Categorii: EvenimenteNoutati

Velotech a testat frânele Shimano XTR


Insititutul de test german, velotech.de a testat noile frâne Shimano XTR, rezultatele fiind peste așteptări. Au avut loc teste pentru ambele versiuni ale frânelor Shimano XTR, Cross Country și Trail, cu diverse dimensiuni ale discurilor.



Acestea au fost de asemenea comparate cu frânele Shimano Saint dar și cu alte două frâne consacrate, denumite generic Brand X și Brand Y. Testul a avut loc ca urmare a rezultatelor slabe obținute de noile XTR în urma testelor efectuate de publicația germană Bike.


Mai jos poți consulta diagramele de test, pentru frânarea până la deterioarare, forța de frânare și fading dar și diagrama pentru căldura generată la suprafața discului.







Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Da, perfect adevarat ceea ce spui. Dar ajungem de unde am plecat. Adevărul este undeva la mijloc. Este posibil ca cei de la Bike să fi încercat să distrugă din fașă noile XTR, iar cei de la Shimano au reacționat imediat cu acest test. Dar chiar și așa, să compari un set de frâne pentru Cross Country cu unele de Downhill este puțin exagerat...

  • Normal, daca Shimano a "comandat" un test, ca si partidele politice de la noi cand "comanda" un sondaj de opinie....

    E imposibil de crezut ca XTR de XC cu disc de 160 e mai bun decat Saint cu disc de 203 ! IMPOSIBIL

    Si topirea miezului de aluminiu e greu de crezut, dar mai greu imi vine sa cred ca XTR de 160mm e mai bun decat Saint de 203 !

  • Acest test a fost efectuat deoarece rezultatele obtinute la testul de anduranta efectuat de revista germana Bike au pus noile frane XTR intr-o lumina foarte proasta. Si asta, deoarece miezul de aluminiu al discurilor s-a topit.

    Apoi Shimano a comandat acest test pentru a arata ca nu sunt probleme cu franele. Pozitia oficiala a celor de la Shimano (chiar si in meetingul de la Bucuresti) a fost ca cei de la Bike Germania, intentionat au pus noile XTR intr-o lumina proasta.

    Daca ne gandim un pic, este greu de crezut ca cineva le va putea incalzi atat de mult incat miezul sa se topeasca. Sau trebuie sa fie o coborare pe masura, dar aceste frane nu sunt concepute pentru downhill.

    Eu cred ca adevarul este undeva la mijloc (like always). Nu cred ca sunt nici atat de slabe, incat discurile sa cedeze dupa o coborare, insa nici atat de bine construite incat sa fie exploatate in conditii extreme.

    Momentan situatia este destul de delicata...

  • Cum de toate XTR-urile au obtinut rezultate identice? astfel ca o sa vedem discuri de 160 la dh? si o sa foloseasca XTR in loc de Saint? Tin sa ma indoiesc de corectitudinea testului asta. (personal)

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma