Este una dintre cele mai banale operațiuni, dar este necesară atunci când trebuie să rezolvi o pană de cauciuc sau când vrei să înlocuiești anvelopa sau poate chiar pinioanele. Deoarece am primit mai multe solicitări pe poșta electronică, îți prezint astăzi un tutorial despre cum demontezi roata de spate a bicicletei.
Indiferent de prindere, cu cheiță de tip quick release sau cu piulițe, principiul este același, cu mici variații.
Pasul 1: așează bicicleta cu roțile în sus. Dacă o așezi pe asfalt, asigură-te că protejezi șaua cu o folie de plastic sau un ziar.
Pasul 2: din maneta de schimbători, trece lanțul pe ultima viteză (pinionul mic).
Pasul 3: desfă cheița de tip quick release sau desfă șuruburile. Dacă bicicleta ta este dotată cu V-Brake-uri, desfă-le ca să permiți roții să iasă.
Pasul 4: trage de roată în sus, ținând cu o mână de țeava inferioară a basculei.
Pasul 5: trage de patina schimbătorului în sus, astfel încât să facilitezi scoaterea roții.
Pasul 6: trage de roată în dreapta în timp ce ții patina întinsă.
Pasul 7: după ce rezolvi pana va trebui să montezi roata la locul ei. Întinde dinnou patina schimbătorului.
Pasul 8: fixează lanțul tot pe ultimul pinion. Se presupune că nu ai mai acționat schimbătorul de pinioane între timp.
Pasul 9: lasă roata să pătrundă în urechi. O va face singură. Atenție ca discul să fie poziționat între plăcuțele de frână!
Pasul 10: strânge quick release-ul spre interior (sau piulițele de prindere, după caz). Acesta trebuie să fie poziționat astfel încât să permită o închidere completă (să nu se opintească în cadru). Dacă ai V-Brake-uri, prinde-le în poziția inițială.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Eu am dat azi de acest site, am citit despre cum se domnteaza roata din spate - am inteles - SUNT UN NOVICE ABSOLUT, NU AM FACUT NIMIC TEHNIC PABA ACUM CU BICICLETA MEA, UN CTM 29'' , 8x3 - si am aplicat.
Mi-a iesit. Am reusit sa dau joas roata din spate, notand pe hartie ce am conspectat din pasi, si aplicand practic.
Am fost incantat de reusita mea DIN PRIMA INCERCARE.
A urmat "drama".
Am injurat putin autorul scenariului, cand am constatat ca - se pare - SIRMA MEA DE V-BRAKE este rupta; CRED CA NU AM IDENTIFICAT - nici nu aveam cum, in explicativa, la pasul respectiv, se mentioneaza numai, ca pentru profesionisti = "se slabeste cheita - asta am facut-o, se desurubieaza ... inclusiv v-brake-ul - ori, eu, nu am STIUT CUM SA O FAC. NICI-O EXPLICATIVA IN POZA.
In acest fel - am capatat - e adevarat - experienta - la demontare - cel putin - in plus, am avut acces la lant si partile murdare ale biciletei - pe care le-am sters manual si curatat - salvand vrei 20 de RONi, pentru o asemenea operatie - am reusit sa imi scot singur camera de pe janta, intai cauciucul - se pare ca este un cauciuc interesant, de buna calitate, nu am folosit leviere - doar degetele - voi cumpara un set de petice nemtesti TOMM... 8 Roni 5 petice, si voi incerca sa imi rezolv pana singur - DAR:
1. o omisiune de explicatie - o fotogarafie -0 legata de V-BRAKE - imi anuleaza toata munca de a economisi si bani, si materiale ; asta, daca cursul de mai sus se doreste un OPEN SOURCE pentru toti biciclistii, inclusiv pentru cei care au fost prograamtori, IT-siti, timp d evrei 30 de ani, pana cum, si nu au avut nimic de-a face cu noile tipuri de bicilete, ci doar cu cele vechi, de pe vremea copilariei lor;
foarte bune cele noi... dar... foarte scumpe manoperele - la pensiile noastre - de handicaapti, chiar - nu mai vorbesc de cat de scumpe piesele = sirma pentru v-barke-uri, sau cum s-o fi numind - arcul... etc;
2. Motiv pwentru care - cu toata deferenta posibila, sugeram autorului cursului mai multe:
a) eventual, refacerea cursului, intr-o sectiuen separata = CA PENTRU IT-isti PROSTI;
b) eventual, sa propuna MEN ( Ministerului Educatiei Nationale ), un curs complet - pe internet - si nu numai - cu programa teoretica si practica - eventual cu proba de BAC - care - ca si calculatoarele, poate suplini o alta materie la alegere = BICICLETE / intretinere/ depanare/ service/ reparatii ;
c) tratarea exhaustiva - intr-un astfel de curs - a tuturor problemelor de service si reparatii;
d) generalizare = biciclete electrice, scutere, motorete, motociclete tricicluri,( cu atasa, platforme ) etc...
va multumesc, si ma scuzati pentru interventie.
Chiar am invatat ceva, dar - lacom - frustat, intrucatva - si perfectionist - in a explica ceva - la viata mea - astfel incat - sa nici nu fie nevoie de mine - am considerat ca merita sa vociferez putin, chiar si la cea mai buna documentatie in materie, gasita in lumea UNIX a bicicletelor, de pe NTE, si inca - in limba romana.
doar prin magie Alexandru :( . nu poti sa treci peste pasul asta...vezi video https://www.youtube.com/watch?v=R6B2PoG9YCI
. . . va rog sa-mi spuneti daca se poate monta " coronita " din butucul rotii din spate , fara a demonta pinioanele rotii din spate ! ? ! VA MULTUMESC ! ! !
multumesc fain. e exact ce aveam nevoie
strangi piulitele dupa ce scoti cheita cu ax . ai nevoie de scule speciale, pe spate trebuie sa scoti intai pinioanele.
uitete pe siteul asta fabricant de scule...vei gasi si info >> http://www.parktool.com/blog/repair-help/hub-overhaul-and-adjustment
chiar cazul tau prezenta pe youtube loose (descentrat, liber, cu joc) hub spate>> https://www.youtube.com/watch?v=Blx40i_ii5Q
aici ai sevice roata fata https://www.youtube.com/watch?v=DMhQlqg7TDA
roata spate pe caseta filet (pinioane sudate) https://www.youtube.com/watch?v=IrzlHjhckSU
roata spate pe caseta normala (pinoane separate)
salut. eu am prindere cu cheita...acum ceva timp am avut pana si m-am decis sa schimb camera. am desfacut cheita, am dat roata jos, am schimbat camera iar cand am montat roata din nou am observat ca exista joc in butuc. am facut eu ceva aiurea? cum pot scapa de joc?
daca nu ai nici prindere pe furca spate e mai trist ...este si o varianta prelucrata cnc http://forums.mtbr.com/attachments/brake-time/57623d1108774291-a2z-disk-brake-adapter-frames-without-disk-mount-anyone-try-one-2005_0218eddiscadap0013.jpg , dar la noi in tara nu am vazut/cautat . parerea mea, daca nu e de la mama lui prevazut, investeste intr-o frana simpla, buna V brake > http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=3052
salut ms pentru raspuns. am mtb si nu am prindere pentru frana disc. ce as putea face daca nu am, ai vreo idee? si as vrea sa montez frana pe disc. ms
ce bicla ai? mtb? daca da...ai prinderi pentru frana disc pe cadru? http://mtobikes.com/wp-content/uploads/formula-the-one-disc-brakes.jpg
vrei sa pui roata de urgenta sau sa montezi si frana pe disc? detalii !
salut am si eu o intrebare...am o bicicleta cu frane normale si asi vrea sa iau o roata de spate cu frana pe disc credeti ca merge?ms