fi folosit fara probleme si pentru All Mountain, Trekking sau biciclete de oras. In oferta se regasesc mai multe dimensiuni ale bratelor, dar noi le recomandam pe cele de 175 de mm, deoarece ofera usurinta in pedalare (bratele fiind mai lungi) si transmit forta mai bine catre pinioane.

Greutatea angrenajului Shimano LX este una decenta, cele 927 de grame cu Bottom Braket-ul inclus, plasandu-se la mijloc in intervalul de greutate specific angrenajelor. Asadar, primeste la acest capitol 3 stele si jumatate. Comparativ cu un angrenaj Shimano XTR, destinat acelorlasi probe, acesta cantareste cu aproximativ 150 de grame mai mult. Punctele negative le obtine la calitatea foilor, acestea uzandu-se intr-un timp relativ scurt.

Problematica este foaia de mijloc, care se evidentiaza negativ in ceea ce priveste problema descrisa mai sus. Una din cauze este si faptul ca se numara printre cele mai des uzitate componente ale angrenajului. Aceasta concluzie am tras-o in urma discutiilor cu cativa posesori de angrenaj LX, noua fiindu-ne practic imposibil sa ne dam seama de acest mic inconvenient ce survine pe termen lung.

Un alt dezavantaj este obligativitatea folosirii unui ax de 121 de mm, ceea ce va scoate putin bratele in exterior. Totusi, daca nu te deranjeaza vizual, nu este nicio problema. Problema este ca Shimano nu specifica acest lucru in fisa tehnica a produsului, prin urmare este bine sa fi informat.

Nu este genul de angrenaj pe care sa-l recomandam pentru activitatile extreme de genul downhill sau freeride, desi personal cunosc cativa, care-l folosesc pentru trial. Insa nu merita sa risti, foloseste-l pentru Cross Country, Trails-uri sau All mountain ca sa obtii satisfactii maxime de la acest produs.

Greutate : 927 grame (cu BB)

Utilizare : Cross Country / Trekking

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Am folosit multa vreme angrenajul si nu ma pot plange de foaia mijlocie. Probabil cei care au reusit sa o uzeze prematur o folosesc cu toate pinioanele si astfel au nevoie foarte rar de celelalte doua foi.

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

4 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma