Aceasta ar trebui sa fie printre cele mai simple operațiuni pe care le poți duce la bun sfârșit oricând. Dar pentru că am primit câteva mailuri la redacție pe acestă temă, vă aratăm cum se montează diferitele tipuri de manșoane pe ghidon. De asemenea veți vedea și cum se scot manșoanele vechi de pe ghidon.
Pentru demontarea manșoanelor ai trei posibilități. Prima și cea mai puțin complicată, este să tragi de manșon cu forță spre exterior.
Dacă acesta nu cedează, este posibil să fie montat de mult timp pe ghidon. Folosește-te de maneta de frână pentru a-l extrage cu ajutorul acesteia. Slăbește șurubul care prinde maneta de ghidon cu ajutorul unei chei imbus, apoi trage de manetă spre exterior. Suprafața mai mare de contact cu manșonul ar putea contribui la scoaterea acestuia.
Dacă niciuna din cele două metode de mai sus nu funcționează, utilizează un cutter pentru a-l tăia. Atenție însă, există riscul de a zgâria ghidonul. Încearcă pentru început să nu-l înfigi prea adânc în manșon. Nu utiliza în niciun caz o șurubelniță dacă vrei ca ghidonul tău să nu sufere zgârieturi serioase! Șurubelnița rezolvă repede treaba, deoarece acționează ca o pârghie între ghidon și manșon, însă tot procesul poate să rezulte în câteva zgârieturi sănătoase ale suprafeței ghidonului.
După demontarea manșoanelor vechi, va trebui să le montezi pe cele noi. Nu uita de ordinea componentelor care intră pe ghidon: schimbătorul de foi/pinioane, maneta de frână apoi manșonul.
Există doua tipuri de manșoane: cele cu colier și cele fără colier. Avantajul celor cu colier este introducerea foarte facilă, fără efort, pe ghidon. Slăbește mai întâi filetul (atenție, filetul este foarte scurt în general și riști să-ți cadă).
După ce-l aduci in poziția dorită (marginea exterioară a manșonului să fie la limita exterioară a ghidonului, în cazul în care acesta nu are stopper), va trebui să strângi cele două șuruburi (spre interiorul ghidonului și spre exteriorul acestuia) cu o forță medie.
Acele șuruburi au filetul destul de sensibil, deci atenție la forța cu care strângi.
Tipuri de manșoane
Manșoanele clasice pot fi udate cu apă pe interior pentru a intra mai repede pe ghidon. Nu utiliza în niciun caz vaselina sau spray-uri lubrifiante, deoarece acestea se vor mișca permanent, iar controlul asupra bicicletei va scădea dramatic. Au fost semnalate și cazuri în care unii utilizatori au folosit Cola pentru introducerea manșoanelor. După ce se usucă, acestea asigură o prindere și mai bună de ghidon. Noi însă, n-am experimentat această metodă.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Pentru scos: introduceti in lungul ghidonului niste soricei / fascette / cable tie / tie wrap sau cum le mai stiti pe alea de plastic de se strang si nu se mai desfac si trageti cu nadejde sau fara...
Succes!
Demontarea cu cutter-ul este sfanta dar grija mare la ghidon. Cat despre montate, eu am pus un ibric cu apa sa fiarba iar in momentul fierberii am aruncat mansoanele in apa timp de 10 sec dupa care le-am scos, le-am scuturat umpic si le-am montat. Daca aveti la indemana un feon dupa montare este ideal. Doar la cele din silicon si cauciuc merge aceasta metoda. Tot respectul site-ului !!!
eu personal folosesc compresorul cu aer pentru montarea si demontarea mansoanelor.iese foarte usor si la fel si cand il montezi inapoi...stiu ca nu toata lumea are compresor dar eu doar am adaugat o metoda.
ah, chiar! hah! anyway, eu sunt abonat, asta-i clar; siteul e aur
Bicicleta din imagine nu avea schimbator de foi, de aceea apare in fotografie maneta, apoi direct mansonul. Ne bucuram ca-ti place site-ul, ramai pe aproape! :)
WOW in sfarsit am gasit articolul asta!! Siteul asta chiar e super beton! Bravos!
O mica intrebare: la montarea inapoi pe ghidon a schimbatorului, manetei de frana si mansonului... nu-i cumva ordinea gresita? din cate imi dau eu seama se baga maneta prima, dupaia schimbatorul si in final mansonul...
Eu la mine am dat cu silicon (pt lipit acvarii) , cateva picaturi tine bine, si se curata foarte curat cu o lama de ras.
Salut, am si eu o intrebare, ce model de ghidon este cel din poza? Mersi
Ati incercat sa montati mansoane din gel (asa mi s-a spus ca se numesc)? Am scuipat pe ghidon, le-am udat, le-am descantat... 10 minute am batut eu si fratele meu la ele pana au intrat. Cat despre invartit... nici cu slujbe nu se mai misca. Nu mai fac greseala sa mai cumpar asa ceva.
Cele cu coliere de fixare mi se par ideale.
Despre demontat - nu stiam nimic si nu citisem acest topic; am folosit cutterul.
Varianta cu maneta de frana este cea mai practica pentru demontare, insa sunt unele care trebuiesc neaparat injectate cu apa. Pentru montare este super ok spray-ul fixativ, dar merge la fel de bine si cu apa in caz ca ramai fara spray